Hani bir kuş'a vereceğin özen misali, verebileceğin bir özen varsa ver.
Bir yeni doğmuş çocuğa vereceğin sevgi misali, verebileceğin bir sevgi varsa ver..
Yanlız, kimsesiz yerine koyma, kimse yokken de herkes ve her şey olmayı dene.
Karanlığa, denizlere savrulmuş bir gemi misali, yol göster gemiye, tut düşmeninden yolundan sapmışsa gemi yoluna götür onu.
Hani ama karanlıklar da, fırtınalar arasında, kayalara mahsur bırakma.
Bir kutup yıldızı misali, yol göster küçücük bir umut ol.
Her şeyin sonu geldi, tutulacak en ufak bir dal dahi kalmamışken, umutsuzluklar arasında en büyük umut sen ol.
Hani öyle bir tut ki bir yanımdan, her an koparsa umudum, hani her an yıkılırsa bir yanım. Öbür yanım hep toparlasın beni.
Öyle bir güç kat ki bir yanıma, bir yanımda açılan yarayı sarsın o yanım.
Tabii elbette her şey bir yana, en çokta seni barındırsın içinde bir yanım.
Hani umutlu olan o yanım bir yandan hep sayıklasın için de seni.
Sonbahar da solmuş yaprak misali gibi olma, sonbahar'ı bahane edip, dallarımdan kopma.
İlkbahar'ım ol mesela, dallarım da çiçekler aç..
Ama asla, o ağaca balta tutan oduncu olma.
Kesme bir dalımı, her mevsim yeni filizler verecek dalımdan koparma beni.
Bir çiftçi misali, uzak derelerden sullar topla.
Çiçekler açmam için fırsat kolla, çiçeklerimden mahrum kalmam için köstek olma.
Hani sen ya al bıçağı sapla kalbime öldür beni
Ya da hayat ver yeniden yaşat beni
Ama nolur yaralı bırakma beni..
Beni dallarından kopmuş bir ağaç misali, yaralı bırakma beni...