@Anotherone72: Parabellum

42 4 2
                                    

     Titlul:

     Îmi place. Este un cuvânt care îți definește lucrarea. Totuși, nu toți știu ce înseamnă. Nici eu n-am știut, a trebuit să mă documentez. Am aflat mai multe lucruri. Pe lângă faptul că unul dintre filmele cu John Wick se numește așa, am descoperit că Parabellum este, deopotrivă un model de Luger, dar și o parte dintr-o frază în limba latină, ce se traduce cu: ,,... pregătește-te pentru război.". Nu recomand deloc să-l schimbi, ci doar să spui ceva despre el în descriere, dar voi ajunge și acolo.

     Coperta:

     Coperta mi se pare neterminată. Îmi place cum sunt așezate personajele. Totuși, ar trebui modificate unele detalii. De exemplu, numele tău nu se vede absolut deloc. Dacă nu m-aș fi uitat cu atenție ca să-l văd sus de tot, aș fi zis că nu există. De asemenea, te sfătuiesc să nu mai folosești numele de utilizator pe copertă. Încearcă să găsești un pseudonim care să ți se potrivească. Dacă ai probleme în acest sens, aruncă un ochi peste cartea ,,Ajutor printre cuvinte", unde avem un capitol special destinat acestui aspect. Titlul mi se pare puțin cam jos scris. Ar arăta mai bine dacă ar fi puțin mai sus.

     Descrierea:

     Recomand să adaugi alineate.

     Înainte de a vorbi despre ce e aici, concret, am să vorbesc pe scurt despre ceea ce lipsește. Spuneam că trebuie să adaugi ceva legat de titlu în descriere. După cum spuneam, nu toți știu ce înseamnă acest cuvânt și nu te baza pe cititori să caute, căci nu toți o vor face. De aceea, pentru a le oferi șansa de a înțelege ce citesc, ar fi bine să adaugi în descriere ce înseamnă acest cuvânt în această lucrare. De asemenea, mai sunt și cititorii care caută, așa cum am făcut eu, dar găsesc mai multe variante și înțelesuri, așa că tot nu știu care dintre se leagă de conținut.

     Legat de ceea ce conține descrierea, pot spune că e ce trebuie. Nu bați câmpii și povestești doar intriga, fără prea multe detalii. Totuși, am observat niște greșeli. Unde ai: ,,Ea, s-a mințit singură...". În acest caz, virgula dintre subiect și predicat este greșit poziționată, din punct de vedere gramatical. Elimin-o. Și mai ai și propoziția: ,,Rămas prizonierul ei.". Nu este chiar o propoziție, fiindcă nu are predicat. E puțin cam în plus. Mai bine încheie după: ,,... el niciodată nu a renunțat la ea.".

     Conținutul:

     Înainte de a vorbi concret despre conținut, am să fac și aici o paranteză.

     Nu m-am putut abține și am stat mai mult la distribuția ta. Până la urmă, fiecare își alege ce actori (sau personalități) vrea să îi reprezinte personajele și, având în vedere că ai un trailer și pare că nu mai are rost să schimbi acum distribuția, eu tot o să o spun, ca să scap eu de o grijă. Am văzut că-i folosești pe: Matt Daddario, Lauren German, Victoria Justice, Shelley Hennig, Tyler Hoechlin, Chris Wood și alții. I-am mai văzut. Sunt deja foarte folosiți pe Wattpad. Numele personajelor sunt și ele cam prea coincidente: Octavia Blake (personaj din ,,Cei 100"), Aaron Verlac (nume de familie inspirat din ,,Instrumente Mortale"), Luisa Makaelson (nume de familie inspirat din ,,Jurnalele Vampirilor"), Derek Scofield (prenume inspirat din ,,Un vârcolac adolescent") etc. Știu că numele nu sunt inventate pentru un singur serial și că pot fi folosite peste tot, normal. Dar e cam prea evident. Prima dată, am avut impresia că ai cam transformat cartea într-un fan fiction. Și este păcat ca o lucrare originală să nu fie originală din toate punctele de vedere. Dar, după cum spuneam, am observat că ai ,,oficializat" (ca să zic așa) cam tot. În orice caz, dacă vrei, treci și pe la ,,Bazarul personajelor". Acolo vei găsi persoane rare, chiar unice pentru (probabil) viitoarele tale lucrări.

     Revenind la ce trebuie, am să menționez că arată bine, în mare, ceea ce scrii. Totuși, ai unele paragrafe (și replici) care au alineat și altele nu. Încearcă să le aduci pe toate în aceeași linie.

Critici IV |Finalizată|Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum