@anahsneaman: Tengu

74 3 0
                                    

     Titlu:

     Este original. Am căutat pe Google acest cuvânt și am găsit mai multe lucruri, însă, dacă eu am găsit ce trebuie, să sperăm că se leagă și de celelalte părți ale lucrării.

     Coperta:

     Este simplă, dar, în același timp, pare că exprimă un fel de ,,liniște înainte de furtună". Totuși, încearcă să elimini acel ,,by" și să găsești un pseudonim corespunzător (dacă ai probleme de acest gen, recomand să arunci un ochi peste cartea ,,Ajutor printre cuvinte").

     Descriere:

     În primul rând, îți lipsește alineatul. Ar trebui să-l folosești. În al doilea rând, ghilimelele folosite la început nu sunt corecte, cel puțin nu în limba română. În limba română, ghilimelele sunt așa: prima pereche jos, iar cea de-a doua pereche sus. Pentru cuvântul de la final, ai pus ambele perechi jos, ceea ce este, din nou, greșit. După ,,povestea lor" (de la început), recomand folosirea semnului ,,două puncte". Unor cuvinte le-ai pus diacritice, altora nu le-ai pus. După ,,orfană" trebuie să pui virgulă. ,,Dintr-o dată" se scrie ,,dintr-odată" și după el, în fraza a doua, al treilea paragraf, trebuie să pui virgulă. Ai scris ,,învață" în loc de ,,învăța". După ,,cel mai important" trebuie să pui virgulă. Sintagma ,,doar un mostru" nu văd niciun motiv pentru care este precedată de puncte de suspensie. În loc de ,,pe cineva numit de ceilalți... doar un ,,monstru,,.", poți scrie ,,pe cineva numit de ceilalți ,,doar un monstru." sau ,,pe cineva numit de ceilalți doar un ,,monstru".". De asemenea, cuvântul ,,doar" mi se pare în plus.

     Conținut:

     Observ din start că folosești ghilimelele extrem de greșit. Pui ambele perechi jos. Nu e bine. Am impresia că fraza: ,,Singurătatea îmi mușca uneori pe timp de noapte, când doar liniștea era stăpână absolută, inima." este ilogică din cauza unor virgule lipsă înainte de ,,uneori" și înainte de ,,pe". Însă, recomand o schimbare a poziției cuvintelor. Nu cred că era necesar să pui ,,inima" la final pentru ca fraza sa arate bine, fiindcă este în regulă așa cum este. Propun să o lași: ,,Singurătatea îmi mușca inima, uneori, pe timp de noapte, când liniștea era stăpână absolută.". După ,,fioroși" trebuie să pui virgulă. Cuvântul ,,într-una" se scrie ,,întruna", atunci când este sinonim cu ,,mereu". La ,,Monștii ce luau forma..." corect este ,,monștri", cu un singur ,,i". Sintagma ,,era de fapt frica, frica de propriul sine..." nu sună bine din cauza punctuației. Corect este: ,,era, de fapt, frica; frica de propriul sine...". În ,,și așteptam doar așteptam", este mai bine: ,,și așteptam. Doar așteptam.". Pe lângă alte greșeli, când de punctuație, când de tastare, când asupra unor cuvinte scrise incorect, observ că nu pui nici aici alineatele. Nu contează cu cine vorbește personajul. Dacă ai început cu linia de dialog, du-o până la capăt. Nu contează că l-a întrebat pe cățel: ,,Te-ai rătăcit, micuțule? Sau ai fost abandonat?". Tot trebuie folosită linia de dialog și nu ghilimelele. Folosim ghilimelele doar atunci când exprimăm gândurile unei persoane. De asemenea, că tot veni vorba de linia de dialog, nu este aceeași cu cratima. Linia de dialog este aceasta: ,,—". Recomand și scrierea unei singure amintiri sau flashback în același capitol. Astfel, capitolele ar fi mai lungi și mai captivante. Expresia ,,l-a auzirea vocii" este greșită. Corect este ,,la auzul vocii".

     Acțiunea îmi pare puțin cam confuză. Nu prea înțeleg ce se petrece. Am văzut că oscilezi între scrisul italic și cel normal și nu-mi dau seama ce e amintire și ce e în prezent. Cred că ar trebui să revizuiești asta. Deocamdată, nu se poate delimita o personalitate concretă a personajului principal. Observ că te concentrezi mult pe descrierea acțiunii, ceea ce e bine. Însă, din moment ce acțiunea se petrece la persoana I, alături de acțiunea propriu-zisă, în descriere trebuie să fie incluse și niște sentimente/reacții ale personajului referitoare la situațiile respective. Personalitatea personajului principal este puțin tipică. Folosești frică, supunere și intimidare la greu. Poate că ar trebui să schimbi asta puțin. Din cele șase capitole postate, tot ce am înțeles este că acțiunea se petrece din perspectiva unui anumit Achim. Însă, în descriere specifici că este vorba despre o fată trasă într-o altă lume. Am să presupun că ai s-o introduci pe fată mai târziu. Sau ai putea face capitole mai lungi, în care să cuprinzi o acțiune mai amplă și mult mai multă descriere, atât a acțiunii, cât și a caracterului și personalității personajului/personajelor.

     Concluzii:

     La final, vreau să spun că nu se prea înțelege mare lucru. Mie, una, mi s-au părut destul de confuze scenele. Și înteleg că trebuie să existe puțin mister, însă prea mult strică. Recomand să te documentezi în legătură cu regulile de bază ale gramaticii și să citești mai multe cărți (nu mă refer la cele de pe Wattpad). Încă nu văd o legătură între copertă, conținut, descriere. Însă, am înțeles o legătură doar între titlu și descriere. Restul, mi se pare puțin pe lângă.

     Notă: 2/5

     Plata: follow permanent contului meu și o părere (comentariu) la cartea mea, ,,Visând-o la miezul nopții"

     - Aura

Critici IV |Finalizată|Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum