Deel 1: Gedachten en bedanken

535 8 0
                                    

Brandon en Mila gingen samen, hand in hand, naar haar huis. Mila was er met haar gedachten niet bij. Ze moest heel de tijd denken over wat er juist daarvoor is gebeurd. Wat als Jonas net niet op tijd was geweest, dan zou ze er nu niet meer zijn. Brandon zag dat ze diep aan het denken was en haalde haar uit haar gedachten door haar te kussen en te vragen: "Wat wil je eten?" "Ik heb nog geen honger." antwoordde Mila. "Ik wil even alleen zijn om te kunnen nadenken en ook ik ben moe. Ik ga vroeg slapen." Mila zag alles voor haar ogen opnieuw afspelen. Hoe Jonas de beker uit haar handen op de grond duwde en dan zei: "Er zit echt gif in die beker."

-Daarna lag ik op de grond in de armen van Jonas. We hadden oogcontact voor een lange tijd. Maar Brandon moest er weer tussenkomen. Hij nam me in zijn armen en ik was er nog helemaal niet goed van. Hij werd boos op Jonas. Terwijl daar geen reden voor was. Hij had me net gered van de dood. Moest hij zijn gevoel niet gevolgd had, dan was ze er niet meer. Charlie gaf me een knuffel om te bekomen. En daarna noemde ze Jonas een held en dat was wel waar, vond ik. Ik was hem echt dankbaar.-

Mila nam haar gsm en stuurde Jonas een berichtje om hem nog eens te bedanken.

Hey Jonas, nog eens bedankt voor daarnet. Als ik iets voor jou kan doen, laat maar weten. Ik sta bij jou in het krijt.

Hey Mila, je moet niets doen voor mij. Ik deed het omdat we vrienden zijn en ik kan niet zonder jou. Je bent mijn beste vriendin.

Toen Jonas dat berichtje stuurde dacht hij er anders over. Zelfs is hij samen met Fenne, maar hij is nog steeds verliefd op Mila. Hij vond Fenne wel leuk en zo, maar Mila bleef maar in zijn hoofd spoken. Zijn gevoelens waren er, na de breuk, nog altijd.

Mila was van plan om Jonas iets geven voor hem te bedanken. Zelfs wou hij dat niet, Mila is hem heel dankbaar. En wou ze tonen. Ze verliet haar huis via het raam van haar kamer en ging naar een winkel in haar buurt. Brandon moest niet er niets van weten. Hij was soms te nieuwsgierig. En wou weten waar ze zat. Zolang ze niet alleen bij Jonas was, vond hij het goed. Anders was hij boos op haar. Toen Mila in de winkel was, dacht ze in haar eigen: -Wat zou ik kopen?- De zangeres van Ghost Rockers zit in een winkel vol met gitaarspullen en zocht voor een plectrum met de letter 'J'. Ze wist dat die van hem versleten is. Dat had hij gezegd na het optreden gisteren. Opeens belde Brandon haar. Hij was ongerust dat ze vertrokken is zonder iets te zeggen. "Ik ben naar Charlie om iets op te halen." loog Mila. Als ze op zoekt was naar het plectrum vond Mila het niet. "Is er soms een mogelijkheid om een plectrum te personaliseren?" vroeg ze aan een winkelbediende. "Ja, dat kan." antwoordde hij. Mila regelde alles en liet het maken dat maar vijf minuten duurde. Daarna betaalde ze en liet het in een doosje inpakken.

Daarna ging Mila naar Jonas. Fenne deed de deur open en liet haar binnen. Ze gaf Jonas een knuffel. "Jonas... Euhm..." begon Mila stotterend. "Ik heb iets kleins gekocht om je te bedanken." "Ik zei toch dat het niet moest" antwoordde Jonas. Hij nam het cadeautje toch aan. Jonas was wel nieuwsgierig, dus deed hij het direct open en zag wat het was en zijn reactie was positief en lief. Hij vond het heel leuk en begon groot te glimlachen. Nadien gaf hij Mila een knuffel en een kus op de wang. "Bedankt." zei hij. "Graag gedaan." reageerde Mila. Fenne had het even moeilijk, maar ze zag dat het gewoon vriendschappelijk was. Normaal is zij niet het jaloerse type en zeker niet na Goudslang, maar dit was iets anders. Die twee voelde nog van alles voor elkaar en zij zag dat. Tijdens de knuffel voelde Mila nog altijd vlinders in haar buik. Ze begon licht te blozen. Daarna nam ze afscheid en verliet ze Jonas' huis. Jonas keek haar toen ze het huis verliet. Als ze weg was, testte meteen het plectrum op zijn gitaar. Zowel hij als Fenne genoten van zijn gitaarspel. Mila kreeg opeens een raar gevoel, iets dat ze alleen bij Jonas voelde.

Tegen zeventien uur was Mila terug thuis gekomen. Ze is nog even gaan wandelen in het park bij haar in de buurt. Daar zat Brandon, die ongerust was, aangezien ze weg was zonder iets te zeggen, op haar te wachten. Hij nam haar direct in de armen. Hij had al gekookt en dat aten ze samen op. Mila zat er maar stil bij. En honger had ze niet veel. Rond negentien uur zaten Mila en Brandon in de zetel. "Zou ik deze avond alleen mogen zijn, alsjeblieft?"vroeg Mila. "Waarom?" polste Brandon. "Ik ben moe en wil vroeg slapen." antwoordde ze. Zoals Mila vroeg, vertrok hij naar zijn huis. Maar toch niet met een gerust hart. Hij wou er voor haar zijn na wat ze had meegemaakt.

Toen Mila alleen was, liet ze een traan vloeien op haar wang. Ze wou niet dat Brandon dit zou zien. En hem meer zorgen om haar ging maken. Ze wou ook even alleen zijn. Daarom stuurde ze hem naar huis. Mila zag nog steeds de blik voor haar ogen van Jonas toen ze op het podium laten en in elkaars blik keken. Ze zag bij hem nog steeds een verliefde blik. Maar zij wist het zelf niet meer. Misschien was het ook, omdat hij haar juist gered had en dat ze allebei het even niet wisten wat er gebeurde. Mila wou met iemand praten om haar gevoelens en gedachten kwijt te geraken, dus besloot ze om haar beste vriendin Charlie op te bellen. "Zou je het zien zitten om nog snel eens langs te komen. Ik zou graag met iemand willen praten." zei Mila. Charlie zei: "Ja! Ik kom direct naar je toe." En vertrok meteen nadat ze aflegde.

Wanneer ze aankwam viel Mila meteen in de armen van Charlie en begon te wenen. Charlie wreef over haar rug om haar te troosten en kalmeren. Toen ze gekalmeerd was, deed Mila het hele verhaal. "Ik ben uit het raam naar buiten gegaan, zonder iets tegen Brandon te zeggen, omdat ik iets aan Jonas wou geven om hem te bedanken. Wat hij gedaan heeft, vergeet ik nooit." Charlie zat aandachtig te luisteren. "En dan ben ik een plectrum gaan kopen voor hem en ben het hem gaan brengen." "Zo lief!" riep Charlie kalm. "Erna gaf Jonas mij een knuffel en een kus op mijn wang om me te bedanken en toen voelde ik iets in mijn buik en begon ik te blozen. Brandon zat hier bezorgd op mij te wachten. Maar als ik zou zeggen wat ik ging doen, dan zou hij het niet goed gevonden hebben." vertelde Mila verder met tranen in haar ogen. Charlie was verbaast en verslikte zich in haar glas water. Ze wist wat er met Mila aan de hand was. 

Ghost Rockers ~ JILA FOREVERWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu