De volgende dag hadden ze nog de hele dag de kamer afgewerkt. Maandagavond hadden ze Tori, Manuel, Jimmy, Charlie, Alex en Jules uitgenodigd. Jonas en Mila gaven een feestje om hun huis te tonen aan iedereen. De twee waren nu volop bezig met het in orde te zetten. Net voor de middag ging de telefoon af. "Moet ik het opnemen?" vroeg Mila. "Nee, ik zal wel gaan. Jij bent bezig." antwoordde Jonas en nam de telefoon op. "Hallo, met Jonas Van Loo." zei hij. "Goedemiddag, meneer. U spreekt hier met Nick Van Der Borgt. Ik ben de turnleerkracht van Olivier Van Loo." stelde hij zich voor aan de andere kant van de lijn. "Is er iets gebeurd?" vroeg Jonas bezorgd. "Ja, bij het voetballen tijdens de les is Olivier gevallen over een putje in de grond." legde Nick uit. "Waar is hij nu?" vroeg Jonas. "We zitten nu in het ziekenhuis. Hij had veel pijn en kan zijn enkel niet meer bewegen." antwoordde hij. "Ik zal direct komen. Dank je om het te laten weten." repliceerde Jonas en legde af. "Mila, ik ben snel naar Olivier. Hij is gevallen tijdens de voetbal op school en zit nu in het ziekenhuis." zei Jonas. "Ja, ik zal hier verder doen, maar hou mij op de hoogte van alles." zei Mila. Hij geeft haar nog een kus op de mond en vertrok.
Aankomend in het ziekenhuis liep Jonas naar de spoed. Hij zocht in de wachtzaal naar Olivier, maar hij vond hem niet. Dus ging hij naar de balie. "Sorry, weet u soms waar Olivier Van Loo is?" informeerde Jonas zich. "Hij is nu bij de radiologie." zei de verpleegster achter de balie. Jonas ging naar de afdeling radiologie. "Papa!" riep Olivier toen hij Jonas zag. "Dag meneer Van Loo." zei Nick. "Ik wist echt niet dat er putten in het veld lag." "Is het erg?" vroeg hij en nam de voet vast van Olivier. "Het ziet wel dik en hij kan er niet op lopen." antwoordde de turnleerkracht. "Hier zijn de verzekeringspapieren. Is het erg dat ik door ga?" polste hij. "Nee en bedankt dat u naar hier kwam met hem." zei Jonas en schudde zijn hand. "Ik ga mama eens bellen. Ze zal ongerust zijn." zei Jonas. "Hey liefje. Ik ben bij Olivier." zei Jonas. "Dag mama." reageerde Olivier. "Is alles goed daar?" informeerde ze. "Ja, we gaan nu foto's maken van zijn voet." legde Jonas uit. "Hoe gaat het ginder bij jou?" polste hij. "Ja, ik ben juist klaar met alles en ben nu bezig met Emilie." reageerde ze. "Olivier Van Loo." werd afgeroepen. Jonas nam Olivier op. Zo ging het makkelijker om naar de plaats te gaan. "Zet hem maar hier." zei de dokter. Hij zette de voet in de juiste positie. "Wat is er gebeurd?" vroeg hij. "Ik was aan het voetballen en ben gevallen door een put." verklaarde Olivier. "Dat is pijnlijk." zei de dokter. De dokter maakte twee foto's. Eén van de bovenkant van de enkel en een van de zijkant. Daarna mochten ze weer wachten tot er een dokter kwam. "Olivier Van Loo." werd er na tien minuten afgeroepen.
"Ik heb eens gezien en blijkbaar is de enkel gebroken." legde de dokter. Olivier kreeg een gips rond zijn enkel. "Dit is een tijdelijk gips. Kom binnen tien dagen terug en dan krijg je een gips voor vijf tal weken." zei de dokter. "Hebben jullie krukken of moet ik er geven?" "Wij hebben geen krukken thuis." antwoordde Jonas. De dokter haalde de krukken en liet hen buiten. "Het is twee uur dertig. Wat doen nog naar school gaan of met mij mee naar huis?" vroeg Jonas. "Naar huis." zei Olivier. "Oké. Dan kan je mama helpen." zei Jonas. "Hoe kan ik nu mama helpen?" informeerde Olivier zich. "Je kan je met Emilie bezig houden. Je kan iets als zittend doen." somde Jonas op.
Wanneer ze thuis aankomen, ging Olivier meteen naar de zetel. "Hey, wat heb je?" vroeg Mila direct. "Mijn enkel is gebroken." antwoordde Olivier. Ze ruimde het huis nog op voor het feestje en tegen drie uur kwart ging Mila Arnout ophalen. "Dag Arnout." zei Mila. "Zijn we door?" "En Olivier?" vroeg hij. "Olivier zit al thuis. Hij heeft een klein ongelukje gehad op school." legde Mila uit. Toen ze thuis kwamen, waren Tori, Manuel, Jimmy, Charlie, Nina en Noah er al. "Hallo." begroette ze hen. "Hey." zei Charlie en gaf haar een knuffel. "En waar is de kleine prinses?" vroeg Charlie. "Ze slaap boven." antwoordde Jonas. "Ze heeft dan ook de hele namiddag met Olivier gespeeld." zei Mila. "Wat is er gebeurd met hem?" informeerde Tori haar. "Bij het voetballen op school is hij door een put in de grond gevallen en heeft hij een gebroken enkel." legde Jonas uit. "Dat is pijnlijk." zei Charlie.
Niet veel later kwam de rest ook aan. De kinderen waren allemaal gezellig samen aan het spelen. "Kom, we gaan het tonen." zei Mila. "Willen jullie meekomen? We gaan naar boven." vroeg Jonas. Iedereen stemde in. "Amai, het is veel ruimer." zei Charlie. "Ja, zeg dat wel. En we hebben een dakterras." zei Mila. "Zalig, ik wil dat ook hebben." reageerde Charlie. Ze toonden de kamers en daarna gingen ze terug naar beneden. Jonas nam Emilie mee, die is juist wakker geworden. "Waar liggen al de spullen van in de kamers?" vroeg Jules. "Die liggen nu even in dozen beneden in de kelder." antwoordde Jonas. "Deze week gaan we ze opruimen." voegde Mila toe. "Iemand nog iets drinken?" vroeg Jonas. Iedereen wou wel iets drinken en Jonas kwam met een fles champagne, glazen uit de keuken en de fles van Emilie. Het flesje van Emilie gaf hij aan Mila. Zo kon zij het haar geven. "En Jonas, hoe haar het met het werk?" informeerde Manuel zich. "Goed. Binnenkort starten nieuwe opnames voor een televisiereeks." antwoordde Jonas. "Dat is super goed nieuws." reageerde Tori trots.
JE LEEST
Ghost Rockers ~ JILA FOREVER
FanfictionDit verhaal gaat over Jila. Na de breuk komen ze op een of andere manier terug bij een en blijven ze tot de dood samen. Ze beleven samen veel avonturen, pech en geluk. Ze krijgen veel kansen en mogen veel nieuwe dingen ontdekken. Chimmy en Julex p...