Deel 31: Zorgeloze avond

67 4 0
                                    

Jonas knikte. De Neve zag dat het niet honderd procent ging met Mila. "Blijf maar eventjes hier tot het echt gaat." zei ze. "Dank je wel." reageerde Jonas. "Maar kom wel voor het einde van het lesuur naar de les." zei ze streng. "Waarom vraagt iedereen aan mij of alles goed gaat?" vroeg Mila. "Ik weet het niet." zei Jonas. "Wil je straks samen met mij naar het park gaan?" stelde hij voor. "Ik zou liever gewoon thuis blijven. Even op het gemak. En de verloren tijd met Olivier inhalen." antwoordde ze. Jonas begreep het. Het deed Mila deugd om het eens van haar af te praten. Na het gesprek gingen ze terug naar de les. Het ging al veel beter met Mila.

In de avond was Jonas eten aan het maken. Mila was met Olivier bezig. Ze lag in de zetel. Samen met Olivier viel ze in slaap. Het eten was klaar. Jonas ging kijken waar Mila was. Hij zag haar liggen en nam Olivier en legde hem in zijn bedje. Hij hurkte zich naast haar. Voorzichtig maakte hij haar wakker. "Hey, heb jij geen honger." vroeg Jonas. "Ja, eigenlijk wel." antwoordde ze. "Het staat al klaar." reageerde hij. "Waar is Oli?" informeerde ze haar. "Ik heb hem in zijn bedje gelegd." ging Jonas op haar in. "Dank je." zei ze en gaf hem een kus op wang.

Charlie en Jimmy waren bezig met hun liedje. Het was bijna klaar, nog enkel de laatste aanpassingen inbrengen. Nu was het nog alleen maar in oefenen en dan was het klaar om op de eindejaarsshow te spelen. Charlie bleef nu meer en meer bij Jimmy slapen, omdat het steeds beter en beter gaat tussen hun twee. Dat komt doordat ze vaker bij elkaar blijven slapen. "Gaan we nu even een filmpje kijken?" stelde Jimmy voor. "Ja, kijken we 'Every Day'?" vroeg Charlie. "Ja, dat is goed voor mij. Ik zal hem zoeken." reageerde hij. Jimmy zocht die film en zette hem dan op. Charlie kroop dicht bij hem en nam het dekentje. Ze legde het over haar en Jimmy. "Heb jij popcorn?" vroeg Charlie bij het begin van de film. "Normaal wel. Kom, we zullen eens gaan zoeken." zei Jimmy. Ze zochten in de kasten met koekjes en daar vonden ze nog een pakje. Ze maakte het snel klaar en gingen terug verder met hun film te kijken.

Jules en Alex gingen eerst naar een gezellig restaurantje. "Volgend jaar zijn we al afgestudeerd. "Weet jij wat je wil doen?" polste Alex. "Zou iets willen doen met dans." antwoordde hij. "Weet je. We gaan afstuderen al dansend en zo is het ook begonnen tussen ons al dansend." zei Alex. "Ja, dat is waar. Dat is leuk." ging hij op haar in. Heel de avond waren ze bezig over hun toekomst en nog andere zaken. Ze zagen het al helemaal zitten. Vervolgens gingen ze naar de bioscoop. "Welke film gaan we zien?" vroeg Jules in de bioscoop. "Euhm... Goede vraag. Hier zijn zoveel films die ik wil zien." antwoordde Alex. "Rustig Alex. Kijken we anders deze film?" zei Jules terwijl hij een film aanduidde. Ze keken het en amuseerde zich goed.

De volgende dag lag Mila nog in bed en Jonas was bezig met Olivier. Hij was Olivier aan het aankleden. Zijn zak werd ook verder klaar gemaakt. Hij maakte een ontbijtje klaar. "Mila, sta je op. We moeten naar school." zei Jonas en wreef rustig over haar wang. Ze was nog moe en had echt geen zin in school. Dan moest ze Olivier achterlaten. En dat kon ze nog niet goed. "Ik vind het toch nog steeds moeilijk om hem zo achter te laten." zei Mila. "Ja, ik ook. Maar hij zal hier in goede handen zijn en ze zullen wel bellen als er iets is." reageerde Jonas. Ze kwamen aan bij de kinderverzorgster. Ze namen afscheid en gingen naar school. "En is Olivier veilig op zijn bestemming geraakt?" vroeg Charlie. "Ja." zei Mila en wandelde verder. Jonas stopte bij de groep. "Van waar heeft zij last? Een ochtendhumeur?" polste Alex. Wat denk je zelf?" reageerde Jonas er bot op. Hij ging Mila achterna. Ze zat in de kelder naar een foto van haar, Jonas en Olivier te staren. Ze had zelfs niet door dat Jonas binnen kwam. "Hey." kwam Jonas naast haar zitten. "Volgens mij ben jij nog niet klaar om Oli al achter te laten." trok hij haar tegen hem. "Hij is nog maar een maand oud. Normaal zijn de kindjes ouder dan drie maanden of zo." reageerde ze. "Je kan nog even thuis blijven voor hem en dan school even missen. Maar dan is de kans dat je je jaar niet haalt." zei Jonas. "Of we kunnen eens vragen of het zoals voor je zwangerschap doen. Terug via bednet?" "We kunnen straks eens naar Vermeer gaan." reageerde Mila. "We zullen het tijdens de middagpauze doen." reageerde Jonas. Mila knikte. Jonas stond op en stak zijn hand uit naar Mila. Die met plezier zijn hand vastnam. Samen gingen ze naar de les.

Tijdens het tweede lesuur hadden de Ghost Rockers samen les. Theorie. Mila en Jonas zaten samen op de laatste rij. Mila haar gsm lag op haar been en opeens voelde ze het trillen. Ze keek op het schermpje en zag dat het de kinderverzorgster. "Mevrouw, mag ik naar het toilet." vroeg ze. Jonas keek haar aan. Hij wist dat ze niet zomaar ging. "Ja, dat is goed." reageerde de leerkracht. Mila verliet het lokaal en nam meteen op. Terwijl ze naar de toilet liep. "Spreek ik met Mila Santiago?" vroeg de kinderverzorgster. "Ja, daar spreekt u mee." antwoordde ze. "Het gaat om Olivier Van Loo. Hij blijft maar wenen, wilt niet eten en slaapt niet." vertelde ze. "Oei, ik zal hem komen halen." zei Mila en verliet de school.

Mila nam Olivier meteen vast. Direct kalmeerde hij. Ze maakte hem klaar en nam hem mee naar huis. Gelukkig hadden ze een reservesleutel verstopt. Anders kon ze niet naar huis. Ze had enkel haar gsm bij haar. Ze zette haar meteen in de zetel met Olivier. "Ik ga je nu niet meer achterlaten. Jij blijft voor de komende weken nog bij mij. Je bent te jong om al bij andere kindjes te gaan." zei ze.

Op school vond de leerkracht het raar dat Mila zo lang wegbleef. "Weet iemand waar Mila blijft?" vroeg mevrouw Vincken. "Mag ik eens gaan zien?" informeerde Jonas zich. "Ja, doe maar." gaf Vincken toestemming. Jonas zocht de school af maar vond haar niet. hij stuurde snel een berichtje om te vragen waar ze zat.

Er was iets met Oli. Dus ben er naar toe gegaan. Ik ga met hem naar huis. Zeg dat ik ziek ben geworden. En dat ik naar huis ben.

Jonas liep terug naar het lokaal. "Ze voelde haar niet goed en ze is thuis gaan rusten." vertelde hij in de klas. Na de les ging Jonas naar het kantoor van Vermeer. "Mevrouw, het gaat om Mila. Ze is daarnet naar huis gegaan, omdat er iets was met Olivier. Zou het misschien niet mogelijk zijn, om gewoon zoals bij de zwangerschap te doen? Via bednet. Mila is er nog niet klaar voor om Olivier achter te laten en

Olivier is nog klein." legde Jonas uit. "Ja, het is goed. We zullen het regelen. Ze maar tegen Mila dat ze thuis mag blijven." antwoordde Vermeer. "Dank je wel." reageerde hij.

Thuis vertelde Jonas het goede nieuws aan Mila. Ze was blij. Mila vertelde Jonas wat er precies aan de hand was. Waarom ze zo is weggegaan. Olivier lag momenteel te slapen in hun bedje. Hij had heel de tijd bij Mila gelegen. "Kijken we een filmpje?" stelde Mila voor. Jonas knikte. Ze genoten nog van de avond en Mila was het voorval half vergeten. 

Ghost Rockers ~ JILA FOREVERWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu