"Ik denk dat je nog verliefd bent op Jonas." zei Charlie. Mila wist niet wat ze te horen kreeg. "Maar dat kan niet!" reageerde Mila ongelovig. De tranen begonnen weer over haar wangen te lopen. Charlie ging naast Mila zitten en duwde haar tegen zich aan. "Na de breuk waren je gevoelens er nog altijd, hé?" vroeg Charlie. Mila knikte alleen maar. Voor Charlie was dat dus een ja. "Charles, ik weet niet meer wat te doen." zei Mila. Ze was echt radeloos. Ze kon toch niet terug iets met Jonas beginnen. Dat is toch raar. De meisjes besloten om te slapen. Charlie mocht bij Mila blijven slapen.
De volgende morgen werd Mila als eerste wakker. Ze kon niet meer slapen en ging naar het dak om naar de mooie blauwe lucht te kijken. Het dekentje dat ze mee had, legde ze rond haar en zette haar neer. Na vijf minuten lag ze weer in slaap. Charlie was ondertussen wakker geworden. Ze was Mila aan het zoeken, doordat ze niet meer naast haar lag. De bassist vond geen enkel spoor naar haar vriendin. "Mila!" riep ze door heel het huis, maar geen reactie. Ze begon zich ongerust te maken. Totdat ze een raam wagenwijd open zag en ging kijken en daar vond ze Mila die in een rood dekentje lag te slapen. Ze maakt haar voor het eerst rustig wakker. Normaal zou ze luid en enthousiast roepen, maar nu niet. Met een hand op haar arm en een paar rustige woorden.
"Waar heb je zin om vandaag te doen?" vroeg Charlie vrolijk. Ze wou er alles aan doen om haar beste vriendin vrolijk te zien en haar gedachten te verzetten. Overmorgen moesten de Ghost Rockers hun eerste concert geven van de zomervakantie en als de sfeer zo is, ging het niet echt gezellig zijn. Ze moest het veranderen. Daar waren ze over bezig aan het praten. "Misschien moet je eens gaan praten met Jonas over het voorval. Wie weet lukt het dan wel om het achter je te laten. Wie weet is er niets meer tussen Jonas en jou en beeld je het allemaal in omdat jij het wilt." stelde Charlie voor. "Ja, dat kan ik doen. Ik zal eens met Jonas samen zitten." besloot Mila. Ze was echt blij met zo'n vriendin als Charlie. Ze was misschien een losbol, maar je kon er wel altijd raad aan vragen.
Rond de middag ging Charlie weg en kwam Brandon aan. Mila haar lach verdween meteen. "Wat deed Charlie hier?" vroeg hij. "Ik moest iets bespreken over het optreden van overmorgen. Mag dat niet?" ging ze er op in. "Jawel, dat mag. Ik vroeg me dat gewoon af." reageerde hij. Brandon geloofde haar. "Wat wil je doen?" informeerde hij zich, terwijl ze begonnen met een knuffel. Na de omhelzing wou Brandon zijn vriendin kussen, maar Mila trok zich terug. En ze keken elkaar verbaasd aan. Mila wist totaal niet wat en waarom ze dat deed. Waarom ze haar terug trok, wist ze niet. Ze liep weg. Brandon wou haar achterna gaan. Maar hij stopte omdat Brandon zag dat ze Jonas tegenkwam in het park. Alleen. En met zijn gitaar.
Ze liep op hem af. Jonas zag dat ze huilde en nam haar in zijn armen. "Wat is er met je?" vroeg Jonas. Ze antwoordde: "Brandon wou me daar juist kussen en ik trok me weg." Mila liet opnieuw een traan vloeien en ging verder. "Ik wist niet wat er met me aan de hand was." Jonas luisterde aandachtig. "Je ziet hem toch graag. Ik weet het enige dat jou tegenhoudt bij zoiets is als je met iets zit." reageerde hij. "Als je erover wilt praten doe maar. Ik ben er voor je." Mila lachte lief naar hem. Hij kan haar altijd opvrolijken. Ze was echt blij met een vriend zoals hem. Als Mila klaar was met haar verhaal vroeg ze aan Jonas: "Waarom zit jij hier zo alleen, zonder Fenne?" "Toen je gisteren bij ons weg was, zag ze dat ik naar de deur bleef staren. Vervolgens begonnen we te discussiëren en het eindigde in een ruzie." zuchtte Jonas. Mila durfde niets te zeggen, behalve: "Oei." "Ze heeft gezegd dat het gedaan was tussen ons." ging Jonas verder. Mila schrok, excuseerde zich en nam Jonas in haar armen. "Als ik iets kan doen voor jou, zeg het maar hé? Ik ben er voor je zoals jij er bent voor mij." zei Mila en ging door terug naar huis.
Brandon zat in haar zetel met tranen in zijn ogen. "Beteken ik iets voor jou?!" vroeg hij boos. Mila wist niets wat er gebeurde en keek weg. "Ik heb je wel gezien bij Jonas en je lag zelfs in zijn armen." "Fenne heeft het gisteren uitgemaakt en ik troostte hem gewoon, zoals hij dat altijd voor mij heeft gedaan. Het was onschuldig." verdedigde ze haar eigen. "Je voelt nog iets voor hem?" vroeg hij uit het niets. Mila antwoordde niet en keek verdrietig weg. Voor Brandon was dit de bevestiging. "Ik zag ook wel hoe jij naar hem keek op dat podium. Het is gedaan tussen ons, Santiago!" Met die laatste woorden vertrok hij en Mila keek hem verbaasd na. Dit had ze echt niet verwacht. Ze brak en de tranen stroomden over haar wang.
In de avond kwam haar vriendin bij haar langs. "Wat scheelt er nu weer?" vroeg Charlie aan Mila. "Brandon had mij daarnet gezien bij Jonas toen ik bij hem ben weggelopen, omdat hij mij wou kussen. En ik had me teruggetrokken. Hij vertelde me dat het gedaan was tussen Fenne en hem." vertelde Mila. Charlie keek haar verbaasd aan. Ze knuffelde Mila bijna dood om haar te troosten. "Nu kun je bij Jonas troost zoeken als hij ook alleen is." zei Charlie als spottend bedoeld, maar Mila kon de humor er niet van inzien. Op één jaar twee vriendjes verloren. Waarom kon haar leven niet eens perfect lopen?
De dag erna gingen de Ghost Rockers repeteren voor het optreden. Jonas stond bij Mila en vroeg: "Hoe gaat het nu met jou?" "Dat gaat en met jou, heb je Fenne al gezien of gesproken?" antwoordde ze. Jonas lachte alleen maar. Dat betekende nee voor Mila. Ze kende hem al goed genoeg. De vijf laatste minuten en dan moesten ze binnen zijn en alles klaarzetten. Jonas en Mila waren alleen in de inkomhal. Mila keek in het rond. Als ze niemand zag gaf ze uit het niets Jonas een kus op zijn lippen. Vervolgens waren ze allebei aan het blozen. "Sorry, ik weet niet wat me bezielde." zei Mila. Jonas nam haar gewoon in een knuffel. "Betekent dat we terug samen zijn?" vroeg Jonas voorzichtig. Mila lachte en knikte van ja. "Maar we zeggen wel nog niets, tegen niemand, oké?" vroeg Mila. "Voor mij is dat goed. JILA IS HERENIGD!!" riep Jonas iets te luid. En nam Mila in zijn armen en hief haar in de lucht. "Kom, we moeten naar binnen gaan." zei Jonas.
Na de repetitie was er nog tijd voor ontspanning en daarna moestten ze naar huis. Jonas ging mee met Mila naar 'Villa Santiago'. Daarna ging Mila naar haar kamer om er iets te gaan halen. Ze liep terug naar beneden. "Jonas, wil je je mooie ogen toe doen?" Jonas deed wat ze hem vroeg en ze nam zijn hand en deed het lederen gevlochten armbandje, met de letter M, op rond zijn pols. "Ik wist dat ik het niet mocht wegdoen en dat het nog gebruikt zou worden." zei Mila nadat ze het bandje om had gedaan. Jonas keek er blij naar.
JE LEEST
Ghost Rockers ~ JILA FOREVER
FanfictionDit verhaal gaat over Jila. Na de breuk komen ze op een of andere manier terug bij een en blijven ze tot de dood samen. Ze beleven samen veel avonturen, pech en geluk. Ze krijgen veel kansen en mogen veel nieuwe dingen ontdekken. Chimmy en Julex p...