Deel 58: Picknicken

44 4 0
                                    

Mila wist niet wat ze er moest op antwoorden. "Ik ga het eens bespreken met Jonas en laat je zo snel mogelijk iets weten." antwoordde Mila erop. "Charlie vraagt of we naar het park willen gaan om te picknicken." zei Mila. "Dat zal hem misschien even alles doen vergeten?" reageerde Jonas. "Vraag het anders aan hem?" "Olivier, wil jij naar Charlie en co gaan?" vroeg Mila. "Wanneer?" informeerde hij zich. "Nu we zouden samen gaan eten." gaf Mila een antwoord. "Maakt voor mij niet uit. Gaan we terug naar beneden." vroeg Olivier. "Maak je eerst klaar. Moet ik kleren voor je pakken?" polste Olivier. Hij knikte. "Blijf maar bij papa." zei Mila en wreef over zijn rugje. Jonas koos voor hem kleren om aan te doen. "Mila, liefje, moet ik ook kleren voor jou klaar zetten?" riep Jonas door het huis naar Mila. "Ja, dat mag wel." riep Mila terug. Zo zette Jonas Mila's kleren klaar en pakte zijn kleren en ging naar de badkamer. "Jouw kleren liggen op het bed, liefje." zei Jonas. "Dank je. Hier Olivier, je kleren. Dan kan papa je ook klaarmaken in de badkamer." zei Mila. Jonas, Olivier en Mila waren allemaal snel klaar. Mila maakte Arnout ook klaar en zette hem in de buggy.

Niet veel later vertrokken ze naar het park. Jonas nam zijn gitaar mee, zoals altijd als ze samen naar het park gaan. Aangekomen in het park waren Charlie en Jimmy er al en ze hadden een laken bij met veel lekkers op. "Hey, Alles goed?" vroeg Charlie. "We hebben vooral de schrik gehad. Maar voor Olivier is het echt een trauma geworden." antwoordde Mila. "Ocharme. Dat is echt erg. Wat is er nu gebeurd?" polste Jimmy. "Stan is terug opgedoken en hij heeft zichzelf en Olivier opgesloten. En lastig gevallen." antwoordde ze. "Daarvan heeft hij nu schrik gekregen en durft hij ons niet te verlaten." vulde Jonas Mila aan.

Even later kwamen Jules en Alex ook aan. "En hoe was het in Australië?" vroeg Jonas. "Heel goed. Het was mooi weer en ze hadden gevraagd of ik meer wil naar ginder gaan." zei Jules. Ondertussen waren ze beginnen eten. Jonas zat in kleermakerszit op de grond en Olivier zat op zijn benen. Mila vond het leuk om hem te zien lachen, maar Nina wou met hem spelen. Dat had hij wel geweigerd. "Mama, Oli wilt niet spelen." zei Nina tegen Charlie. "Laat hem even met rust. Hij heeft iets niet leuk meegemaakt. Daarom wilt hij niet spelen." legde Charlie uit. "Oké, wil jij dan spelen?" vroeg ze. "Ja, kom dan met wat je wilt spelen." zei Charlie. "Wat gaan jullie nu doen met Olivier?" polste Jimmy. "Morgen blijft hij thuis en gaan we eens naar een psycholoog gaan." legde Mila uit. "Hij durft niet meer bij andere mensen te komen en eet amper." zei Jonas. "Waarom deed die dat?" informeerde Alex zich. "Vorige keer wou hij mij terug en nu weet ik nog niet." zei Mila. "Dat zijn ze nu aan het onderzoeken. Maar we moeten ook wachten tot Olivier er iets kan over zeggen." "Dat gaat wel goed komen. Je gaat het zien." zei Charlie bemoedigend. "Ik hoop het." reageerde Mila.

Tegen vijf uur ging iedereen naar huis. Ze hadden nog leuke dingen samen gedaan, maar Arnout was moe en had honger. "Wie wilt er eten?" speelde Mila met Arnout. Jonas keek geamuseerd naar het tafereel. "Papa, kom je mee mijn pyjama gaan aandoen?" vroeg Olivier. "Dat kan je nu toch zelf?" polste Jonas. "Ja, maar kom gewoon mee." smeekte hij. "Jonas, doet het gewoon. Je weet dat hij nu niet graag alleen is." deed Mila mee met het gesprek. Jonas stond op en nam Oliver op. Hij liep snel naar boven. En gooide Olivier op zijn bed. Olivier zette zich recht en stopte met lachen. Daarna liep hij weg naar de kamer van zijn ouders. "Olivier, wat is er?" informeerde Jonas. "Bang. Ik zag even alles terug." antwoordde Olivier. "We gaan morgen naar iemand gaan, zodat je dit allemaal kan verwerken en een plaats kan geven. Zodat je terug vrolijk bent en terug met andere wilt spelen en zo." legde Jonas uit. "Nee, ik wil niet! Ik wil bij jou en mama blijven." werd Olivier boos. "Wij zullen erbij zijn. En je kan doen alsof je tegen ons praat, terwijl er iemand gewoon mee luistert." overtuigde Jonas uit. Olivier deed zijn pyjama aan en ze gingen terug naar beneden. "Awel, dat duurde zo lang." lachte Mila. "Olivier had het even moeilijk. Ik heb hem naar zijn kamer gebracht en hij werd bang." verklaarde Jonas. "Oei, maar nu is alles goed?" vroeg Mila. "Ja en hij weet dat we hem willen helpen." reageerde Jonas. "Gaan we televisie kijken?" vroeg Mila. "Ja!" riep Olivier enthousiast. "Wel stiller zijn. Arnout slaapt in het speelpark." kalmeerde ze hem. 

Ghost Rockers ~ JILA FOREVERWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu