@lillyd44: ,,Primul Zbor"

52 4 1
                                    

     Titlul:

     Titlul dispune de originalitate, mi se pare bun, având în vedere că exprimă o poveste de dragoste și din câte am văzut, cam despre asta este vorba în lucrare.

     Coperta:

     Coperta, după mine, putea ieși mult mai bine. Acum, rămâne de văzut dacă exprimă ceea ce trebuie. Totuși, nu ai niciun nume de autor pe ea, lucru care nu este indicat. O copertă care are doar o poză și un titlu, fără un nume de autor măcar, nu atrage prea mult. De asemenea, dacă îți vei trece numele acolo, găsește un pseudonim bun, nu trece numele de utilizator de pe Wattpad.

     Descriere:

     În primul și-n primul rând, recomand folosirea alineatelor. Trebuie să ai grijă, fiindcă le-ai pus unor cuvinte diacritice, iar altora, nu le-ai pus. La ,,care din dragoste pentru aceasta" este ,,care, din dragoste pentru aceasta,...". Adică trebuie să pui două virgule. Mi se pare puțin cam mult să explici ceea prezintă cartea și anume nu știu ce conflict interior, dar și exterior. Adică sunt sigură că un cititor își poate da singur seama de asta.

     Conținutul:

     În primul rând, mă voi lega de gramatică/(greșeli de) scriere și de exprimare.

     La fel ca în cazul descrierii, lipsesc alineatele și diacriticele unor cuvinte. În prima frază ai câteva virgule lipsă. De exemplu, după cuvântul ,,taxi" trebuie să adaugi o virgulă, dar și după cuvântul ,,mașină". Trebuie să pui virgulă și după ,,am petrecut întreaga noapte...", deoarece urmează gerunziul ,,urmărind". Acel ,,5" transformă-l în ,,cinci". Nu folosim cifre în cărți, decât în cazuri speciale sau obligatorii (scrisori, jurnale sau anumite detalii sci-fi, unde aici nu este cazul). Între ,,ea" și ,,profesoara" se pune virgulă, ca mai apoi, să adaugi, din nou, virgulă după ,,literatură". Totuși, cred că ai omis cuvântul ,,era", fiindcă nu prea are sens ce ai scris acolo. Expresia ,,îmi cer scuze" este cu dus și întors. Cui ceri scuze? Ție? Deși este extrem de folosită în acest mod, corect și logic, mai ales, ar fi să spui ,,vă cer scuze", fiindcă îi ceri profesoarei scuze, nu ție. Linia de dialog pe care tu o folosești este, de fapt, cratimă. Linia de dialog este aceasta ,,—". Este ca și cum, la final de propoziție, ai pune virgulă, în loc de punct sau semnul întrebării, în loc de semnul exclamării. Eu înțeleg că linia de dialog și cratima sunt asemănătoare, însă efectiv înseamnă să pui un semn de punctuație în locul altui semn. Deci, e greșeală gramaticală voită, chiar. În loc de ,,km", scrie ,,kilometri". Prescurtările nu ar trebui să existe într-o carte.

     Lăsând și alte greșeli și virgule lipsă la o parte, am să mă iau de poveste, concret. Este una pe care am mai întâlnit-o. Deși lucrarea are doar trei capitole, se vede că va fi un fel de ,,triunghi" dintr-acela ,,profesor-elevă-coleg de curs". Precum și în alte dăți, eleva se întâlnește întâmplător cu profesorul, înainte ca aceștia să se vadă la curs. El îi oferă ca favor informația că vor da un test, ca să îi dea timp să se pregătească. Deci, deja îi e dragă... cumva. Voi fi sinceră, nu văd nimic nou. Paragrafele tale sunt extrem de lungi, dai detalii mult prea specifice (vârste, ore). Acum, eu înțeleg că, la ,,nervi", un personaj poate spune orice, dar să numește un cămin de la Oxford mizer/mizerabil și nu doar odată... Adică mi se pare puțin cam exagerat. Nu are nicio vină căminul că fetele alea și-au ars blugii cu placa. În orice caz, îmi place că intri în amănunt, asta înseamnă că ai un anumit control asupra lucrării tale, însă este mult prea în amănunt. Deja unele pargarafe sunt greu de citit, iar lipsa diacriticelor la unele cuvinte îngreunează și mai mult.

     Concluzii:

     Pot spune, din start, că există lipsă de originalitate. Lucrarea este mult mai bine scrisă față de altele, însă... ar fi fost frumos să n-o compar cu altele, dacă ar fi fost originală. Revizuiește lucrarea, pune linia de dialog, alineatele și vezi ce faci cu descrierile mult prea lungi. De asemenea, coperta poate fi transformată în ceva mult mai frumos. Recomand folosirea unui pseudonim. Dacă ai probleme din aceste puncte de vedere, poți să arunci un ochi peste magazinul grafic al acestei echipe sau peste cartea ,,Ajutor printre cuvinte", unde avem un capitol special pentru a ajuta la găsirea unui pseudonim.

     Notă: 3/5

     Plata: follow permanent contului meu și o părere (comentariu) la cartea mea, ,,Visând-o la miezul nopții"

     - Aura

Critici IV |Finalizată|Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum