Deel 107: Meegaan

42 4 0
                                    

"Olivier, is het erg dat je vandaag met ons meegaat naar Studio 100?" vroeg Jonas. "We moeten daar even zijn voor een vergadering en daarna zou ik naar mijn repetities gaan en mama naar haar opdrachten. Met wie wil je meegaan?" vroeg Jonas. "Kan ik niet naar oma of opa gaan?" polste hij. "Nee, zij werken de hele dag." reageerde Jonas. "Dan wil ik wel met jou meegaan." koos Olivier. "Maak maar een zak met spullen in die je kan gebruiken als je je verveelt." zei Jonas. Iedereen maakte hen klaar om naar het werk te gaan. Ze kwamen aan bij Studio 100. "Hey, maatje. Wat doe jij hier?" vroeg Jimmy. "Ik moest meekomen, omdat ik niet bij oma en opa terecht kon." antwoordde Olivier. "Dus jij mag nog eens zoals vroeger met de ouders meekomen." zei Jimmy. "Ja, leuk he. En dat allemaal omdat ik niet naar school moet door die coma." reageerde Olivier. "Nu moet je vooral rusten en terug op krachten komen" sloeg hij zijn arm rond zijn schouder en nam hem mee naar de vergaderzaal.

"Dag Olivier, dat is lang geleden." zei de manager. "Hoe gaat het met jou? Als wat bekomen?" "Ja, maar ben wel nog vaak moe. En soms heb ik nog schrik als ik in de auto zit." vertelde Olivier. "Dat zal wel goed komen. Geef het wat tijd." reageerde hij. "Mama, mag ik met jou gsm mogen spelen?" vroeg Olivier. "Waarom je hebt toch onze tablet en jouw gsm?" polste ze. "Maar daar staan andere spelletjes op en jij hebt er een leuk spelletjes erop staan." reageerde hij. "Straks misschien. Je kan misschien al proberen om je wiskunde of wat je bij hebt na te kijken." stelde Jonas voor. "Oké, dat is goed." vertelde hij. Hij nam zijn wiskunde en probeerde de oefeningen te maken. Jonas, Mila, Charlie, Jimmy, Alex en de manager waren druk in gesprek.

Na twee uurtjes ging Olivier en Jonas naar zijn repetitie. "Dag Jonas." zei de regisseur. "En wie hebben we meegenomen?" "Dit is Olivier. Mijn zoon." zei Jonas. "En waarom neem je hem mee?" vroeg de regisseur. "Hij lag een lange zijn in de coma en nu moet hij rusten, maar hij kon anders naartoe. Dus nam ik hem mee. Maar hij heeft vanalles mee om hem bezig te houden. Je gaat hem niet horen." legde Jonas uit. Ze gingen naar zijn loge. "Hey Jonas, alles goed?" polste Daan, een tegenspeler van Jonas. "Ja, dat gaat." zei Jonas. "En wie hebben we hier?" polste hij. "Dit is Olivier, mijn zoon." reageerde Jonas. "Hij lijkt wel op jou." zei Daan. "Iedereen zegt dat hij meer op zijn moeder lijkt." ging Jonas op hem in. Ze maakten hen klaar en voor de repetities. Olivier zette zich zodat hij iedereen kon zien oefenen en zat ondertussen zijn schoolwerk na te kijken. Na een hele dag te werken ging Jonas naar huis. Het was al vrij laat dus lag Olivier in slaap. Jonas nam hem op en droeg hij naar de auto. Thuis legde hij hem in zijn bed en nam hij iets om te eten. "En hoe ging het vandaag?" vroeg Mila. "Dat ging goed. En Olivier heeft hem niet verveeld." vertelde hij. Jonas at zijn eten op terwijl ze samen naar de televisie keken. 

Ghost Rockers ~ JILA FOREVERWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu