Jonas zette Olivier aan de bushalte af. Aimée ging met de bus dus wou hij ook met de bus gaan. Mila ging Arnout afzetten met Billie, want ze is ziek. Dus mocht ze niet naar de crèche gaan. Dat vond Mila leuk, zo was ze niet alleen thuis. "Arnout, braaf zijn en je best doen in de les." zei Mila. "Ja, dat doe ik altijd." reageerde hij. Ze ging terug naar huis. "En Billie'tje, wat zullen we doen?" vroeg Mila aan haar. "Gaan we leren wandelen?" Ze zette haar recht en probeerde haar te laten wandelen. Mila nam het loopspeelgoed en daarmee begon het stilaan te lukken. Ze nam haar gsm en filmde dat ze wandelen. Dat filmpje stuurde ze door naar Jonas.
Kleine meisjes worden groot. stuurde hij.
Dat zei je ook over Oli. reageerde ze.
"Ba.." zei Billie. "Wat wil je zeggen?" vroeg Mila. Ze waggelde heel onstabiel naar haar speelgoed en nam er van alles uit. "Wil je spelen?" vroeg Mila en ging bij haar zitten. Ze zette Billies haar eerst goed en nam dan het speelgoed dat Billie haar gaf aan. "Baba." zei Billie weer. "Wat wil je zeggen, kleine meid? Mama of Papa?" polste Mila. "Pa.." zei ze nu. Mila nam haar gsm en zette haar camera open. "Pa." stamelde ze. "Billie, zeg eens papa." hielp Mila haar. "Pa.. Pa." reageerde ze. "Bijna, kleine schat." zei Mila. "Papa." zei ze. Ze stuurde het filmpje naar Jonas.
Schattig. Straks eens bellen? stuurde hij.
Dat is goed. antwoordde ze.
"Gaan we straks met papa bellen?" polste ze en wreef over Billies rugje. Na een tijdje spelen, belde Jonas. "Dag lieve sunshine." zei Jonas. "Hey. Kijk eens wie hier is." nam Mila Billie op haar schoot. "Hey, kleine meid." zei Jonas. "Billie, zeg het nog eens?" vroeg Mila. "Pa." zei ze. "En wat zei je erna?" polste Mila. Billie keek Mila aan en keek dan weer de andere richting uit. "Papa." stamelde ze. "Wat word jij een grote meid." reageerde Jonas. "Wat hoor ik?" vroeg Charlie. "Billie begint te praten. Ze heeft met papa gezegd." antwoordde hij. "Oh... Zo schattig." reageerde Charlie. "Echt hé en nu is het eens papa dat het eerste woordje is. Olivier en Arnout zeiden allebei mama als eerste." ging Jonas op haar in. "Ik ga je moeten laten we gaan weer verder doen." "Mag ik morgen niet meekomen? Daar is meer leven dan hier." zei Mila. "Wat doen we morgen?" polste hij. "Jullie hebben 's morgens een vergadering en in de namiddag mogen jullie naar huis." reageerde iemand.
Tegen zeventien uur kwam Jonas thuis met de kinderen. "En waar is mijn grote dochter?" vroeg hij en nam haar op. Daarna gaf hij een kus aan Mila. "Ik heb je gemist." zei ze. "Ja, ik ook. Maar ik vond het leuk dat je haar eerste woordje hebt gefilmd." reageerde hij. "Dat is graag gedaan." ging Mila op haar in. "En hebben jullie jullie geamuseerd op school?" vroeg Mila. "Ja, ik heb echt een leuke klas." reageerde Olivier. "En deze maand mogen we kiezen waar we zitten, dus ik zit altijd naast Aimée." Ze bleven echt de hele avond praten. Mila en Jonas maakten eten terwijl de kinderen hun huiswerk maakten.
"Jonas, papa heeft ons nog eens uitgenodigd om bij hem te gaan eten." vertelde Mila. "Wanneer?" polste hij. "Deze avond om achttien uur moeten we bij hem zijn" antwoordde ze. "Gaat het wel gaan met jou? Voel je je al beter?" informeerde Jonas zich. "Ja, het gaat beter." reageerde ze. "Dan is het goed." reageerde hij. Jonas vertrok naar zijn werk. Mila ging samen met Billie naar het parkje. Ze ging op het bankje zitten en genoot van alles om haar een. "En hoe gaat het met Mila?" vroeg Charlie. "Dat gaat. Het gaat veel beter met haar. We gaan deze avond bij haar vader eten." antwoordde Jonas.
Na een hele dag werken, komt Jonas thuis. Mila was haar al aan het klaarmaken en Olivier en Arnout waren al klaar. "En was het leuk op school?" polste Jonas. "Ja, heel leuk. We mogen een opdracht maken voor Nederlands en ik mag met Aimée samenwerken." vertelde Olivier enthousiast. "Ik heb mijn boek kunnen uitlezen." reageerde Arnout. Een tijdje later was het achttien uur en waren Jila en de kinderen bij Manuel. "En hoe gaat het nu met jou?" polste Manuel. "Dat gaat." antwoordde Mila. "Wat doe je nu zoal?" vroeg hij. "Thuis blijven, Jonas overtuigen dat ik mee mag repeteren, naar het park gaan. En nog vanalles." somde ze op. "Zou je dat repeteren wel doen? Je moet genoeg rusten." reageerde Manuel. "Papa, ik ben wel geen klein kind meer." zei Mila geïrriteerd. "Dat weet ik, maar je kan niet voorzichtig genoeg zijn." ging hij op zijn dochter. "En Olivier, hoe gaat het met je liefdesleven?" "Goed. Aimée en ik gaan morgen nog eens samen in de boomhut slapen en ondertussen voor school werken." antwoordde hij. "Zullen we aan tafel gaan?" vroeg Manuel. "Dat is goed." reageerde iedereen. Ze stonden allemaal op. Mila greep even naar Jonas. "Gaat het?" vroeg hij bezorgd. "Ja, het is alleen dat is nog niet honderd procent genezen ben." reageerde ze. "Moet je een emmer hebben?" vroeg Manuel. "Nu gaat het nog." antwoordde ze.
JE LEEST
Ghost Rockers ~ JILA FOREVER
FanficDit verhaal gaat over Jila. Na de breuk komen ze op een of andere manier terug bij een en blijven ze tot de dood samen. Ze beleven samen veel avonturen, pech en geluk. Ze krijgen veel kansen en mogen veel nieuwe dingen ontdekken. Chimmy en Julex p...