@MikaylaDaiane: Rieka

74 6 2
                                    

Titlul:

Titlul este unul bun. Nu este chiar nou faptul că în titlu este numele personajului principal, dar nici ceva rău. Numele este original și chiar nu l-am mai întâlnit. Are și o anumită muzicalitate, care mi se pare că poate avea succes la a atrage cititori.

Coperta:

Coperta mi se pare în regulă. O reprezintă doar pe protagonistă, fără a fi împopoțonată cu detalii care să inducă cititorii în eroare. De asemenea, numele tău și titlul se pot distinge ușor.

Descrierea:

Deși nu sunt o fană a descrierilor lungi, fiindcă eu am impresia că se bate câmpii în ele, sunt și descrieri care se potrivesc. La fel ca a ta. Deși este lungă, toate detaliile ajută la formarea unei păreri despre conținut, conturând intriga. Îmi place că ai construit-o pe Rieka să fie o persoană deschisă și iubitoare. Am impresia că ai adăugat acolo un contrast între cei doi.

Ai alineate și nu ai greșeli gramaticale, ceea ce este foarte bine.

Conținutul:

Și aici, alineatele și liniile de dialog sunt în regulă. Nici greșeli gramaticale n-am întâlnit. Am văzut că ai unele cuvinte care ar trebui scrise cu un ,,i" și sunt cu doi. Mi-am dat seama că sunt din neatenție, fiindcă nu mi s-a părut că ai avea probleme de genul și m-am uitat cu atenție, fix în acest scop. La corectare, o să găsești și tu acele cuvinte, așa că am zis să nu bat pasul pe loc la asta.

De asemenea, greșeli în exprimare nu am găsit. Ai un stil lejer, folosești cuvinte accesibile pentru orice tip de cititori și nu ai fraze mult prea lungi și întortocheate. Cred că ăsta este un detaliu foarte important.

Nu știu dacă am mai menționat asta, însă am văzut că Rieka are un caracter foarte puternic. Este ambițioasă și nu se mulțumește cu puțin. Îmi place că nu i-ai aruncat în față direct din prima caracterul, să fie ceva la modul: ,,Sunt așa, așa, îmi place aia, nu îmi place aia.". Adică, dacă i-aș face Riekări o caracterizare de personaj, ca la școală, aș putea să scot foarte multe trăsături ale sale din relația cu celelalte personaje.

Un alt lucru care aduce unicitate este faptul că l-ai implicat pe protagonist abia din capitolul 5. Și nu că aș avea ceva împotriva prezentării protagoniștilor în primele capitole. Dar ai dat impresia că ne dai timp să o cunoaștem pe Rieka, mai întâi, înainte să-l adaugi și pe Rowan. Unde vreau eu să ajung este că nu știam nimic despre el. Adică până în acel capitol, totul a fost destul de imprevizibil. Știam că avea să fie reacția familiei la accident, însă, mă și întrebam: ,,Bine, da' Rowan unde e? Când apare?". Și, apoi, din senin, a apărut și el. Și asta mi se pare realist. Adică, în viața reală, nu e ca în majoritatea cărților unde protagonista se ciocnește odată de el, după care se mai întâlnesc de o mie de ori, ca pură coincidență. Nu. Aici, la tine, Rowan apare pur și simplu, fără ca ea să-l mai fi întâlnit. Mi se pare că ai gândit foarte bine acest aspect.

În general, se vede că în lucrările tale încerci să faci lucrurile altfel. Pare că pornești de la o temă clișeică, de dragoste, dar, la o privire mai atentă, ai anumite detalii care fac diferența. De exemplu, împrejurările și împrejurimile în care trăiesc personajele, la tine sunt unice. Ai scos în evidență și cât de mult a muncit Rieka pentru a ajunge unde a ajuns.

Ca să vorbesc și despre alte personaje, am să vorbesc despre Jo. Mi se pare un personaj intrigant, deși e doar cel mai bun prieten al Riekăi. Ca cititor, nu mă pot abține din a mă întreba dacă va fi ceva între ei sau nu. Oricine cred că se gândește la asta, la un moment dat.

Pe Niklas nu prea o să îl comentez, deși e și el un personaj principal și l-am văzut mereu ,,la pachet" cu Rieka. Însă el, fiind copil, nu are cum să aibă un caracter bine stabilit, dacă el e încă în perioada de creștere/de învățare/de descoperit.

Un singur lucru mi s-a părut puțin confuz, și anume, unchiul Karl. Încă nu-mi dau seama ce tip de om e. Pare când fericit, când prea nervos. Aici nu știu dacă ai făcut-o intenționat sau dacă ți-a ieșit fără să vrei, dar așa mi s-a părut. Dar e doar o părere. De alți cititori poate fi perceput altfel.

Concluzii:

Este o lucrare inspirată. Am observat că îți place să scrii despre personaje puternice, dar și despre legături cu copiii, în general. Cu gramatica și exprimarea stai bine. Nu am întâlnit vreun detaliu pe care să nu-l fi înțeles și care să afecteze povestea.

Nota: 4/5

Plata: follow permanent contului meu și o părere (comentariu) la o lucrare de a mea la alegere

- Aura

Critici IV |Finalizată|Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum