44. Bölüm: Kara Zıpkalılar cinayetleri değerlendiriyor

105 6 0
                                    

Ali Fırat, Ferdi Giray ve Aydın sabah mesaisine cinayet dosyalarını inceleyerek başladılar. Öldürülenler Türkiye'deki tarikatçı yapılanmanın köşe taşlarıydı.

Yine büyük gariplikler vardı. Gözlerine çarpan ilk şey 12 kişinin de boğazlarının kesilerek öldürülmesiydi. Ancak kimin kestiğini gören yoktu.

"Bunlar nasıl cinayet böyle?" dedi Ali Fırat.

"Baksana, Hatay polisinden gelen bilgiye göre adam arkadaşlarıyla eğlenceden dönüyormuş, arabadayken birden boğazından kanlar fışkırmış. Kimse ne olduğunu anlamamış."

Aydın da desteklemek istercesine bir başka bölümden bahsetti. "Almanya'daki de bir o kadar
ilginç komutanım. Karısıyla birlikteymiş birden boğazından kanlar fışkırmış."


Ferdi Giray olaya farklı bir pencereden baktı. "Hatay'da, İstanbul'da, Almanya'da, İran'da ve
daha bir sürü yerde 12 kişi tavuk gibi kesiliyor ama ne yakalanan var, ne görgü tanığı ne de suç aleti. Nasıl bir şeyle karşı karşıyayız?"


Ali Fırat dosyayı masanın ortasına sinirle fırlattı. Mantığın sınırlarını zorlayan şeylerle karşı
karşıyaydılar.

"Elimiz kolumuz bağlı kaldık Ferdi."

"Muhatap yok ki komutanım. Bir bilsek kim yapıyor, anında tepelerine bineriz ama..."

Kara Zıpkalılar olayları araştırmasına rağmen herhangi bir sonuca ulaşamıyordu. Hacı Halit Nurullah ile başlayan gariplikler serisi alacakaranlık kuşağı gibi devam ediyordu.

Bursa cinayetleriyle gerilen ortam, son olaylarla birlikte siyasi krize dönüşmüştü. Ana muhalefet partisi milletvekilleri, İçişleri ve Adalet Bakanlığı'na soru önergeleri veriyordu. Sivil toplum örgütleri, medya ve halk cinayetlerin bir an önce çözülmesini istiyordu.

Arif Paşa acil toplantı emri verdi.

Kısa sürede muhafızlar toplantı salonundaki yerlerini almıştı. Arif Paşa gergindi. Önünde,
cinayetlerle ilgili raporlar vardı. Bir yudum su içti.

"Arkadaşlar, Ramazan Özhan ve İbrahim Ilgar'ın öldürülmesinin üstünden günler geçti. Hala sis perdesini aralayamadık. Ardından gelen Bursa cinayetleri de çözülemedi. Yetmiyormuş gibi bir de bu 12 cinayet çıktı karşımıza. Neler oluyor?"
 

Paşa son sözünün ardından adamlarına baktı. Ali Fırat, "Asıl sana sormak lazım ne olduğunu, Halit Nurullah'ı ne sebeple öldürdün?" diye geçirdi içinden.

"Çok açık ki İslamcı yapılanma içerisinde bir hesaplaşma var. Öldürülen kişilerin hepsi çeşitli tarikatlara mensup. Buralardan yola çıkarak niye hiçbir faile ulaşamıyoruz? Problem nedir arkadaşlar?"
 

Paşa sakin başlamaya çalıştığı konuşmasının her kelimesinde sinir katsayısını arttırıyordu. Hesap sorar gözlerle tekrar süzdü muhafızlarını.

"Son yıllarda süren huzur ortamı ülkeye çok şey kazandırdı. Ancak birkaç haftadır yaşadığımız olağanüstü hadiseler her şeye yeni baştan dönüleceği izlenimi yaratıyor. Ülkemiz için gerekli olan yegâne unsur istikrardır. İstikrarı bozacak hiçbir radikal dinci oluşuma hayat hakkı tanıyamayız. Her ne şekilde olursa olsun bu oluşumları yok etmek asli görevimizdir..."

Toplantıdakiler sıkıcı bir konuşma dinlediler. Arif Paşa eski dinamik konuşmalarını yapmıyordu. İstikrardır, ekonomidir, Kara Zıpkalılar'ın hiç de alışık olmadığı argümanlar, kullanıyordu. Ali Fırat içinden küfür üstüne küfür yağdırdı.























Cin TarikatıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin