Salvând universul la 10 ani de @Elsa23410

67 3 2
                                    

Titlul:
       Titlul nu este deloc atrăgător și nu mi se pare că stârnește curiozitatea. În plus, „Salvând universul la 10 ani" sună pueril. Noul titlu ales („Blocată între dimensiuni") este mai bun decât cel vechi, dar sunt convinsă că puteai găsi ceva și mai potrivit.

Coperta:
       Coperta aceasta nu atrage în niciun fel cititorii.  Sunt doar doua imagini suprapuse cu un titlu trântit deasupra, fără să fie menționat numele autorului. M-am bucurat când am văzut că ai ales să lași o comandă grupului nostru, fiindcă știam că vei primi o copertă minunată. Totuși, aș zice că ai făcut o mare greșeală refuzând-o, pentru că până la urmă o copertă realizată de un grafician priceput nici nu se poate compara cu una făcută de cineva care nu are experiență în acest domeniu. Chiar dacă vrem să admitem sau nu, coperțile sunt foarte importante, în special pe platforma aceasta. Unele ne pot câștiga mulți cititori, iar altele pot face fix opusul.

Descriere:
       La descriere există mai multe probleme. În primul rând, este foarte scurtă. Aceasta ar trebui să fie dezvoltată pentru a le da destule detalii, referitoare la conținutul cărții. În al doilea rând, nu e nevoie să pui atâtea întrebări, mai ales dacă nu ajută cu nimic. De exemplu, partea unde scrie „Cum o va face? Nici ea nu știe" este logică, nu adaugă nicio informație adevărată și este copilăros spusă. De asemenea, în cărțile literare, numărul zece trebuie scris cu litere, nu cu cifre.

Conținutul:
        O greșeală care poate fi foarte deranjantă pentru cititori este faptul că schimbi perspectivele foarte des. Nici nu apucăm să înțelegem bine viziunea unuia dintre personaje că suntem trecuți în alta și tot așa, de mai multe ori.

       Din primul capitol se poate observa cum există un fragment complet fără sens, care induce în eroare cititorul. Este de înțeles că ai vrut să introduci niște termeni din fizică pentru a da o oarecare complexitate cărții, dar rezultatul final nu a ieșit tocmai cum ar fi trebuit. Înainte să te afunzi în domenii de genul, e necesar să faci multe cercetări, ca la sfârșit să iasă ceva de calitate.

       Ai capitole cam scurte. Ori lungești capitolele (sau eventual unești mai multe capitole între ele), ori treci lucrarea în categoria „proză scurtă". Acțiunea este grăbită, iar în cazul tău e și mai grav, deoarece capitolele fiind scurte, nu au descrierea, dialogul și narațiunea suficient de dezvoltate pentru a mai îmbunătăți situația. Sfatul meu ar fi să te concentrezi și pe aceste aspecte pentru a avea o lucrare cât mai dezvoltată posibil.

       Există câteva exprimări care scârțâie, așa că îți sugerez să îți îmbogățești vocabularul citind cât mai multe cărți.

      Cele trei steluțe se pun în mijloc, nu în stânga.

       Scrisul bolduit se folosește doar în situațiile speciale, dar de exemplu în capitolul „Întâlnirea" nu era necesar să îl utilizezi.

       Personajul în sine nu e construit realist. Cum ar putea o fetiță de zece ani să realizeze că anul lor este cam la fel ca al nostru, doar urmărind poziția soarelui? Iar cunoștiințele ei despre fizică și dimensiuni par a fi prea avansate pentru vârsta ei fragedă. Dacă vrei să o faci foarte isteață, atunci e necesar să aibă niște defecte majore care să echilibreze balanța personalității sale, pentru că până la urmă nimeni nu este perfect. În cartea noastră „Ajutor printre cuvinte" avem un capitol întreg dedicat construirii unui personaj feminin puternic, care s-ar putea să îți fie de folos.

       Unoeri, îți mai scapă câteva diactrice, puncte și virgule, dar acest lucru se poate edita cu ușurință.

       La final, vreau să îți scot în evidență faptul că acel „va urma" este inutil, iar pentru cei ce folosesc aplicația de pe un laptop sau calculator, apare automat un mesaj la sfârșitul ultimului capitol.

Nota: 1/5

Plata: follow permanent contului meu personal (@SaraDoux) și părerea ta sinceră, din care să reiasă că ai citit, la cartea mea „Otrava din vene"

— Sara

Critici IV |Finalizată|Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum