Titlul:
Titlul nu este deloc original. Deja de la cuvântul ,,vândută" totul se duce de râpă. Sunt extrem de multe povești pe tema asta și cu titluri asemănătoare. Cu părere de rău îți spun că, din perspectiva mea, e un mare ,,nu".
Coperta:
Arată binișor, dar se putea mai bine. Totuși, nu cred că se va lega de conținut prea mult. Titlul arată frumos pe rochia fetei din poză. Dar doar atât mi se pare mie că ar fi bine.
Nu înțeleg care este treaba cu dungile acelea portocalii sus și jos. Pe lângă faptul că sunt inestetice, nu scrie nimic pe ele. Deci, sunt inutile.
Numele tău nu se distinge absolut deloc și nici citatul de pe copertă. Oricât am încercat, nu am reușit să-mi dau seama ce scrie. Am reușit să deslușesc un: ,,Iubirea învinge răul."... cred.
Nu trebuia să pui sigla Wattpad pe copertă. Chiar nu trebuia. În primul rând, e prea ,,fancy". Adică tu ai postat efectiv pe Wattpad. Dacă vrei să scoți în evidență că scrii pe Wattpad, deși nu știu cât de util e, scrie doar ,,A Wattpad Story", fără a adăuga sigla și mai știu eu ce.
Descrierea:
Cu regret îți spun că nu arată deloc bine. În afară de puncte, nu ai niciun semn de punctuație. Ai fraze lungi, fără nicio virgulă din care nu am înțeles mai nimic. Nu înțeleg ce ai vrut să spui prin: ,,Viața Emmei se schimbă în momentul în care află că tot nucleul familiar este o minciună...". În primul rând, ,,familiar" înseamnă ,,cunoscut". Atunci când te referi la familie, se spune ,,familial". În al doilea rând, în toate cărțile pe care le-am citit nu am întâlnit expresia ,,nucleu familial". Hai să o luăm pe bucăți: ,,nucleu" înseamnă ,,centru". Ce ai vrut să spui cu ,,centrul familial"? Nu mai bine foloseai ,,familia" și scăpai de toată problema?
Apoi, trebuia să pui virgulă după următoarele cuvinte: ,,minciună"; ,,și" (în acest caz); ,,deajuns" (tu l-ai scris greșit; corect este ,,de ajuns"). Mai ai și altele de pus, dar m-am oprit aici, deocamdată, fiindcă ai ceva ce nu-mi place. Tu ai așa: ,,... și(,) cum nu era *de ajuns*(,) atunci când veștile rele încep să își facă loc continuă și altele mai mari să își facă prezența. Veștile rele nu pot fi mai mari, doar mai rele (și asta tras de păr). Plus că, după ,,loc", e irelevant ce ai scris. Ai putea să schimbi cumva: ,,... și, cum nu era de ajuns, atunci când veștile rele încep să își facă loc, problemele se instalează, rând pe rând, precum atrase de un magnet.". Sună mai frumos așa. Sau poți schimba cu cei vrei tu.
Mai departe, în următoarea propoziție, lipsesc virgulele după: ,,bucluc"; ,,bani"; ,,dar"; ,,important". M-am oprit și aici, fiindcă am găsit o greșeală în exprimare. Tu ai: ,,Fratele mai mare... o schimbă pentru o sumă... de bani(,) dar(,) cel mai important, în schimbul vieții lui.". Deci, tu, practic, ai scris: ,,o schimbă... în schimbul vieții lui.". E greșit. Puteai scrie: ,,... o schimbă pentru sumă considerabilă de bani, dar și pentru a-și salva propria viață.". Și iar scăpai de problemele exprimării. Și, pentru a face o paranteză, banii sunt și ei irelevanți aici. Adică fratele ei o dă unui clan, ca să îl țină în viață. Dar le cere bani pe ea. Adică el e în pericol de moarte, dar cere bani clanului pe sora lui? Nu prea e un târg cinstit și absolut deloc real.
Continuând, virgulele lipsesc și după: ,,Conti"; ,,mafiose" (cred că ai vrut să spui ,,mafiote"). Am să mă opresc și aici. După ,,mâncând pământul" ai adăugat singura virgulă existentă în tot textul, fix în locul greșit. Trebuia să pui punct și să continui cu literă mare. Și am și aici o nelămurire. Ai: ,,... fiul clanului Conti(,) una dintre puternicele familii *mafiote*(,) Comorra vrea să fugă mâncând pământul.". Cine e Comorra? Nu o chema Emma? Deci aici e totul în ceață.