@honey-honeyy: „Culorile orizontului"

68 6 8
                                    

     Titlul:

     Titlul este original și mie, sincer, îmi place cum sună. Nu sugerează din prima tema lucrării, așa că nu prea știu la ce să mă aștept. Deși, prima dată mi s-a părut cu dus și-ntors. Orizontul este linia care desparte cerul de pământ. Nu prea știu ce culori ar avea, așa că am asociat cu ceva momente ale zilei: apus sau răsărit. Sunt curioasă în ce măsură se va lega de conținut.

     Coperta:

     Cum nu există, am să îți propun să arunci un ochi peste magazinul grafic al acestui profil.

     Descrierea:

     În mare, arată bine. Am văzut că ai alineate, ceea ce este un plus pentru lucrare. Totuși, mi se pare puțin cam simplu spus ,,aruncată într-o încurcătură". Cuvântul ,,încurcătură" sunt sigură că poate fi înlocuit cu alt cuvânt care să sune mai bine.

     Mai am o dilemă. Ești sigură că nu dai un spoiler major atunci când spui că cele patru regate vor fi distruse în războiul în care protagonista va fi prinsă?

     Conținutul:

     Din nou, la aspect stai bine. Prezinți alineate și linii de dialog. Am observat încă din descriere că gramatica ta este bună.

     Aș vrea să explici puțin următoarea descriere a poziției protagonistei: ,,...în genunchi, fata stătea lungită pe lemnul rece, cu coatele sprijinite de obraji, citind.". Am încercat să-mi imaginez poziția ei, dar nu am reușit. M-am gândit, prima dată, că stă pe burtă. Dar ai menționat că stă în genunchi. Dar ai scris că stă și lungită. Înțelegi? Eu sunt convinsă că tu ai avut în cap această scenă, dar eu, ca cititor, nu prea înțeleg. Mai departe, mi s-a părut că descrii puțin cam prea mult scrisul fetei. Ai oferit un întreg paragraf acestui detaliu. În opinia mea, dacă nu influențează cu ceva cursul poveștii, e prea mult.

     Însă, în general, stai bine la descrieri. Am observat că ai un vocabular foarte bine pus la punct și te pricepi la conturarea fizică (deocamdată) a personajelor. Deja ai introdus cititorii în lumea fantastică, unde ai adăugat câteva elemente neobișnuite. Îmi place, sincer, felul realist în care povestești și lejeritatea cu care adaugi lucruri nenaturale.

     Vorbind despre descrierea morală/emoțională/psihologică, am văzut că nu întâmpini dificultăți. Tatăl progatonistei, preotul, are un caracter mai dubios. Așa a lăsat impresia din scena în care aproape a rănit-o, neintenționat. Presupun că este mult prea protectiv. Niamh este descrisă cel mai complex. Este tipul de personaj care încearcă să evadeze din realitatea sa. Tatăl ei, fiind preot și fiind restricționat de regulile funcției sale în acea lume, se așteaptă ca ea să fie ,,ideală". Ea, pe de altă parte, caută doar aventură și nu este atrasă de ideea de a respecta anumite reguli.

     Aș vrea, totuși, să fii atentă la un detaliu. Am observat că povestești în dialog. Aici, trebuie să ai grijă, fiindcă e posibil ca cititorii să creadă că descrierile tale sunt replici ale personajelor. De exemplu, la replica lui Celeste: ,,— Slavă zeilor! spuse Celeste... Când roșcata își observă prietena, mări ochii. Ce porți?". Prima dată, fiind și puțin obosită, am crezut că partea de la: ,,Când roșcata..." e tot replica fetei și nu înțelegeam cum vine.

     Vezi că ai scris ,,împiedicat-o", în loc de ,,împiedicato". Dar, având în vedere gramatica ta, chiar pot afirma că este o greșeală neintenționată. Și la ,,Celesteee!" sunt sigură că ajunge un singur ,,e". Oricum tu spui după aceea că ,,strigă". Ai scris ,,nu puteai știi", în loc de ,,nu puteai ști".

     De obicei, mie îmi place să mă concentrez și pe celelalte personaje care orbitează în jurul protagonistei. Celeste și Lucas par niște persoane treabă, ca să spun așa. M-a impresionat îndrăzneala roșcatei. Am impresia că este genul de prietenă care poate face probleme uneori, așa că mă întreb dacă ar trebui ca un cititor să se îngrijoreze din pricina ei sau nu.

     Concluzii:

     Lucrarea ta arată bine. La aspect ,,scârțâie" din cauza lipsei unei coperți. Dar, având în vedere că ai doar un capitol și foarte puține lecturi, am tras concluzia că ai publicat-o recent pe Wattpad și nu ai găsit încă o copertă potrivită sau pe cineva care o facă.

     Am observat doar trei greșeli în tot capitolul, ceea ce este bine. Acțiunea ta este foarte ,,închegată" și toate detaliile se leagă unul de celălalt. În orice caz, eu mereu apreciez încercările de a crea o lume distinctă, cu propriile făpturi/reguli. Întotdeauna există foarte multe lucruri ce necesită gândire, pentru a le face să se lege între ele.

     Deocamdată, nu am reușit să fac legătura dintre titlu și conținut, dar, cum este doar un singur capitol, am să presupun că această legătură se va crea pe parcurs. Așa că n-am să comentez aici.

     Nota: 4,25/5

     Plata: follow permanent contului meu și o părere (comentariu) la o lucrare de a mea la alegere

     - Aura

Critici IV |Finalizată|Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum