Deel 9: Het nieuws

168 5 0
                                    

De dag erna zaten Jonas en Mila bij de dokter in de wachtzaal te wachten. Ze zat op Jonas zijn schoot te slapen. Mila had in de nacht amper geslapen. Jonas was rustig over de rug van zijn vriendin aan het strelen en met zijn andere hand had hij haar hand vast. Er moesten nog vijf personen voor heb dus had Mila nog wat tijd om te slapen. Ze waren veel te vroeg en de dokter had ook vertraging. En als het bijna aan hun was ging hij haar rustig wakker maken. Mila vond dat zo leuk dat hij zoveel voor haar deed en bezorgd om haar. Wat er ook met Mila zou zijn Jonas zou alles voor haar laten vallen. In de wachtkamer kreeg Jonas telefoon. Zijn gsm nemen was een moeilijke zaak. Hij zat in zijn broekzak en Mila zat op zijn schoot. Hij zag op het scherm dat het Alex was. Hij nam op. "Hey Alex. Wat scheelt er?" fluisterde Jonas. "Hey Jonas. Het is hier met Jules. Het om te zeggen dat Alex van de trap is gevallen en in het ziekenhuis ligt. Hij wordt nu onderzocht. Ik bel met zijn gsm omdat het de eerste was die ik vond. Ik zal nog iets laten weten als ik nieuws heb." legde Jules uit. "Als we klaar zijn bij de dokter komen we direct af. We zullen samen wachten met jou op nieuws." antwoordde hij. Hij stond er versteld van dat Mila er niet van wakker geworden is.

Na tien minuten was er één iemand binnen en één iemand in de wachtzaal. Hij besloot om Mila wakker te maken. "Wakker worden, Sunshine! Het is bijna aan ons." Mila werd rustig wakker. "Goedemorgen." zei ze. "Euhm..." begon Jonas twijfelend. Hij wist niet echt hoe hij het kan zeggen. "Alex is van de trap gevallen en ze zijn hem nu aan het onderzoeken. Ik dacht als we hier klaar zijn dat we er naartoe kunnen gaan?" "Van de trap vallen hoe heeft hij dat gedaan? Voor mij is dat goed om hem te gaan opzoeken." reageerde Mila. "Geen idee hoe hij het gedaan heeft. Dat hebben ze niet gezegd." antwoordde Jonas. "Ik ga het Jules laten weten."

Na een tijdje was het hun beurt en gingen ze naar binnen. Ze deden het hele verhaal en dat Mila dacht dat het aan de stress lag, maar Jonas dacht van niet. "Ik zal een bloedstaal nemen en dan zal je de resultaten ten laatste morgen krijgen." zei de dokter. Na tien minuten betaalde ze de dokter en reden ze richting het ziekenhuis. Daar zagen ze Jules, Jimmy en Charlie zitten in de wachtzaal. "Is er al nieuws?" vroeg Mila en gaf Jules een troostende knuffel. Alle drie knikte ze van niet. Op dat moment kwam er een dokter nieuws brengen. "Zijn jullie vrienden van Alex de Coninck?" vroeg de dokter. De jongeren knikten allemaal. Ze hadden schrik voor wat de dokter ging zeggen. "Hij heeft een schouder uit de kom en een bloeding ter hoogte van zijn darmen. Dus zijn ze hem nu aan het opereren. Zijn schouder gaat ingetapet worden en zijn schouder wordt in een draagband gezet voor drie weken." Iedereen was aan gedaan van het nieuws. "Wanneer zou die operatie gedaan zijn?" vroeg Jules met tranen in zijn ogen. "Ik zal jullie komen halen als hij bezoek mag ontvangen." zei de dokter. "Dank u wel." bedankte Jonas hem.

Ze zitten al twee uur te wachten op nieuws van Alex. Nog steeds geen dokter gezien die meer informatie had voor hun. "Ik zal nog eens om nieuws gaan." zei Jimmy. Iedereen wou weten hoe het met hun beste vriend ging. "Sorry..." begon Jimmy. "Weet u soms iets over Alex De Coninck?" "Ik zal het eens opzoeken." zei een verpleegster en haalde er een dokter bij. De dokter ging naar de Ghost Rockers. "Alex stelt het goed. Hij is nu in de kamer om te ontwaken en als hij wakker is, dat voor zo meteen is. Mag hij naar een gewone kamer. Ik zal jullie al naar de kamer begeleiden. Dan kunnen jullie daar op hem wachten." zei de dokter. Iedereen was opgelucht dat alles goed ging met hem.

Toen ze vijf minuten in de kamer zaten, kwam Alex binnen. Wakker, maar toch noch slaperig en zwakjes. Jules ging bij Alex op het bed zitten en begon tegen hem te praten. "Hey, ik ben blij om jou te zien. We waren ongerust over jou, omdat je ons zo heb doen verschieten." zei hij. "Sorry, dat wou ik niet, maar ik was op een T-shirt gaan staan die gevallen was uit mijn wasmand die overvol was." legde hij uit. "Maakt niet uit wat er gebeurd is. Het belangrijkste is dat je terug bent." zei Jules verliefd en gaf hem een kus. "Wij gaan maar eens doorgaan." zei Mila en gaf iedereen een knuffel. "Rust goed uit, maat." zei Jonas. Alex begon te lachen. Na een tijd gingen Charlie en Jimmy ook door. Dus was Jules en Alex alleen, maar veel werd er niet gedaan. "Slaap maar." zei Jules. Niet veel later lag Alex in dromenland en Jules lag met zijn hoofd op het bed van zijn vriendje en toch zat hij in de stoel ernaast. Zo viel hij ook in slaap van de vermoeidheid door de stress. Alex nu alleen laten ging hij niet doen.

Bij Charlie en Jimmy ging het nog steeds over Alex. "Hoe gaat het nu verder met hem gaan? Zal hij nog kunnen pianospelen?" vroeg Charlie zich af. Jimmy stelde zijn beste maatje gerust. "Alex komt er wel bovenop. Misschien nu nog niet, maar je zal zien over een week is hij weer de oude. En over dat piano spelen zal je je geen zorgen over moeten maken. Alex komt altijd op zijn pootjes terecht." "Kom nu gaan we iets anders doen voor school, misschien?" vertelde Jimmy. "Goed idee, ons liedje kan misschien een hit worden zoals de Ghost Rockers." zei Charlie enthousiast. "En een naam hebben we al: Chimmy." grapte Jimmy. "Kabonga! Dat is een super gedacht!" riep Charlie. Jimmy keek haar lachend aan.

In 'Villa Santiago' ging het er anders aan toe. Mila was super zenuwachtig voor het resultaat van de bloedtest. Jonas zag dat Mila om de vijf seconde naar haar gsm te kijken. "Sunshine, leg die gsm nu eens op de tafel en laat het nu even rusten. Ze kunnen ook morgen bellen, hé." zei Jonas. "Wat als ik die oproep mis?" vroeg Mila. "Dan zal hij wel terugbellen. Kom zet je naast mij en geniet van de avond. Ik zal jouw gedachten eens verzetten." antwoordde hij. En hij begon haar kusjes te geven in haar nek en op haar hele hoofd. "Nu niet, Jonas. Mijn hoofd staat er niet naar." zei Mila. "Wat wil je dan wel doen? En zeg niet niets, want anders verveel ik me." zei Jonas verdrietig. "Gaan we een filmpje zien iets romantisch of zo dan kunnen we lekker dicht bij elkaar zitten." stelde ze voor. Na de film lag Mila al in slaap, dus droeg hij haar rustig naar boven als een baby'tje in bed.

De morgen daarna kreeg Mila rond tien uur telefoon. Ze nam direct op. "Goedemorgen mevrouw Santiago. Ik heb de resultaten van uw bloedonderzoek. Ik denk dat het wel goed nieuws is. Het is niets ergs." 

Ghost Rockers ~ JILA FOREVERWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu