"Mila, weet je nog toen Olivier in coma lag en Arnout bij mijn mama was." zei Jonas. "Ja, dat weet ik nog." antwoordde ze. "Wel, we zijn eens samen met Arnout naar het park geweest en daar zijn we naar de vallende sterren gaan kijken. En ik dacht dat het leuk zou zijn omdat nu eens met ons vieren te doen." stelde Jonas voor. "Ik vind dat een goed idee." reageerde ze. "Het is toch vrijdag. Ze moeten niet vroeg in bed kruipen."
Ze gingen tegen vijftien uur twintig gingen ze hun zonen halen van het school. "Olivier en Arnout, wat zouden jullie ervan denken om straks naar de sterren te gaan kijken?" legde Jonas hun plan uit. "Ja, net zo de vorige keer." zei Arnout. "Ja, net zoals dan." reageerde Mila. "Hoe dat? Net zoals de vorige keer?" vroeg Olivier. "We zullen nu naar huis gaan en het uitleggen." zei Jonas. Ze kwamen thuis en ze gingen allemaal in de zetel zitten. "Dus Olivier, weet je nog die periode dat je in coma lag?" informeerde Mila haar. "Ja." antwoordde Olivier. "Wel, die periode zat Arnout bij oma en mama en ik probeerden zoveel mogelijk dingen te doen om Arnout niet te verwaarlozen. En een van de dingen die hij gekozen had was dat we naar de vallende sterren gingen kijken." legde Jonas het uit. "Maar waarom hebben jullie nog niet veel van die periode gezegd? Er is nog steeds een leeg gat in mijn geheugen." zei Olivier. "We zullen je morgen allerlei verhalen vertellen van die periode, maar eigenlijk zaten we de bijna hele tijd bij jou." zei Mila. "Is het goed dat we de sterren gaan zien?" informeerde Jonas zich. "Ja, dat is goed voor mij." antwoordde Olivier. Jonas begon eten te maken en Olivier zat een beetje afwezig aan de tafel. "Hey erwtje. Trek het je niet aan dat je gedurende die vier maanden niet weet wat er dan gebeurd is. We waren 's avonds vooral bij Arnout en overdag bij jou. De eerste keer dat we gewoon thuis zijn gekomen en de volgende dag was je verplaatst." zei Mila. "Hoe dat? Was ik verplaatst?" vroeg Olivier. "Het ging opeens slechter met je. Je kon niet meer zelfstandig ademen." legde Mila uit. Daarna zette Jonas de borden op tafel en begonnen ze te eten. "Olivier, laat het vanavond los. We gaan het morgen helemaal uitleggen en vanavond met je genieten." zei Jonas.
Ze maakte hen klaar om naar het parkje te gaan. Eens ze daar waren legde Jonas een deken op de grond en daar gingen ze allebei op liggen. Jonas en Arnout lagen samen onder een deken en Mila en Olivier. Hij lag dicht bij Mila. Ze zagen vrij veel vallende sterren en hadden veel plezier. "Kijk daar nog een!" zei Arnout. "Misschien komt mijn wens nog eens uit." "Welke wens?" vroeg Olivier. "Dat zullen we morgen wel uitleggen." zei Mila en sloeg een armen over hem. Ze bleven nog een hele avond tot Arnout in slaap lag. Jonas droeg hem naar huis. Terwijl Mila haar arm over Oliviers schouder. Ze gingen alle vier direct in bed en vielen heel snel in slaap.
"Mama, mogen Nina, Ruby en Noah hier blijven slapen?" vroeg Olivier. "Van mij mag het, maar vraag het eens aan papa." antwoordde Mila. Olivier liep naar zijn papa en vroeg het hem ook eens. "Van mij mag het, maar anders stel ik voor om iedereen uit te nodigen? Ook hun ouders." stelde Jonas voor. "Ja, dan wordt het super leuk." reageerde Olivier. Jonas en Olivier regelde alles. Ze maakte een boodschappenlijstje, ze namen ook laken en dekens, alleen moesten Chimmy en Julex hun eigen luchtmatrassen meenemen. "Wij gaan wel op de zetel slapen." zei Jonas. "Ik wil niet dat je zo op de grond ligt." "Dat is goed voor mij." reageerde Mila. "Moet ik iets doe? ik verveel me." "Nee, Olivier en ik kunnen dat wel organiseren. Jij moet rusten en met Arnout bezig houden." antwoordde Jonas.
Tegen zes uur 's avonds kwamen de andere Ghost Rockers aan. "Hebben jullie er zin in?" vroeg Charlie enthousiast. "Ja, helemaal. Ik vond het een heel leuk idee van Olivier." zei Jonas. Ze liepen binnen. Nina en Noah gingen meteen met Olivier en Arnout spelen. "Het is hier tof versierd." zei Charlie. "Ja, dat is allemaal door Jonas en Olivier." zei Mila. "En wat heb jij gedaan?" vroeg Jimmy. "Ik mocht niets van meneer doen en ik verveelde me." antwoordde ze. "Je weet wat de dokter gezegd heeft." zei Jonas. "Gaan we de luchtmatrassen opblazen?" "Ja, dat is een goed idee." zei Jimmy. De mannen pompten de luchtmatrassen op en zette ze zodanig er nog twee bij kunnen. "Jullie gaan in de zetel slapen?" vroeg Charlie. "Ja, op bevel van meneer." zei Mila. Ze gingen in de zetel zitten en Jonas sloeg haar arm over en met zijn ander hand tekende hij cirkels op mila's buik. "Wat gaan we deze avond doen?" informeerde Charlie haar. "We kunnen naar de bioscoop gaan?" zei Mila. Jonas was totaal niet bezig met het gesprek. Hij had zijn aandacht volledig op zijn dochter of zoon. "Jonas!" riep Mila hem.
Na vier keer roepen reageerde hij eindelijk. "Ja, wat is er?" vroeg hij. "Amai, jij zat ver." reageerde Mila. "Sorry, wou je iets vragen?" informeerde Jonas zich. "Ja, Alex, Jules en Ruby zijn er." antwoorde ze. "Ja, ik zal opendoen." stond hij op. Hij liet ze binnen en zette ook hun matrassen klaar. Daarna keken ze een film in de bioscoop. Als ze thuis kwamen gingen alle kinderen naar bed en de ouders hielden hun bezig met een spelletje en ook met filmpjes te maken om nog eens online te zetten. "Ik ga ook slapen." zei Mila. "Ja, dat is goed." zei Jonas. Mila gaf Jonas een kus en kroop dan onder de lakens. "Hoe komt het dat ze zo moe is de laatste tijd met haar?" vroeg Jules. "We hebben een moeilijke periode achter de rug en dan met die zwangerschap." legde Jonas uit. "Wij gaan ook onder de wol kruipen." zei Jimmy.
Iedereen kroop op hun matras en vielen allemaal snel in slaap. Enkel Jonas niet. Hij kon de slaap niet vatten. Hij sloeg zijn armen rond Mila en viel toch in slaap.
JE LEEST
Ghost Rockers ~ JILA FOREVER
FanfictionDit verhaal gaat over Jila. Na de breuk komen ze op een of andere manier terug bij een en blijven ze tot de dood samen. Ze beleven samen veel avonturen, pech en geluk. Ze krijgen veel kansen en mogen veel nieuwe dingen ontdekken. Chimmy en Julex p...