Etrafımızdan, etrafımızda bulunan insanların baskısından ve dahi insanların boş konuşmalarından canımız çok sıkılmıştır.
Buna çok eminim, aile içi baskı, istenmeyen sinirler, yerli yersiz kötü sözler, ister istemez kırılan kalpler...
Ve tabiki bunların hiç birinin olmasına istemeyen sizler, sizde bunlardan uzaklaşmak istiyorsunuz, bütün bu sizi tedirgin eden her şeyden, belkide size en yakın olan bütün herkesten, her yerden uzaklaşmak istiyorsunuz.
Mesela bir balona binip, uzaklara up uzaklara gitmek istiyor olabilirsiniz.
Ellerinizle bulutlara dokunmak, avuç içleriniz arasından rüzgarın serin havasını solmak.
Hani bazı can sıkan şeylerden uzakta, bir balonun içinde, yükseklerde, gökte, gökyüzünün en üstünden yerleri seyretmek var ya, hani onca çok büyütüğünüz insanları yükseklerde, bir iğne uc kadar bile olmadığını görmek, sizi ufakta olsa tatmin ediyor.
Aslında oradaki asıl amaç ise her yerden her şeyden uzaklaşmakken, kendini bir anda en yükseklerde bulmak, yükseklik korkusu olan biri için tüyler ürpertici iken, yüksekten korkmayan biri için çok zevkli anları olur.
Yüksekten korkmayanınsa içinde hep şu cümle dolanı verir.
Onca yüksek yerlere çıktı bedenim, hani böyle yükseği, gözlerim ilk defa görüyor.
Bunca yüksek yerler arasında, sanırım en yükseği buydu, hani artık atlasam yaşarım derdine girmeyecem.
En azından yüksekliğinin beni aştığının bilincindeyken, atlamadan sonra bir hayatın olmayacağının da bilinci altındayım.
Hani bir balona binip, gezilebilecek ne yer varsa gezmek isterdim aslında, herkesten uzakta, bütün dertlerden uzakta, en önemlisi ise insanlardan uzakta bir yerde göğün üstünde bir yerde, bulutların etrafımda dört duvar ördüğü bir yerde, gezmek isterdim.
Gözlerimin görmediği güzellikleri, gözlerime göstermek isterdim bir bakıma.
-Hani neden bir uçağa binmek yerine, bir balona binmeyi tercih ediyorsun?
Uçağa binersem, dokuna bilecek mi ellerim bulutlara?
Hissedebilecek miyim tenime değen rüzgarı?
Atlamak istesem, atlayabilecek miyim ?
Hani bana neden uçağa binmek yerine, balona binmeyi tercih ediyorsun diye sormaktansa.
Neden böyle güzellikleri kaçırasın ki diye sorun?..