BÖLÜM - 90

5 0 0
                                    

Bazen bazı insanlara naparsanız yapın asla ama asla yaranamazsınız.
Hani her şeyinizden vazgeçin gururunuzdan sevdiklerinizden ve dost bildiklerinizden dahi vazgeçin fakat yine de o insana yaranamazsınız.
Kalbinizi yerinden söküp avuç içlerine verseniz de yaranamazsınız.
Canınızı ellerinin arasına verseniz de siz ona yaranamazsınız.
Hani bir insanın kalbi sağır olduktan sonra kulaklarına ne kadar bağırırsanız bağırın o sizi duymaz.
Çünkü o insanın kalbi körermiş, kulakları duysa ne fayda.
Gözleri görse ne fayda?
O duyan kulaklar sizi işitecek.
Ne de gören gözler sizi görecek. Hani karşınızda betondan bir duvar olsa o bile size bu kadar katı ve sert olmayacakken bir insan size bir duvardan bile daha sert davranır.
Bir duvara toslasanız en fazla bir kaç yerinizi kırarsınız.
En azından sağlam bir yerleriniz olur.
Fakat karşımızda ki bu insan öyle bir katı öyle kırıcı ki.
Ne tutan bir yer bıraktı.
Ne de sağlam bir beden bıraktı.
İnsanı asıl insan yapan en önemli özellik nedir bilir misiniz?
- Merhamet.
İnsanı asıl insan yapan şey için de bulunan merhamettir.
Bir insana, sen bir insansın diyebilmek için önce vicdanın sızlayıp sızlamadığına bakmanız gerekiyor.
Çünkü her nefes alan insan değildir.
İnsan gibi görünüp, insan olmayanlar da çoktur.
Bir insanın bir yerde eğer kırdığı bir kalp için ve ya kırmış olduğu bir insan için bir yerler de yüreği sızlıyorsa o kişi insandır...
Fakat eğer ne kırdığı kalpten ne de incitmiş olduğu insandan bir haberi yoksa o kişi insan değildir.
Sadece insan kılığına girmiş kalpsizin biridir.
O kişi insan olmaya dahi layık değildir. Siz, siz olun.
İnsan kılığına giren kalpsizleri ayırt edin.
Bazen öyle bir kılık için de çıkar bazıları ki işte karşımda bir insan var sanarken, birden neyle karşı karşıya olduğumuzu bilmez oluruz.
İnsan sandığımız kişileri kalpsiz duygusuz varlıklar olarak çıkarlar karşımıza.
Onlar insan olamaz, insan sıfatını dahi taşıyamazlar.
Çünkü onların içlerinde ne bir merhamet duygusu ne de acıma duygusu yoktur.
Elbette merhameti ve acıması olmayan da insan olamaz.
Unutmayın ki merhametsiz bir insana ne sevginizi verin.
Ne de merhametsiz insana zamanınızı verin.
Çünkü; " Ne verdiğiniz sevginin değer ve kıymetini bilecek, ne de verdiğiniz zamanın kıymetini bilecek. "
~Merhametsiz insan'a hangi söz ağır gelirdi ki..?
Hangi söz dokunurdu ki taşa dönmüş kalbine
Yüzü ufakta olsa kızarır mıydı kırmış olduğu kalp için?
Değer kıymet bilmeyene, ne zamanını ver kaybet geri gelmeyen zamanı ne de sevgini ver değerini kıymetini bilmeyen heva eden o insana verme ufak dahi olsa sevgini...

SENDE KALDI BİR YANIMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin