Deel 61: Dank je, Olivier

64 3 0
                                    

Jonas werd wakker door die sms en maakte zich direct klaar om naar Mila te gaan. Olivier is ook beneden komen zitten. "Wat gaat er nu gebeuren tussen jou en papa?" vroeg Olivier. "Ik heb gevraagd of hij wilt praten." zei Mila. "Jullie mogen niet uit elkaar gaan." smeekte hij. "Olivier, wat papa gedaan heeft, kwetste mij hard." zei Mila. Olivier luisterde niet en sloot zich terug op in zijn kamer. Mila wou er achter gaan, maar Jonas kwam juist binnen. "Dag Mila." zei hij. "Wat scheelt er?" "Olivier is boos op ons, omdat we ruzie hebben." zei ze. "Kunnen we het dan alsjeblieft uitpraten?" vroeg Jonas. "Ik wil wel, maar ik kan het niet." zei Mila. Ze gingen naast elkaar zitten in de zetel, maar er was nog een ruimte tussen een. "Je kan toch niet zomaar alles wat we de voorbij we jaren hebben beleefd weggooien. Zoals onze trouw, de geboorte van onze twee jongens. Onze momenten in het park of de liedjes die we voor elkaar hebben gezongen. Die ga je toch niet allemaal weggooien?" begon Jonas.

Na een hele namiddag praten is het terug goed tussen de twee. "Het is vergeven, maar nog niet vergeten. En je mag Olivier dankbaar zijn. Zonder hem zou ik niet terug goed maken." zei Mila en gaf Jonas een knuffel. "Moet ik even naar Olivier gaan kijken?" polste Jonas. "Ja, dat mag wel." zei Mila. Jonas ging naar boven en klopte op de deur. "Mag ik binnenkomen?" vroeg Jonas. "Gaan jullie uit een?" informeerde Olivier zich. "Nee, we zijn terug samen." antwoordde hij. Olivier deed de deur los en zette de deur op een kier open. "Mag ik binnenkomen?" polste Jonas. Olivier deed teken dat hij binnen mocht. "Wat heb ik gehoord? Voor zo'n kleine jongen te zijn." begon Jonas. "Ik ben niet klein" lachte Olivier. "Jij hebt ervoor gezorgd dat mama en ik terug samen zijn." legde hij uit. Olivier lachte. Ze beleven nog even praten en Olivier nam enkele spullen om te tonen. Mila ging naar de kamer van Arnout, maar stopte onderweg bij Oliviers kamer. Ze zag hem samen spelen met Jonas. Daarna liep ze door. "Heeft er iemand honger?" vroeg Mila speels aan Arnout. "Sorry voor alles. Ik zal er alles aan doen om het terug goed te maken." zei Jonas en nam Mila vast aan haar heupen. Hij gaf haar een kus op haar muts.

Jonas ging naar beneden en pakte zijn gsm. Hij toetste het nummer in van de regisseur. "Goedendag, u spreekt hier met Jonas Van Loo. Ik bel om te vragen of het mogelijk het is om voor een andere actrice te zoeken. Want het klikt niet zo goed tussen ons. En als het niet lukt mag je een andere acteur zoeken." legde Jonas uit. "Maar Jonas dat kan niet meer. Alles is al geregeld." antwoordde de regisseur."Die probeert mijn huwelijk kapot te krijgen. En daarmee moet ik elke dag op de set staan. Dat kan ik echt niet maken." ging Jonas op de regisseur in. "Ik zal eens zien wat ik kan doen." reageerde hij. "Jonas, wat heb je juist gedaan?" informeerde Mila. "Ik heb gevraagd of ze ofwel mij ofwel mijn tegenspeelster te vervangen. Want ik wil niet meer met dat mens op de set staan." legde hij uit. "Ik wil jou echt niet meer verliezen." "Dat is lief." antwoordde ze. Jonas stuurde snel een berichtje naar Tori om te zeggen dat het terug goed is. "Zullen we iets samen doen?" vroeg Jonas. "Ja, dat is goed." reageerde Mila. Ze keken gewoon een filmpje. Jonas en Mila zaten naast elkaar. Toch was er een ruimte tussen hun. Jonas durfde niet dichter te zitten en Mila was nog een beetje boos. Tegen het einde van de film had Mila haar toch tegen Jonas gelegd. Hij wou zijn arm over Mila leggen, maar had de moed niet om het te doen. Mila zag dat hij twijfelde en nam zijn arm en legde die over haar. Bij Jonas verscheen er een glimlach. Olivier keek soms stiekem naar zijn ouders. Hij vond het leuk dat ze het bijgelegd hadden. "Mama, mag ik chips eten?" vroeg Olivier. "Ja, dat mag, maar niet te veel." gaf ze hem toestemming. "Neem ook een potje mee." zei Jonas. Olivier gaf het potje en de zak aan Mila. Zij deed het potje vol met chips en gaf het aan Olivier. "Als het op is, kom je maar eens bijvullen." zei ze. De zak bleef bij hen liggen zo hebben ze ook chips.

Na de film ging Jonas even op de computer. "Wat ben je bezig?" vroeg Mila. "Dat zal je wel zien." zei Jonas mysterieus. "Olivier, kom eens hier." riep Jonas. "Welke heb jij zin in?" "Deze. Dat lijkt heel tof." zei Olivier. "Wat gebeurt er daar?" polste Mila. "Niets speciaal." lachte Jonas naar Olivier. "Ik snap het al: ik mag het niet weten." besloot Mila. Ze stapte uit de keuken en ging naar Arnout. "Wil jij hem eens de fles geven, Olivier?" informeerde Mila. "Ja, graag!" riep hij. Mila zette de fles even op de tafel en overhandigde Arnout aan zijn broer. Ze deed zijn slabbetje aan en gaf de fles aan Olivier. "Jonas, je gsm gaat af en het is een onbekend nummer." zei Mila en gaf hem zijn gsm. "Hallo, met Jonas Van Loo." begon hij. "Goedendag, ik ben Kelly. Ik ben politieagente. Het was om te zeggen dat de zaak rond Stan binnen twee maanden voor de rechter moet gaan en dat jullie best een advocaat regelen." legde ze uit. "Oké, dank u wel om het te melden." zei Jonas. Ze sloten het gesprek af. Jonas bleef geschrokken zitten. "Wat was er?" vroeg Mila bezorgd. "Binnen twee maanden begint de zaak rond Stan. Ze zei dat we best een advocaat nemen." legde hij uit. "Ah ja, dat zal inderdaad het beste zijn." reageerde Mila. "Wat gaan we dan met de kinderen doen? Voor Olivier zal dat de hel zijn om die terug te zien. En Arnout zou er toch maar alleen wenen." zei Jonas. "We zetten ze af of bij papa of jij jouw mama." stelde Mila voor. "Wat scheelt er, mama." vroeg Olivier. 

Ghost Rockers ~ JILA FOREVERWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu