@RoxanneWilde: Departe de a fi predestinați

65 6 27
                                    

     Titlul:

     Îmi place cum sună. La prima vedere, nu păruse fix ceea ce trebuie. Dar, analizându-l mai bine, mi-am dat seama de semnificația lui și sunt foarte curioasă cum se va lega de conținut.

     Coperta:

     Coperta arată și ea bine. Nu este împopoțonată, fontul pare că este scos din epoca pe care o reprezintă lucrarea. Un mic detaliu care ar putea deranja (sau nu) este lipsa diacriticelor. Dar nu este ceva crucial și știu bine că unele fonturi nu le acceptă.

     Descrierea:

     Deși știu că la primul paragraf nu merge să i se adauge alineat, celorlalte ar merge să le adaugi. Acest lucru contează foarte mult la aspect și ține, în general, de așezarea corectă în pagină a unui text scris.

     Nu am întâlnit greșeli gramaticale și nici cuvinte incorect scrise. Deși, de obicei nu simpatizez descrierile lungi, unde mai mult se povestește, a ta îmi place, deoarece conține doar ceea ce trebuie. Povestești pe scurt direct intriga, lucru pe care l-am întâlnit foarte rar.

     Conținutul:

     Arată binișor, ca aspect. Am văzut că folosești liniile de dialog, însă nu ai alineate. Însă n-am să mă iau de acest aspect, în special, fiindcă știu că acest defect apare și din cauza platformei.

     Am descoperit că ai o propoziție neterminată la paragraful: ,,Ochii albaștri priviră încântați o altă trăsură, urmată de a doua și de a trei". Sunt sigură că nu ai făcut-o intenționat, dar e bine să rectifici greșeala. Mai încolo, ai un cuvânt scris greșit, presupun. La: ,,... pe care părinții îl abandanau în interiorul zidurilor...". Cred că ai vrut să scrii ,,abandonau". În primul capitol am observat două cuvinte scrise greșit: ,,putea zării" și ,,a fu tutorele". Era ,,zări" și ,,a fi", dar, cum greșelile sunt extrem de rare în textul tău, tind să cred că sunt făcute din neatenție sau grabă. Și în cel de-al doilea capitol ai scris ,,bucelele", în loc de ,,buclele". Am mai descoperit câteva cuvinte greșite și în capitolele următoare, dar la o corectare minuțioasă, le vei găsi și tu. Nu asta e important acum.

     Vorbind despre ceea ce ai scris, concret, e bine. Am văzut că împletești foarte frumos descrierile cu acțiunea. Se vede că știi clar ce vrei să se întâmple și cum arată personajele tale. Încă din capitolul prolog mi-am făcut o imagine clară și foarte bine definită a marchizului, de care m-am tot ținut, deși în capitolele următoare el, fiind mai în vârstă, s-a mai schimbat.

     Am observat că nu te arunci cu descrieri concrete ale personalității personajelor, ci o lași să reiasă din faptele și gândurile lor. Deși intriga este deja dezvăluită în descriere, tot ai lăsat anumite detalii importante în conținut. Văd că ești stăpână pe tradițiile și obiceiurile acelor vremuri, în Londra anilor 1800. Ești foarte atentă la detalii și nu am găsit nicio greșeală care să fie legată de vreo neconcordanță prezent-trecut.

     Personajele tale sunt complete și complexe, fiecare dintre ele prezentând presonalitate proprie, dar și aspect caracteristic. Felul în care transpui în scris viața imperfectă a nobililor din acea perioadă este incredibil de realist. Ca cititor, deja mi-am făcut o idee despre personajele pe care le văd promițătoare și despre cele pe care nu pot și nici nu vreau să le suport. Totuși, există ceva de scos din fiecare dintre ele.

     Ai construit o lume în care lucrurile nu pot sta altfel și care obligă cititorii să-și imagineze cum ar fi să nu existe libertatea de exprimare pe care o avem acum. Pentru că, de fapt, atunci chiar nu exista. La o analiză mai amănunțită a personajului principal, dintr-una dintre perspective, pot spune despre Cora că este un personaj trist. A făcut un gest necugetat din teama de a se căsători cu vicontele nemilos și acum nu știe ce să facă mai departe. (Evident, eu vorbesc despre acțiunea ce durează doar până unde am citit eu.) Acest lucru o face extrem de diferită de marchiz, nu numai prin prăpastia imensă dintre ei, reprezentată de vârstă. Ea este prea imatură, dar nici el nu pare a ști cum să manevreze situația, deși încearcă să gândească rațional și să se țină de anumite reguli morale. Având în vedere timpul în care se întâmplă acțiunea, este destul de greu de spus dacă iubirea lor se va împlini sau nu. Acest detaliu, alături de felul tău lejer de a scrie, fac firul narativ demn de urmărit.

     Concluzie:

     Nu am avut ceva de spus, în mod special, fiindcă lucrarea ta este foarte bună. Evident, singurele probleme ar fi alineatele și acele mici greșeli din neatenție. În rest, nu am găsit ,,plot holes" sau alte dezacorduri, de orice fel. Cred că aceasta este o lucrare din care cititorii pot învăța multe lucruri, începând din planul istoric și cultural, până la cel moral.

     Notă: 4,80/5

     Plata: follow permanent contului meu și o părere (comentariu) la o lucrare de a mea la alegere

     - Aura

Critici IV |Finalizată|Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum