@LarisaMaria27: Fata Morgana

74 5 2
                                    

     Titlul:

     Titlul este unul original. Pe mine, sincer, nu prea m-a atras chiar așa de mult. Însă, depinde de gusturile cititorilor, așa că n-am să comentez acest aspect. Atâta timp cât (dacă) va avea legătură cu conținutul, e în regulă.

     Coperta:

     Coperta arată bine, titlul este frumos poziționat. Totuși, recomand să îți găsești un pseudonim. Nu este în regulă numele de utilizator (cel puțin, nu cu cifre) pe copertă, ca autor. Un alt lucru ar fi că nu prea înțeleg de ce ai pus pe copertă o descriere (fiindcă mie asta îmi pare a fi). Ce e pe copertă, ar fi fost mai bine trecut la descriere. Altfel, coperta arată mult prea încărcată.

     Descrierea:

     Este de apreciat că ai ales o poezie de Nichita Stănescu pentru a introduce cititorii în cartea ta. De asemenea, se înțelege bine și despre ce e vorba în lucrare, dar se păstrează acea urmă de ,,mister". Totuși, va trebui să legi înțelesul versurilor de conținut, la un moment dat. Altfel, induci cititorii în eroare.

     Conținut:

     Am să încep prin a semnala lipsa despărțirii paragrafelor. Ori faci un singur paragraf și atunci nu folosești decât alineatul cu care începi și atât ori desparți în mai multe paragrafe și folosești alineate la începutul fiecăruia.

     Legându-mă de gramatică mai întâi, am să remarc lipsa unei virgule aici: ,,Aceasta este înconjurată de mister și frumusețe fiind acoperită în permanență de o ceață a necunoscutului.", unde virgula trebuia pusă după ,,frumusețe". Propozițiile ,,Aceștia crezând..." și ,,Ea încercând..." nu sunt chiar propoziții, deoarece ai doar verbe la moduri impersonale. O virgulă lipsă ai și la ,,se ridică de la masa enormă venind mult mai aproape", unde virgula lipsește de după ,,enormă". La ,,— Regret domnule" se pune virgulă după ,,regret". În orice caz am văzut că nu pui virgulă după gerunzii și vocative, dar trebuie să le pui. La ,,Aș face asta din nou dacă ar fi nevoie.", trebuie să pui virgulă după ,,din nou". În loc de ,,Ah", scrie doar ,,A". În limba română nu avem ,,h-ul mut". După ,,Mulțumesc de sfaturi" se pune virgulă. Gândurile personajului principal (ultimul paragraf, primul capitol) ar fi trebuit scrise între ghilimele. ,,Dar totuși" împreună nu merg. Scrisoarea din al treilea capitol trebuia așezată tot la stânga, precum restul textului și începeai cu alineat și atât. Iar formula de final a scrisorii, trebuia așezată la dreapta. Și dacă ai scris deja italic, nu trebuia să mai pui ghilimelele.

     Vorbind despre acțiune, mi se pare o idee foarte interesantă și chiar este unică. Eu una nu am mai văzut-o pe Wattpad. Totuși, mai de lucrat la acțiune și la conturarea personajelor. Să arăți ce gândesc personajele nu este de ajuns. Avem nevoie de sentimente și de reacții (reacțiile sunt cele mai importante) ca să ne putem da seama ce fel de caracter sau personalitate au personajele și ca să încercăm să ne asemănăm sau nu cu ele. Îmi place că ai început în prolog cu explicația fenomenului numit ,,Fata Morgana". Totuși, cele trei capitole ar fi putut intra lejer într-un singur capitol și ar fi fost loc și de descrieri și de acțiune. Ai capitole extrem de mici și lungești destul de mult acțiunea. Poți uni cele trei capitole într-unul singur, iar despărțirea scenelor o poți face prin diferite mijloace și chiar simboluri (aici sunt permise). Mi se pare că o idee bună, asemenea celei din lucrarea ta, este irosită, fiindcă nu folosești cuvinte mai multe. Îmi imaginam mai multe cuvinte, ,,jocuri" din cuvinte și metafore. Mă așteptam la o exprimare mai bogată. Vocabularul tău este incredibil de sărac. Ce-i drept, mai ai câteva momente în care pare că pornești cu unele descrieri mai aparte, dar apoi te oprești brusc.

     Concluzii:

     Pe final, am să spun că îmi place coperta, la fel și titlul (abia după ce am citit conținutul, ce-i drept), descrierea este potrivită (până acum, nu prea se leagă de conținut, dar, cum ai doar trei capitole postate, am să presupun că vei lega pe parcurs). Îmi place și ideea, ai câteva greșeli gramaticale și mai ai de lucrat la descrieri, la exprimare și la conturarea personajelor. Recomand să faci capitole mai lungi.

     Nota: 3,5/5

     Plata: follow permanent contului meu și o părere (comentariu) la cartea mea

     - Aura

Critici IV |Finalizată|Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum