Bana tavan deseniz, tavan kelimesinden binbir farklı anlam çıkarı veririm size.
Mesela en güzel örneği, küçük yüreğinize koskoca duyguları sığdırırken, sizin izleyicinizdir tavan.
Ya da bazıları çok iyi bilir o tavanı, hani vardır ya bir tavan arası.
Herkesin gizliden gizleye ağladığı o tavan arası!
Hissizliğe kapılıp, kendinizi çok yanlız hissetiniz zamanlarda, kimsesizliğe sarılırken vardı yanınızda bir tavan arası.
Sonra daha nasıl anlatabilirsin ki?
Mesela küplere binersiniz ya hani, verem olur casına çok sinirlenirsiniz.
Öfke kusarken, tavana vurmuş sinirinizi içinize yutkunursunuz mesela.
İçten içe kendinizle alıp verememe gibi bir hale geçersiniz, sitemlenirsiniz kendinize kızarsınız, hatta belkide kendinizden bile nefret edebilirsiniz de, o sinir anında yine tavana vurmuş sinirinizle size eşlik eden bir tavan arası var.
Ya da her kış ayının, her bir gecesinde izlediğin tavan vardır mesela?
Onlada konuşmuşluğun vardır elbette, hadi boynu aşan dertlerinle beraber sana sırdaş gibi yakın olan tavana anlatmışsındır, içinde tutmayıpta dışa vurguladığın her bir duygunu, temiz bir kalbi kirletmeye çalışan insanlardan uzaklaşmakla uğraşırken de kendini yapyanlız hissettiğin zamanda'da vardır elbette yanında, ya bir tavan arasında ya da bir tavana bakar esnasında.
Vakitsizce akıtmışsındır elbette, kurmuş kirpiklerimdeki gözyaşlarını.
Söyler misin?
Kim vardı o esnada?
Kime anlatın onca şeyini, kimse yoken yanında ?
Duvarlara mı, yanlızlığına mı, yoksa her gece içini döktüğün tavana mı?..
Hangi birine anlatıyorsun derdini?
Bende biliyorum, kimsesizlikte yanında olan tek sırdaşına, tavana ya da tavan arasına.
Ya da belkide çaresizliğe düşmüşsündür, napacağını bilmiyorsundur, kime ne anlatacağını kimle ne konuşacağını kime anlatsam beni anlar ki ?
Ya da anlatsam bende bir şeyler mi değişecek, duygularım mı değişecek, benliğim mi değişicek, ben kendim mi değişicem?
Siz kendi sırdaşınıza anlatın o sizin zaten hep en güzel dinleyicinizdi, sessiz sessiz karanlıklar arasında dinlerdi sizi.
Anlar mı bilmem ama çok iyi dinler emin olun ki dinlemesi bile size anlam katar belkide onun sayesinde azda olsa huzur bulur, huzursuz haliniz.
Belkide bir gece kimsesizlikte, karanlıkta bir tavan arasında ya da bir tavana bakarken hatırlayacaksın, hatırlamak istemediklerini...