@V.A.Păduraru: Decadență

82 2 0
                                    

     Titlu:

     Am mai găsit cel puțin patru lucrări care să aibă acest cuvânt în titlu. Însă, atâta timp cât voi găsi legături între titlu și restul lucrării, nu am să contest originalitatea.

     Coperta:

     Pentru o lucrare cu titlul de ,,Decadență", mă așteptam la o copertă care să explice despre ce fel de decadență este vorba. Însă, vom vedea despre ce este vorba în conținut și cum se va lega.

     Descrierea:

     Arată bine, în primul rând ca aspect; apoi, din punctul de vedere al gramaticii. Totuși, ai scris ,,part-tine", în loc de ,,part-time", dar se vede că este o greșeală de tastare, din grabă probabil. Îmi place că echilibrezi frumos detaliile pe care le dai și atragi cititorul spre a descoperi singur ce se va întâmpla mai departe.

     Conținutul:

     Am să mă iau mai întâi de gramatică/punctuație/exprimare. Am observat că la a doua replică ai scris: ,,— Hai Anna". Corect este: ,,— Hai, Anna". Într-un anumit punct, ai folosit ghilimelele greșite (din punct de vedere gramatical, în limba română). Ghilimelele românești sunt: prima pereche jos, a doua pereche sus. De asemenea, pentru ,,nu-ți fă griji", corect este ,,nu-ți face griji". La ,,plictisitoooor", cred că era de ajuns un singur ,,o" și un semn al exclamării; la fel și la ,,îndrăgosteșteeee". Eu înțeleg că aceste multiplicări ale vocalelor au rolul de exprima un anumit ton și o anumită muzicalitate a vocii, însă nu este în totalitate corect. La ,,— Ce ai zis Anna?", corect este: ,,— Ce ai zis, Anna?". Aceeași virgulă lipsește și de la: ,,— Ne reîntâlnim bruneto.", la fel și la ,,Dar domnule...".

     Cam atât cu gramatica, care, raportată la cât și ce scrii, mi se pare că arată bine. Pe partea acțiunii și a personajelor, totul merge bine. Totuși, am ceva de spus în privința unui detaliu. Protagonista se ciocnește de protagonist și ea îi spune să fie atent pe unde merge (pe un ton acid), la care el îi răspunde arogant, spunând că îi este viitorul iubit (este pentru prima dată când cei doi se întâlnesc). Protagonista deja simte ceva pentru el. În primul rând, această atitudine este puțin clișeică. Nu zic că țin neapărat să destram eu ideea de ,,dragoste la prima vedere", dar, în acest caz, mă gândeam la ceva mai ,,lent", totuși. Mă așteptam la ceva puțin mai matur din partea lor, având în vedere că sunt adulți. De asemenea, gândurile protagonistei referitoare la el sunt cam tipice: îl consideră sexi, atrăgător, frumos etc. Dar când vom vedea ceva legat de caracter? De ce trebuie să fie numai aroganță? Plus că el deja o ,,atacă", încercând s-o facă să recunoască faptul că simte ce simte și el... Adică totul deja se întâmplă prea repede. Știam deja din descriere că cei doi vor fi împreună, la un moment dat, dar poate că puțin suspans, măcar de dragul acțiunii și nu al finalului, ar fi mers. Ea, deja din cel de-al cincilea capitol, recunoaște că se blochează atunci când vine vorba despre el, însă tot ea a descoperit cu un capitol în urmă că nu știe totul despre el. De asemenea, din nou ceva previzibil, protagonistul nu poate ajunge noaptea acasă, în Los Angeles, din Chicago, așa că înnoptează la ea.

     Îmi place cum descrii aspectele depresiei ei, totuși. O faci să pară o fire introvertită, dar, care, în același timp, preferă să vadă lucrurile cu alți ochi. Felul în care se pierde în gânduri este unic și dă senzația că îi este foarte greu să distingă realitatea de transele ei uneori. Cred că ar trebui să te axezi mai mult pe acest aspect, fiindcă pare genul de lucrare, care, cu puțin mai multe detalii și dintr-o perspectivă mai amplă, poate fi considerată psihologică. De asemenea, mi-a plăcut și ,,viața"  protagonistei (ca să spun așa). Lucrează la un cabinet veterinar și are grijă de sora ei mai mică. Ai inclus-o foarte frumos în normalitate și faptul că ai introdus și episoade de la acel cabinet, care nu-i includ neapărat pe protagoniști împreună, mi se pare foarte inspirat și apropiat de realitate.

     Concluzii:

     Există legătură între titlu-copertă-descriere-conținut. Cartea arată bine, dar este și bine structurată. La gramatică ai unele greșeli, dar nu sunt grave. Ar fi bine, totuși, să le corectezi, pentru a aduce mai multe plusuri. Aș recomanda și introducerea unor aspecte mai complexe în această legătură ce începe să se creeze între protagoniști. Este ceva misterios la protagonist, însă atitudinea lui oarecum clișeică, atrage atenția de la adevărata tragedie.

     În final, pot afirma că lucrarea ta este una foarte bună, însă mai ai de lucrat la aspectele menționate mai sus.

     Notă: 4

     Plata: follow permanent contului meu și o părere (comentariu) la cartea mea, ,,Visând-o la miezul nopții"

     - Aura

Critici IV |Finalizată|Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum