"Ik wil hem gewoon nog niet zien. Volgens mij hij mij ook niet. Ik heb hem wel hard gekwetst." fluisterde ze tegen hem. "De enigste manier om zoiets op te lossen is door erover te praten. Of wil je niet dat hij het al weet over ons. Zo gaat het hem nog veel meer kwetsen." vertelde hij. "Hij gaat denken dat je al over hem bent. Maar ik zie dat je hem mist als vriend." Jonas wreef over haar rug. "Je gaat hem in de les moeten zien tijdens het dansen. En van wie is dat klein erwtje anders?" vroeg hij speels. Ze wist dat Jonas gelijk had. "Ik ga het straks doen, als ik er klaar voor ben." besloot ze. "Je moet niet wachten, je moet het gewoon doen, want anders ga je het blijven uitstellen." zei Jonas en stond op. Hij trok haar richting Brandon. "Brandon." zei Jonas. Hij draaide zich om en zag Jonas en Mila staan. "Kunnen we eens praten?" vroeg Mila. "Ja." antwoordde hij. Ook hij had eerlijk gezegd nog geen zin in het gesprek. Jonas was al even vertrokken. Hij liet hen wat tijd alleen om echt deftig te praten. "Het spijt me, het was niet de bedoeling om je te kwetsen. Maar weet dat ik je altijd graag zie. Als is het niet als lief, maar als goede vriend." vertelde Mila. "Het geeft niet. Ik ben er al overheen. Ik heb geaccepteerd dat je hart bij Jonas ligt en ik ga jullie geluk niet in de weg lopen." reageerde Bradon. Mila lachte naar haar. Ze gaven elkaar knuffel. "Zijn we dan terug vrienden?" polste Mila. "Ja, natuurlijk. En op de dansvloer ook. Ik zie je straks?" zei Brandon. Mila knikte. Ze verliet Brandon en ging terug naar Jonas.
Mila gaf hem een kus. "Hoe is het gegaan?" vroeg hij. "We zijn terug vrienden." antwoordde ze. "Dat is toch niet zo moeilijk. En nu gaat het beter gaan tussen jullie." zei ze. "Je bent echt de beste. Ik zou echt niet meer weten wat ik zonder jou zou moeten doen." ging ze op hem in. Ze nam hem stevig vast. Jonas sloeg zijn armen ook rond haar en gaf een kus op haar muts.
De bel ging. Iedereen moest naar de kantine gaan voor de speech van Van Der Donck. De zes hadden er geen zin in, maar het moest en liever dat dan les hebben. Mila zat dicht tegen Jonas en had zijn hand vastgenomen. "Goedemorgen iedereen. Opnieuw welkom op het DAM. Dit jaar zal anders zijn dan andere jaren. Dit jaar gaat veel leuker worden, er gaan verschillende cross over opdrachten zijn en voor het einde van het jaar heb ik een verrassing." zei ze. "Wanneer gaan we naar Van Der Donck gaan?" vroeg Mila. "We kunnen eens gaan als we het nieuws gezegd hebben." antwoordde Jonas. De rest van de speech gingen aan Mila en Jonas voorbij. Erna mochten ze naar de les. Elk van hun groepje had als eerste een theoretisch vak.
"Voor we beginnen, moet ik nog eerst iets zeggen." begon mevrouw Vincke. Iedereen had haar aandacht. "We hebben er weer iemand bij in ons team. Mevrouw Vermeer is weer van de partij voor vragen en zo. Zij wordt weer onderdirectrice." vertelde de leerkracht. Ondertussen kwam ze ook binnen. "Dag iedereen, wat blij dat ik jullie terug zien. Twijfel niet als er iets is om langs te komen." zei Vermeer. "Jonas en Mila, zouden jullie straks tijdens de pauze even willen langskomen?" Mila en Jonas knikte. Ze keken elkaar aan. -Waarom wilt oma ons spreken?- dacht Jonas na. Hij had echt geen idee en Mila ook niet. "Wat hebben jullie uitgestoken?" fluisterde Charlie. Mila haalde haar schouders op. Vermeer ging weg en mevrouw Vincke begon uitleg te geven over deze periode. Wat ze zouden leren en al een paar grote opdrachten. Ze kregen ook informatie over uitstappen in de loop van het jaar. Als laatste jaars gingen ze blijkbaar op reis naar Parijs. Een weekje in april net na de paasvakantie. Mila was wel blij. Maar na de paasvakantie. Dan konden Jonas en Mila niet.
Na een aantal minuten begon de volgende les. Hierbij scheidde de wegen van de Ghost Rockers. Ze hadden allemaal hun hoofdvak. Weer hadden ze het over regels en attitudes in de les. Er was weer een oude bekende terug gekomen, naast Vermeer. Elvira de Neve. Claes was weg. Mila snapte nog altijd niet wat hij tegen haar had. Mila en Brandon waren aan het praten. Maar Mila vond het alles behalve comfortabel. Ze voelde zich schuldig. "Wat heb jij nog gedaan tijdens de vakantie?" vroeg Mila. "Niet veel. Ik ben naar mijn vader geweest en heb met vrienden afgesproken." antwoordde hij. Mila lachte naar hem. "Aan jou moet ik het niet vragen zeker?" polste Brandon lachend. "Laat me raden. Met de Ghost Rockers opgetreden en voor de rest met Jonas afgesproken." zei Brandon. Mila knikte.
Dansen was top er werd al veel gedaan. Mila ging naar het kantoor van Vermeer. Onderweg kwam ze Jonas tegen. Met veel stress gingen ze binnen. "Hey jongens. Wat heb ik gehoord van Tori?" vroeg ze. Jonas en Mila keken haar niet begrijpend aan. "Tori vertelde me dat er een nieuw familielid op komst is." reageerde ze. "Euhm... Ja, dat klopt." ging Jonas op haar in. "Voor wanneer is het?" informeerde ze haar. "Normaal voor eind maart." antwoordde Mila. "Oei, dat is ook een drukke periode." bedacht Belle haar. "Zal Parijs voor jullie lukken? Of vraag ik voor iets vervangend?" "Ik denk dat we liever die periode thuis gaan blijven. Het gaat niet gaan met een kind." zei Mila. "We zullen eens zien en ook hoe we het voor jou doen." reageerde Vermeer.
De volgende les waren Jonas en Mila terug samen in de les. Ze waren blij dat het een goed gesprek hadden en ze hadden geregeld hoe ze het gingen doen. Ze moesten dansen. Jonas had er niet veel zin in. Hij kon niet dansen. Maar samen met Mila ging het veel beter en vond hij de les leuker. "Vandaag wordt het een liefdesdans. Veel mensen gaan dat later nodig hebben." zei De Neve. Jonas en Mila keken elkaar aan. Deze les zouden zij samen dansen. "Je let toch op." zei Jonas. "Ja, ik ga doen, waar ik me goed bij voel. Anders stop ik meteen. Ik ga niet over de limiet. En ik mag nog steeds dansen tijdens de zwangerschap." reageerde Mila. "Ik wil gewoon niet dat er iets met jou of ons erwtje overkomt." ging hij op haar in. Mila nam zijn wangen vast en schudde ermee. "Wat ben jij toch zo schattig, reusje." Jonas porde haar in haar zij. Ze loste hem en van die actie maakte hij gebruik om haar vast te nemen en in de lucht te houden. Daarbij gilde Mila. "Van Loo, zet Santiago op de grond." riep Elvira boos. Jonas gehoorzaamde. Ze begonnen te dansen. Het ging wel, maar Jonas stond vaak op Mila's tenen.
Hun vijfde les hadden ze weer samen. Het was acteren. In duo's moesten ze een romantisch stuk spelen. "Waarom kunnen we niet samen zijn?" speelde Mila. "Ik heb dat toch al gezegd. Het is te gevaarlijk. Als we samen zijn, dan gebeurt er iets met jou." zei Jonas. Hij wou met Mila kussen, maar de leerkracht kwam er tussen. Jonas en Mila schrokken op. Vervolgens was het de beurt aan Alex en Jules. Zij speelde ook een mooi stuk. Eentje om tranen in de ogen te hebben.
JE LEEST
Ghost Rockers ~ JILA FOREVER
Fiksi PenggemarDit verhaal gaat over Jila. Na de breuk komen ze op een of andere manier terug bij een en blijven ze tot de dood samen. Ze beleven samen veel avonturen, pech en geluk. Ze krijgen veel kansen en mogen veel nieuwe dingen ontdekken. Chimmy en Julex p...