Dünya eğer mutluğu barındıran bir yer olsaydı, ölüm olur muydu hiç..?
Hani ucunda ölümün olduğunun bilincinde olduğun bir dünya da ne kadar mutlu olabilirsin ki?
Bazen kendi kendine diyorsun, acaba toprak sevdiklerimizi bizi, bizden kopardığı için mi bu kadar güzel kokuyordu...
Üstüne ayak bastığımız, çiçeklerin açmasına sebep olan bu toprak acaba sevdiklerimizin kokusunu mu işliyor güzel kokulu çiçekler arasında.
Dünya güzel bir olsaydı, olur muydu hiç zamansız ayrılıklar.
Güzel bir nefesi soluyor olsaydık, soluksuz bırakır mıydı nefes almaya çalıştığımız her günümüz de.
Hani dünya'ya da güzel bir yer diyemeceğim bu zamandan sonra.
Dünyayı güzelleştiren ufak sebepler var; küçük bir bebeğin gülüşü, toprağın, çiçeklerin kokusu, yaşlı bir dedenin gülüşü, ilkbaharın yeşeren çiçekleri.
Zaman öyle bir şey ki, hani desen ki ne bir dakikasını alabilirsin ilerisine, nede geri çekebilirsin zamanı bir dakika gerisine. Öyle bir zamanı paylaşıyoruz ki, paylaştığımız zaman içinde yıpranıyoruz. Akıp giden zaman da takma bu da geçer zamanla kesilmesini hani çok fazla kullanıyoruz.
Doğrusu, ne kadar zamanımız kaldı da bilmiyoruz ama zaman'a bırakıyoruz. Elimizden de bir şey gelmiyor ki hani zamandan bağımsız kalmaya bir çare de bulamıyoruz ki.
Acaba ölüm sevdiklerimizi yanında aldığı için mi bu kadar acıydı ya da ölümü güzel kılan şey ölümle beraber kavuşacağımız sevdiklerimiz miydi?
Açıkçası ölüm diyince herkesin gözünde bir korku olur, hani tabi çoğu kişinin gözün de bir korku olur.
Bir kısım da vardır ki ne ölümden korkar, nede mezara girmekten korkar.
Hani elinde kaybedeceği bir şey olmayınca, ölüm için korkacağı bir şey de kalmıyor doğal olarak.
Bazen insan hayal ediyor. Zamanın olmadığı, yaşlığın olmadığı ve ölümün olmadığı bir zaman da olsaydı insan.
Acaba sonsuza kadar yaşama düşüncesi korkuttur muydu onu?
Kendi yerime söz alayım, sonsuza kadar yaşamayı güzelleştiren insanlar varsa yanımda. Sonsuza dek yaşamakta güzel gelir insana, her yeni güne o sonsuzluğa layık insanlarla uyanmaksa her günün en güzel ayrıcalıklığı olur sanırım.
Dünya güzel bir yer olsaydı, toprak sevdiklerimiz gibi kokmazdı...