"Jongens, wat vinden jullie om nog eens gezellig een weekendje naar zee te gaan? Enkel onder ons." stelde Mila voor. "We hebben toch een verlengd weekend." "Dat is een goed idee." zei Jonas. "We zullen alles regelen en van vrijdag tot zondag gaan. Dan kunnen we maandag uitrusten." zei Mila. "Vrijdag zitten we toch op school?" vroeg Olivier. "Ja, maar na school kunnen we jullie ophalen en zo direct naar daar vertrekken." zei Jonas. "Dan moeten we nu onze zak al maken." vroeg Arnout. "Ja, dat is misschien gemakkelijker." reageerde Mila. Jonas en Mila zaten voor de computer en zochten naar een leuk hotelletje. "Dit lijkt leuk. En er is een zwembad." zei Jonas. "Waarom hebben we een zwembad nodig als we in de zee kunnen duiken?" vroeg Mila. "Stel dat het slecht weer is." reageerde Jonas. "Kijk dan welk weer het morgen gaat zijn." zei Mila. Jonas zocht het weer op. "Kijk, zondag is er wel kans op regen." zei Jonas. "Dat is in Oostende. Dat is ook een indoor golfbaan." reageerde Mila. "Er zijn ideetjes genoeg." zei Jonas. "Dat is wel goed. Het ziet er mooi uit en de prijs valt goed mee." zei Jonas. "Boek dat dan." besloot Mila.
Ze ging naar boven en begon haar zak te maken. Jonas boekte het hotel en ging dan ook naar boven. "Gaat het?" vroeg hij aan Arnout. Hij knikte. "We blijven twee nachten." zei Jonas. Daarna ging hij naar Olivier. "Lukt het hier?" polste hij. "Ja, ik ben bijna klaar." zei Olivier. Jonas ging naar zijn kamer en nam zijn zak. En begon zijn kleren klaar te leggen. "En aan mij vraag je niets?" vroeg Mila. "Aan de kinderen vraag je of het gaat en aan mij niet?" "Sorry, maar ik dacht sowieso dat het bij jou ging. Jij bent oud en wijs genoeg om dat te kunnen." antwoordde Jonas. "Oud? Zo oud ben ik nu ook niet." zei Mila gespeeld gekwetst. "Nee, dertig is inderdaad niet oud." lachte Jonas. "Jij bent er ook wel dertig." zei Mila.
Als alle koffers gemaakt waren, zette ze hen in de gang uit de weg. "Gaan jullie slapen. Het is al vrij laat en morgen moeten jullie naar school." zei Jonas. Olivier en Arnout knikte. Daarna gingen ze allebei naar boven, maar eerst nog hun ouders een kus geven. "Zullen we nog een filmpje kijken?" stelde Jonas voor. "Ja, dat is goed." zei Mila en legde haar al in de zetel. Jonas toonde een film aan Mila die ze goed vond. Hij zette de film op en ging naar de keuken voor drank en een hapje mee te nemen. "Mag ik ook zitten?" vroeg Jonas. "Nee, ik lig hier goed." reageerde Mila. "Als ik er ben kan je ook goed liggen." zei Jonas verleidelijk. "Ja, je hebt misschien gelijk." reageerde Mila. Ze zette haar rechter en liet Jonas liggen. Daarna legde ze haar terug op Jonas. "Dit ligt toch beter?" vroeg Jonas lachend. "Ja, je hebt gelijk. Jij bent het perfecte kussen." zei Mila. Jonas kuste op haar voorhoofd. Ze keken de film en als ze gingen slapen lag Mila al in slaap. Jonas droeg haar naar boven en installeerde ze al in bed. Daarna ruimde hij de woonkamer op en ging hij terug bij Mila liggen.
Na een hele dag werken gingen Jonas en Mila alle koffers thuis halen voor een leuk weekendje. "Nu de kinderen gaan halen en dan naar zee." zei Jonas. "Ja, dat gaat een leuk weekendje zijn." reageerde Mila. Ze gingen naar de crèche van Billie. Ze haalde haar op en reden naar de school van Arnout. "Het was toch makkelijker als ze samen op dezelfde school zaten, nu moeten we veel meer rondrijden." zei Mila. "Binnenkort zit Billie ook al bij Arnout op school." reageerde Jonas.
Ze kwamen aan bij Arnout en haalde hem op. Een half uur later waren ze onderweg naar zee. "Mama, wat voor een kamer hebben we?" vroeg Olivier. "We hebben twee kamer. Eentje voor jij en Arnout en eentje waar ik een papa slapen en Billie ligt bij ons. Maar we kunnen het ook anders regelen." antwoordde Mila. "Nee, hoor dat is goed." reageerde Olivier snel. Mila lachte en schudde haar hoofd. Ze kwamen aan bij hun hotel en checkten in. Ze zette al hun spullen in de kamers.
Daarna gingen ze iets eten. "We maken jullie morgen niet wakker. Dus je zet je wekker van je gsm maar op. Jullie zorgen wel dat jullie om tien uur aan het ontbijt zijn morgen." zei Mila. "We zullen er staan." zei Arnout. Na een heel lunch gingen ze terug naar het hotel. Olivier en Arnout speelde nog even en Jonas en Mila keken televisie. Mila lag tegen Jonas. "Ik ben toch wel blij dat Oli en Arnout zo goed overeenkomen. Anders zouden we misschien apart slapen." zei Mila. "Ja, dat is waar." reageerde Jonas. Hij streelde over Mila's arm. Daarvan kreeg ze kippenvel. Omdat het haar zo rustig maakte, viel ze in slaap.
De volgende morgen stonden Olivier en Arnout op. Ze gingen op hun gemak naar het ontbijt. Olivier keek rond om te zien of ze hun ouders zag zitten, maar dat was niet het geval. Ze gingen zitten en Olivier belde naar Jonas. "Papa, waar blijven jullie wij zijn al in het restaurant. Het is tien uur." zei hij. Jonas zette hem recht en keek naar de wekker. "Ja, we komen er meteen aan." zei Jonas en legde af. "Mila, opstaan. We moesten al aan het ontbijt zijn." Mila schoot recht. "Is dat echt. waar?" vroeg ze. "Ja, Olivier en Arnout zijn er al." reageerde hij. "Ga jij al maar naar de badkamer. Ik zal Billie aankleden." reageerde hij.
Binnen de tien minuten waren ze allemaal klaar. Ze liepen naar beneden en gingen bij Olivier en Arnout zitten. "Sorry, dat we laat zijn, maar we hoorde onze wekker niet. Na een uitgebreid ontbijt, vertrokken ze naar het strand. Daar bleven ze een hele dag. In de namiddag aten ze samen een ijsje en in de avond gingen ze een frietje eten. De dag erna gingen ze een halve dag naar het strand en in de namiddag gingen ze golven omdat het begon te regenen. Ze hadden heel veel plezier samen. Even geen zorgen. Die hadden ze allemaal thuis gelaten. Als het spelletje golf gedaan was, had Mila gewonnen, maar het was heel nipt. Jonas had een puntje meer.
JE LEEST
Ghost Rockers ~ JILA FOREVER
أدب الهواةDit verhaal gaat over Jila. Na de breuk komen ze op een of andere manier terug bij een en blijven ze tot de dood samen. Ze beleven samen veel avonturen, pech en geluk. Ze krijgen veel kansen en mogen veel nieuwe dingen ontdekken. Chimmy en Julex p...