Deel 49: Aan zee in Nederland

58 3 0
                                    

De Ghost Rockers gingen eindelijk samen naar Nederland. Ieder gezin was met zijn eigen auto gegaan. Omdat voor Nina en Olivier er veel meer spullen nodig waren. "Kijk hoe mooi het buiten is." zei Mila en droomde weg. "Ja, maar wij gaan naar een heel mooie plaats met heel leuke mensen, vooral die dat nu in mijn auto zitten." flirtte Jonas en legde zijn hand op Mila's been. Ze legde haar hand op het zijne. "Jij mag er ook zijn hoor." antwoordde ze. "Dank je." zei Jonas. "Mama, zijn we ej?" zaagde Olivier. "We zijn er bijna nog een half uurtje." antwoordde ze. "Waar zijn je spelletjes?" Hij wees naast hem.

"Stjand!" liep Olivier over het strand. Meteen na aankomst hadden ze hen klaar gemaakt en naar het strand gegaan. Jonas en Mila lagen op een handdoek te genieten van de zon en elkaar. Olivier was aan het spelen in het zand. Charlie en Jimmy zaten onder de parasol met Nina te spelen. "Nina, wat heb ik gezegd? Je mag geen zand eten." zei Charlie. Julex speelden in het water. Mila lag op Jonas en hij had zijn hand op Mila's buik gezet. Olivier kwam terug bij zijn ouders. "Mama, papa, kom meedoen." smeekte Olivier. Jonas werd wakker, maar Mila niet. "Laat mama nog even slapen, erwtje." ging Jonas mee met zijn zoon. "Wat moet ik doen?" vroeg Jonas. Olivier gaf een schopje en toonde waar hij moest beginnen graven. Jonas deed wat Olivier hem vroeg. "Wat is er met mama?" vroeg Olivier. "Ze is gewoon moe de laatste tijd en ze slaapt slecht." antwoordde hij. "Dooj bjoejtje?" vroeg Olivier. "Ja, maar het kan ook je zusje zijn." zei Jonas. "Water?" wees Olivier naar het water. "Wil je gaan zwemmen?" polste Jonas. "Dan smeer ik je nog snel eens in." zei Jonas en ging de zonnecrème halen. Nadat Olivier zijn T-shirt aandeed, gingen ze naar het water. Oliver sprong in de armen van Jonas. "Koud!" riep hij. "Wen er maar even aan." lachte Jonas. Ze begonnen te spelen. Olivier had het echt naar zijn zin.

Niet veel later kwamen ze uitgeput uit het water en gingen ze op hun handdoek liggen. "Olivier, wil jij even de handdoek die in de zak zit aangeven?" vroeg Jonas "Waajom?" vroeg hij. "Mama ligt al heel lang in dezelfde houding in de zon en om te voorkomen dat ze rood wordt leg ik de handdoek op haar." legde Jonas uit. Stilaan werd Mila wakker. Ze zag er echt slecht uit. "Nog moe?" vroeg Jonas. "Een beetje wel." reageerde ze. "Dank je voor de handdoek." "Dat is graag gedaan." zei Jonas.

Een paar uur later besloten ze om naar het hotel terug te gaan. Jonas liep met Olivier van voor naast Jimmy die de buggy van Nina duwde, Alex en Jules daarachter, Charlie en Mila liepen van achter te praten. "Goed geslapen?" vroeg Charlie. "Ja, alleen een harde ondergrond." antwoordde Mila. "Ik had het gevoel dat je buik een beetje opgezwollen was daarnet." polste Charlie. "Ik moet gewoon dringend naar toilet gaan." verzon Mila. "Ja, Ja, dat zal wel. Ik moet dat geloven." zei Charlie. "Wat is er echt aan de hand?" "Oké, dat was verzonnen, maar wil je het tegen niemand zeggen, alsjeblieft?" vroeg Mila. "Ja, ik zweer het." zei ze plechtig. "Het zit zo. Jonas en ik, wij... Wij worden.... Voor de... Tweede keer...." zei ze stotterend. "Ouders?" vroeg Charlie enthousiast. Mila knikte. "En hoe lang al?" informeerde ze haar. "Ongeveer vijftien weken." antwoordde Mila. "Wat! Zo lang al. Waarom vertel je dat niet eerder? Ik ben wel je beste vriendin." ratelde ze. "Sorry, we gingen het wel binnenkort vertellen, maar ik had schrik dat ik het weer verlies." legde Mila uit. "Dat is niets. En ik kan het wel begrijpen. Nu is alles wel in orde?" polste Charlie. "Ja, er kan niets meer gebeuren." zei Mila. "Ik ben wel super blij voor jou en Jonas. En Olivier natuurlijk." ging ze erop in.

"Kom, we gaan naar de jongens." trok Mila Charlie mee naar de jongens. "Waarover was je daarnet aan het praten?" fluisterde Jonas. "Charlie weet het." antwoordde ze. "Dat je zwanger bent?" ging hij op Mila in. Ze knikte. In de kamer gaf Mila Jonas uit het niets een knuffel. "Wat scheelt er?" maakte Jonas zich zorgen. "Gewoon. Twee reden. Ten eerste: ik had het nodig en de tweede reden is: binnenkort kan het niet meer." reageerde Mila. "Als het dat maar is. Ik dacht dat er iets ergs aan de hand was." zei Jonas. "Mama, gaan we spelen?" vroeg Olivier. "Wacht even. Ik zal vragen of we niets anders gaan doen." zei Mila en vertrok naar de andere kamers. "Met wat wil je spelen?" vroeg Jonas. "De puzzels." ging hij zijn puzzels halen. "De andere komen binnen vijf minuutjes bij ons." zei Mila. Olivier kieperde de puzzel om en zette alles op de plank. Het was bijna klaar. Maar hij kende alles al. "Zullen we eens zien voor een nieuwe puzzel?"polste Jonas. Olivier knikte.

"Hey, alles goed hier?" vroeg Charlie, Jimmy en Nina binnen. "Ja, hier is alles goed. Jonas is met Olivier aan het spelen." repliceerde ze. "Wat zie ik? Jullie kleine meid wordt groot?" "Ja, ze is gisteren heeft ze voor de eerste keer gewandeld." zei Jimmy trots. "Olivier zijn zinsbouw wordt elke dag beter en beter." ging ze erop in. "Mama, meedoen." trok Olivier aan Mila haar hand. "Prinsje, we gaan iets samen doen." zei Mila. "Wat?" vroeg Olivier. "Ik dacht om samen iets te gaan eten en dan kunnen we samen spelen." zei Mila. "Anders kunnen jullie een stapje in de wereld zetten. Ik zal wel hier op de kindjes letten." "Dan blijf ik ook thuis." zei Jonas. "Wil je dat echt doen?" vroeg Charlie. Mila knikte. "Jij bent echt de beste vriendin die er iemand kan wensen." knuffelde Charlie haar. "Veel plezier deze avond." wenste Jonas. "Jullie ook. Nina braaf zijn en naar Jonas en Mila luisteren." zei ze nog.

Jonas en Olivier begonnen terug te spelen. Mila was bezig met Marie. Ze was aan het voorlezen. "Mama?" vroeg Nina. "Mama is even naar buiten. Ze komt zo weer terug." antwoordde Mila. "Ben je aan het oefenen voor binnen een paar maanden?" vroeg Jonas uitdagend. "Awel ja, iemand moet het doen." zei Mila speels terug. "Ik ga ook mijn steentje bijdragen. En ik denk dat Olivier dat ook zal doen. Niet waar, erwtje?" vroeg Jonas. Olivier knikte hevig. Toen iedereen in bed lag kwamen de andere Ghost Rockers terug en zij gingen ook slapen.

Ghost Rockers ~ JILA FOREVERWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu