@roshless_b_: „Te vreau înapoi"

91 5 2
                                    

Titlul:

Titlul nu inspiră foarte multe, nu mi se pare că atrage cu ceva anume, în special, pur și simplu exprimă o poveste de dragoste cu tot felul de urcușuri și coborâșuri, așa cum este normal. De asemenea, nu este unul original deloc. Căutându-l, am găsit alte cel puțin zece lucrări cu acest nume. Recomand să-l schimbi.

Coperta:

Coperta arată bine, la prima vedere. Însă, de mai aproape, am descoperit câteva mici detalii ,,deranjante". Titlul este poziționat pe imaginea fetei, iar acel citat de pe fruntea ei ar fi trebuit ridicat puțin mai sus. Chenarul acela este puțin inestetic, dar nu spun că nu este o idee bună. Totuși, nu prea văd ce exprimă. Adică fata nu se află în chenar, ci chenarul peste ea. Și presupunând că fata este protagonista și nu chenarul, ai fi putut să o incluzi și pe ea în chenar și unele colțuri (cum sunt coatele, poziționate în acele unghiuri) să iasă din chenar, respectiv să-i depășească marginile.

Deși înțeleg că este posibil ca fontul să nu-ți fi permis asta, încearcă, totuși, să pui diacritice. Și în loc de ,,Autoarea: ...", scrie doar numele tău. Fiindcă, până la urmă, este evident că acel nume este al autoarei.

Descrierea:

Descrierea nu m-a dat pe spate. Am observat că vrei să faci un fel de monolog. Protagonista povestește cititorilor ce i s-a întâmplat ei. Totuși, ai unele fraze cam exagerate, de exemplu: ,,Cred că sentimentele trăite de adolescenta Cassie vor putea face paralela între carte și inima voastră." sau ,,Cu siguranță vă veți regăsi pe unii dintre voi printre rândurile capitolelor.". În primul rând, ai încercat să te adresezi cumva poetic/metaforic cititorilor tăi, dar mi se pare puțin cam prea mult. Plus că acest fel de adresare direct cu ,,voi" este cam prea infantil. Adică, eu, această scenă o văd precum un episod din Dora Exploratorea, unde ea se întoarce către cameră și vorbește cu noi. Încearcă să elimini ,,voi" și adresarea directă a protagonistei cu cititorii. Recomand să renunți la ,,Citatul prezent mai sus, vă poate spune mai multe decât vă puteți imagina...". Lasă cititorii să-și dea seama de asta. Și oricum este logic că există un mesaj ascuns în citat, că doar de aceea este pus acolo, nu?

Recomand, de asemenea, folosirea alineatelor. Ai și greșeli gramaticale, cum ar fi: ,,cufundațivă" (cufundați-vă); ,,în acele spuse" (ori ,,în cele spuse" ori ,,în acele cuvinte spuse"). O problemă de exprimare există și în: ,,Cu siguranță vă veți regăsi pe unii dintre voi printre rândurile capitolelor". Din punct de vedere al exprimării, trebuia scris așa: ,,Cu siguranță vă veți regăsi printre aceste rânduri.". Dar, cred că ar trebui să nu-l scrii deloc.

Cred că ar trebui să lucrezi mai mult la descriere. Tu pur și simplu ai scris un citat și apoi ai început să le vorbești cititorilor despre el. Descrierea trebuie să reprezinte cuvintele cu ajutorul cărora tu, autoarea, atragi cititorii. Deci, trebuie, fără a da prea multe detalii, să spui despre ce este vorba în carte. Tu spui doar că ,,istoria unei adolescente, cu toate trăirile, sentimentele și dificultățile vârstei, este îmbinată cu o lume ce ar părea inexistentă...". Trebuie să spui concret prin ce trece, dar, după cum spuneam, puțin. Înțeleg perfect că vrei să scrii o carte în care cititorii să se poate regăsi, dar nu impui tu asta. Fiindcă cititorii au tendința de a se regăsi în pielea diferitelor personaje, nu doar a protagonistei. Deci, este alegerea lor cu cine și când vor să se asemene. Poate că unii adolescenți nu trăiesc aceleași lucruri pe care le trăiește protagonista, fiindcă, înțeleg, din ce ai scris acolo, că ea se simte neînțeleasă. Așa că renunță la această descriere în care ,,împingi" cumva spre această ,,regăsire" și creează un personaj realist, care să-ți aparțină ție, în primul rând, și apoi celorlalți.

Critici IV |Finalizată|Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum