' 37

8.2K 478 20
                                    

BANG !

BANG !

BANG !

Bunyi besi peluru jatuh berlaga di lantai kedengaran jelas . Tepat tembakan itu di sasaran . Sarah bergerak untuk mengambil peluru . Hanya dia dah Muslihah sahaja di sini . Yang lain ada di bilik memamah . Sekarang mereka sedang membuat persiapan untuk ke misi terakhir mereka .

" tak nak jenguk diorang ? "

Muslihah mengesat peluh di dahinya . Sarah mengangguk kecil . Disimpan kembali pistol di kabinet . Mereka berdua melangkah pergi dari bilik itu .

Muslihah melihat Anis , Syazira dan Qistina yang sedang memanah . Serius je muka masing-masing . Dia masuk bersama dengan Sarah .

" dah habis menembak ? " soal Rayyan .

Sarah dan Muslihah mengangguk . Mereka lebih suka menembak daripada memanah . Kerana itu mereka berdua handal dalam menembak sasaran .

" jom join " lengan Sarah ditarik Muslihah . Sarah menggulingkan bebola mata . Dia ni kalau bab tarik orang memang nombor satu .

Archery diambil . Sarah bergerak berdiri di sebelah Qistina . Seperti biasa , archery ditegakkan . Ditargetkan kepada bulatan merah . Sebelah mata dipejam .

Kena !

" kenapa aku tak kena ?! " marah Anis tiba-tiba .

" fokus lah betul-betul " kata Qistina . Terkejut juga dia dengan suara kuat gadis itu .

" teringat Zack sebab tu tak kena " sampuk Syazira .

Mereka ketawa berdekah . Anis mencebikkan bibir . Archery dihalakan kepada Syazira yang terduduk di bawah . Suka betul dia sampai merah pendam wajahnya .

" nak aku panah ke apa ? " kata Anis geram . Syazira membuat muka takut dan melepaskan tawa .

" selalu kau yang usik kitorang "

" sekarang kitorang pula usik kau ! " tambah Sarah .

Sekali lagi kedengaran kuat tawa mereka sampai Rayyan ikut ketawa . Zack mengeleng . Bibir tersengih melihat wajah merah Anis . Rasa nak gigit-gigit !

" fine ! "

×××

" mana lagi ? " Rayyan bersuara serius .

Dua kumpulan berdiri tegak di hadapan Zack , Rayyan dan Adam . Syazira dan Qistina sibuk bertepuk-tampar di belakang . Tidak menghiraukan langsung kepada coachnya . Rayyan berdehem kuat . Terus dua gadis itu menghentikan perbuatan mereka .

" cukup ke tak ? "

Qistina mengira bilangan ahli kumpulan mereka dan ahli kumpulan lelaki . Qistina menganggukkan kepala apabila memastikan semua ahli kumpulan berada di sini .

" esok pagi aku nak korang terpacak dekat sini . jangan lambat ! "

Setiap penjelasan Rayyan , Zack dan Adam dihadam baik oleh mereka . Perasaan takut mula mencengkam apabila Rayyan memberitahu tentang kumpulan yang bakal mereka tempuhi .

Misi terakhir adalah untuk menguji trainee-trainee . Mereka akan dibawa ke suatu tempat dan akan berlawan dengan kumpulan mafia sebenar . Qistina , Anis , Syazira , Muslihah dan Sarah berpandangan . Syazira tersenyum kecil lalu menganggukkan kepala .

" faham ? "

" faham ! "

Zack memberi isyarat mata . Mereka mengangguk dan mula bergerak . Sarah menghela nafas berat . Tak boleh ke sehari dia rehat sebelum misi ?

S1 | Mafia Academy ✓Where stories live. Discover now