" kenapa kau biarkan dia buat macam tu ? " soal Hariz kepada Zafriel .
" gila kau . silap hari bulan aku pulak kena bunuh dengan dia " balas Zafriel .
Sekarang mereka berdua berada di banglo milik Hariz . Saja nak melepak . Hariz mengeluh perlahan . Skrin hitam televisyen dipandang . Dengan apa yang diceritakan oleh Zafriel , dia sudah gerun dengan Sarah .
" aku tak tahulah Riel . aku tak suka sangat tengok dia bunuh orang "
" nak buat macam mana lagi . Harry sendiri yang hadirkan sisi tu dalam diri dia "
Hariz mengangguk mengiyakan . Sarah memang sudah berubah . Wajahnya tidak seceria dahulu , hanya dihiasi wajah dingin dan beku . Sarah lebih menumpukan matlamat utama dia . Dia cakap nak jadi macam papa .
Hariz tersenyum kelat . Mengingatkan wajah papa dan mama . Mesti diorang marah teruk kerana membiarkan Sarah bermain senjata , berlawan dan membunuh orang . Mahunya dibelasah teruk oleh papa .
Aisyah keluar dari dapur . Tangannya memegang erat dulang air . Hariz senyum melihat kehadiran isterinya . Dulang air diletak berhati-hati di atas meja kopi .
" jemput minum " kata Aisyah perlahan sebelum meminta diri . Hariz tersenyum lucu . Alahai sayang ~
" kenapa kau tak ajak Sarah ? " tanya Hariz . Jus oren diteguk sedikit .
" dia taknak ikut . nak training katanya "
Khairul terkedek-kedek datang dari ruang dapur . Di tangan memegang patung dinosaur . Sebelah tangan lagi memegang biskut . Khairul berhenti di hadapan Hariz . Tangan diangkat-angkat minta didukung .
Hariz tersenyum . Tangan diselit di celah ketiak Khairul dan mengangkatnya . Tubuh kecil Khairul didudukkan di atas ribanya . Rambut yang menutupi dahi Khairul diselak ke belakang .
" kau bila pula ? "
" sabarlah . kahwin tak lagi "
Tawa mereka berdua terlepas .
×××
Sarah memandang kekura tangan . Merah dan lebam . Sama juga dengan mereka yang lain . Kalau ada masa terluang , mereka akan berlatih sendiri tanpa bantuan Zack dan Rayyan .
" crush Qis notice ! " kata Anis separa menjerit .
Qistina menumbuk bahu Anis .
" siapa ? si Firdaus ke ? "
Anis mengangguk laju . Sarah tersengih melihat wajah cemberut Qistina . Anis pula yang melebih-lebih . Syazira turut tersengih-sengih .
" siap confess depan-depan lagi ! " kata Anis kuat . Lagi kuat daripada tadi . Qistina apa lagi terus ditolak tubuh Anis sehingga terjatuh .
" aku malulah ! dahlah usik aku depan dia " marah Qistina .
Qistina memeluk tubuh . Wajah sengaja digarangkan supaya Anis takut . Muslihah , Syazira dan Sarah ketawa . Perangai kawan-kawan dia tak pernah buat tawanya terlepas .
" makcik ni merajuk pula "
Qistina mencerlung tajam . Aku yang cantik ni dia panggil tua ?! .
" kau pun official couple dengan Zack kan ? tak percaya weh , gaduh-gaduh tengok-tengok suka sama suka "
Terus berubah wajah Anis .
" tulah mengusik orang lagi "
Anis memeluk tubuh .
Benci !
×××
" kita tunggu diorang habis academy " katanya .
YOU ARE READING
S1 | Mafia Academy ✓
Ação[ COMPLETED ] KARYA PERTAMA Mafia . Bunuh . Darah . Dendam . Segalanya bertukar menjadi gelap setelah kesemua ahli keluarganya dibunuh di hadapan mata . Dia tekad mahu membalas dendam . Hutang nyawa perlu dibayar dengan nyawa bukan ? Dianugerahkan p...