Deel 82: Weekje centerparcs

41 3 0
                                    

Het was vakantie voor iedereen, dus genoten de Ghost Rockers er helemaal van. Ze hadden besloten om met de hele groep naar Center Parcs te gaan. Ze huurden drie huisjes voor hun allemaal. Per gezin sliepen ze samen. De maandag toen ze aankwamen ruimde ze alles op en gingen Jimmy, Jonas, Mila en Charlie inkopen doen. Jules en Alex zorgden voor de kinderen. "Wat gaan we allemaal eten?" vroeg Mila. "We kunnen ieder om de beurt koken. En dan kiezen we elk twee gerechten die je dan maakt." stelde Charlie voor. "En die twee andere dagen?" vroeg Jonas. "We kunnen vandaag pizza bestellen en de laatste dag zijn we hier weg. Dan kunnen we onderweg ergens stoppen." deed Charlie een voorstel. "Ja, dat is een goed idee." zei Mila. "Maar hoe moeten Alex en Jules kiezen wat we eten?" vroeg Jonas. "Ik zal ze eens bellen." zei Jimmy en pakte zijn gsm. Hij belde ze op en legde heel hun plan uit en vroeg wat zijn wouden klaarmaken. Als alles hadden gingen ze terug naar hun huisjes. "Gaan we nu zwemmen?" vroeg Olivier. "Ja, ga je maar klaarmaken." zei Mila.

Na de middag zaten ze allemaal in het zwembad. Jonas was met Ruby en Nina aan het spelen. Arnout die wou liever bij Mila en Emilie blijven. Olivier zat op een ligstoel naast het kinderbadje, spelend op de Switch. Hij mocht toch niet zwemmen. Charlie en Jimmy waren Noah, die in een opblaasbootje lag, aan het duwen naar elkaar. Dat vond hij plezant.

Als ze gedaan hadden met zwemmen, gingen ze naar het restaurant. "Wat neemt iedereen?" vroeg Jonas. Iedereen gaf zijn keuze door. Daarna gingen ze allemaal zitten en begonnen ze te praten. "Ik heb gezien dat er morgen een toernooi van boogschieten is. Wie doet er mee?" vroeg Jonas. "Ik wil wel." zei Alex. "Mag ik ook meedoen, papa?" vroeg Olivier. "Van mij mag het, maar vraag het ook eens aan mama." antwoordde Jonas. "Mama?" vroeg Olivier. "Het is al goed." reageerde ze.

De volgende morgen stonden ze op tijd aan de boogschietstand. "Goedemorgen iedereen. Welkom bij het boogschieten." zei de animator. "Zijn er misschien al mensen met ervaring?" vroeg hij. De Ghost Rockers en de drie andere mensen schudden hun hoofd. "Wie doet er allemaal mee?" vroeg hij. Mila, Jonas, Olivier, Charlie, Alex, Jules, Ruby en de drie andere mensen staken hun hand op. Jimmy en de andere kinderen kwamen gewoon supporteren. De animator legde uit hoe je moest schieten en richten. Daarna was het aan hun om te schieten. Eerste twee rondes oefenen en daarna een klein wedstrijdje. Na een uur was iedereen klaar en was Jonas gewonnen. Jules was tweede en de man dat ze niet kende was derde. "Dat was leuk!" zei Olivier enthousiast. "Er zullen nog leukere activiteiten komen." zei Mila. "Zoals?" informeerde Olivier zich. "Dat zal je wel zien?" reageerde ze geheimzinnig.Ze verlieten de stand en wandelden terug richting hun huisjes. "Wat doen we nu?" polste Olivier. "Dat is nog een geheim. Maar je mag wel naar de auto gaan." zei Jonas. De Ghost Rockers hadden een verrassing voor hun kinderen. Ze reden per gezin achter elkaar. Ze kwamen aan en alle vijf waren ze waren super blij.

De ouders hun verrassing was namelijk dat ze een ijsje gingen eten. Het was op een gezellige boerderij met dieren en het was zelfgemaakt ijs. Iedereen koos zijn lievelings smaken en daarna gingen ze buiten op het terras zitten. "Gaan we naar de dieren?" vroeg Olivier. "Eerst je ijsje opeten." zei Jonas. Iedereen at zijn ijsje op en als iedereen klaar was, wandelden ze naar de dieren. "Papa, kleintjes." zei Arnout. "Dat is schattig." reageerde Jonas. Na alle dieren gezien te hebben, begon Emilie te wenen. "Gaan we naar huis?" vroeg Mila, die Emilie probeerde stil te krijgen. "Dat is goed idee." zei Jonas. Emilie werd maar niet stil, dus besloot om naast haar kinderzitje te zitten en Olivier mocht van vanvoor zitten. "Wat is er met Emilie?" vroeg Olivier. "Ze zal gewoon honger hebben." antwoordde Jonas. "Ligt er geen melk fles in haar zak?" informeerde Jonas zich. "Ik zal eens zien." zei Mila. Ze zocht in de zak. Gelukkig hadden ze nog een fles meegenomen. Maar er zat wel niet veel mee in. Dat gaven aan Emilie, zo zou ze iets rustiger zijn.

De volgende morgen was Jonas al wakker, door Emilie. Hij had haar laten drinken en nu lag ze terug te slapen op de speelmat. Hij wou nog niemand wakker maken, daardoor nam hij het foldertje van het park en keek welke activiteiten er nog zijn. Niet veel later kwam Mila ook binnen. "Hey, goed geslapen?" vroeg Jonas. "Dat gaat." antwoordde ze. "Heb je zin om deze namiddag te gaan bowlen? Er is een bowlingtoernooi." zei Jonas. "Ja, dat lijkt leuk." reageerde ze. "We zullen het straks aan de rest vragen." zei hij. Daarna kwam Olivier uit zijn kamer en sprong op Jonas schoot. "Niet goed geslapen?" vroeg Jonas. Olivier knikte. "We eten en daarna gaan we zwemmen. Dat wil zeggen dat je de Switch mag klaar zeggen met de spelletjes." zei Mila. In het zwembad vroeg Jonas wie er mee wou doen aan het bowlingtoernooi. Na het zwemmen schreven ze zich allemaal in.

Toen het tijd was om te gaan bowlen, stonden ze al bij de bowlingbanen. "Jullie komen voor de bowling?" vroeg de animator. "Ja." zeiden ze. "We wachten op nog twee meisjes en dan kunnen we beginnen." reageerde de animator. Vijftal minuten later begonnen ze te spelen. "We doen het wel niet op de gewone manier. Het is piramide bowling. Dat betekent dat je tien keer tien kegels moet omvergooien en negen keer negen kegels, enzovoort. Jullie moeten in drie groepen van vier." legde de animator uit. Ze besloten om Mila, Jonas, Olivier en Arnout samen te zetten. Charlie, Jimmy, Nina en Ruby en dan de twee meisjes plus Alex en Jules. Ze amuseerden hun allemaal. De groep van Jonas had al veel nummer mogen wegschrappen. "Amai, Jonas, jij bent hier goed in." zei Charlie. "Ik heb dat vroeger veel gedaan." reageerde hij. Na een uur en half gooide Jonas nog eens en het was juist diegene dat ze nog moesten hebben. "Goed zo, lief." riep Mila en vloog hem in de armen. "Hebben jullie al gedaan?" vroeg Jimmy. "Ja, Jonas heeft juist de laatste nummer gegooid." zei Mila trots. "Wij moesten er nog maar drie hebben." zei Charlie. Omdat de groep van Jonas gewonnen was kregen ze een uur gratis bowlen. Die ze op een avondje rustig hebben genomen. 

Ghost Rockers ~ JILA FOREVERWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu