Deel 17: Gezellig avondje

104 4 0
                                    

Na een nachtje slapen was Mila al vroeg wakker. Misselijkheid. "Goedemorgen." zei Mila, toen Charlie wakker werd. "Hey, gaan we de film afkijken?" vroeg ze. Mila knikte. "Wil je wel even terugspoelen? Ik denk dat ik vroeg in slaap ben gevallen." polste ze. "Ja, dat zag ik. Ik kon je niet wakker maken." lachte Charlie. "Ik vind dat we echt veel meer moeten afspreken. Maar met school is dat moeilijker." "Ja, dat vind ik ook. Maar we vinden er wel iets op." reageerde Mila. Ze nam haar gsm bij de hand en keek naar haar gesprek met Jonas. Hij had een filmpje doorgestuurd. Daarvan moest ze lachen. "Waarom zit jij zo te lachen?" informeerde Charlie haar. "Er is niets speciaals." zei ze. Maar voor ze het wist had Charlie haar gsm al uit haar handen getrokken. "Charles!" riep Mila. "Oh zo schattig. Is dat voor jou?" vroeg Charlie. Mila knikte. Daarna lachte ze. Ze was echt gelukkig met Jonas.

Tegen de tijd dat Jimmy binnenkwam, ging Mila terug naar huis. Charlie en Jimmy waren blij met de tijd dat ze samen hadden. De twee praatte gewoon over van alles tot Charlie's moeder thuis kwam. Daar schrok Charlie van, want ze had haar totaal niet gehoord. "Dag mama." zei ze. "Dag Charlie en Jimmy." reageerde de moeder. "Jimmy, blijf je eten?" "Ja, als dat geen probleem is tenminste." antwoordde Jimmy vriendelijk. Chimmy ging naar Charlie's kamer. "Gaan we verder werken aan ons liedje?" vroeg Jimmy. Charlie knikte. "We kunnen ons liedjestekst beter maken." reageerde ze.

Alex en Jules hadden net ruzie gemaakt. Het was gewoon een kleine discussie. Alex wou dat Jules meer aandacht aan hem gaf. Maar Jules vond dat hij al veel aandacht gaf. Maar alles wat Alex wou doen, was zijn idee. Hij luisterde nooit naar Jules. Erna zijn ze beide naar hun eigen huis gegaan. Alex zijn moeder kwam meteen naar hem. "Wat scheelt er?" vroeg ze. "Jules en ik hebben ruzie." vertelde Alex het hele verhaal. "Dat overkomt elk koppel. Dat is maar een teken dat jullie iets moeten zoeken dat jullie beide graag doen." stelde zijn moeder voor. "Ik zal er met hem eens over spreken." zei Alex. "Wacht daar nog even mee, geef jullie de tijd om even tot rust te komen." gaf zijn moeder hem nog mee. Alex was echt blij met zijn moeder. Hij kon echt met haar praten over van alles. Zeker over Jules. Ze had er niets tegen dat hij voor de jongens was. Alex was ook blij dat Emily bijgedraaid was. Dat ze groen licht gaf aan Alex en Jules.

School begon weer. Jonas en Mila zaten veel te vroeg in de kelder. "Wanneer gaan we het nu zeggen van ons erwtje?" vroeg Jonas. "Misschien wanneer je het kan zien?" stelde ze voor. "En wanneer is dat dan? Je kan het toch al zien?" legde hij zijn hand op haar buik. "Misschien nog een maand of twee. Dan is het echt al beter. Je weet niet wat er nog kan gebeuren." zei Mila. "Wat kan er nog gebeuren?" vroeg Jimmy die net samen met Charlie binnen kwam. "Van alles wat er nog te doen is bij ons thuis." loog Mila. "Oké, we gaan het niet mogen weten." kwam Jimmy tot de conclusie. Charlie zei niets omdat ze wel een vermoeden had waarover het ging. "Waarmee beginnen jullie?" vroeg Jonas. "Ik heb muziek." zei Jimmy en keek naar Charlie. "Ik heb dans." zei ze. Jonas wees naar Mila en hem. "Wij hebben ook dans." "Dat zal leuk worden." zei ze. Alex kwam binnen. "Wat is er, Alex?" vroeg Mila. "Ik heb ruzie met Jules. Maar ik weet al hoe we het kunnen uitpraten." zei hij. En vertrok weer. "Niet te enthousi..." begon Mila, maar hij was de deur al uit. "Hopelijk komt het goed tussen die twee." zei Jimmy. "Dat zal wel goedkomen." reageerde Jonas.

De bel weergalmde weer. Jonas en Mila danste te samen in de les. Ze amuseerde zich echt. Jules en Alex hadden samen acteren. "Jules." begon Alex. "Sorry, voor alles." "Ik moet ook sorry zeggen. Ik ben altijd bezig over dans. En ik zou er minder mee bezig zijn." onderbrak Jules hem. Alex was blij dat ze weer normaal deden. "Misschien moeten we iets zoeken dat we samen kunnen doen?" stelde Alex voor. "Ja, dat zou wel leuk zijn. Iets echt voor ons."zei Jules en gaf Alex een knuffel. Charlie liep voorbij en zag hen. "De tortelduifjes hebben het terug bijgelegd zie ik." merkte ze op. De twee jongens lachte naar elkaar.

Tijdens de middagpauze zaten ze allemaal in de kelder. In de middag zaten ze allemaal in de kelder. Jonas was gitaar aan het spelen en Mila zat naast hem te luisteren. Jimmy en Charlie waren samen met Jules en Alex over wat ze geleerd hebben en nog gaan moeten doen. "Wat gaan we doen tijdens de reis van Parijs?" vroeg Jonas fluisterend. "Dan kunnen we de uitslapen. Want ik denk wel dat hij of zij er al gaat zijn." antwoordde Mila. "Uitslapen met een baby. Veel succes." reageerde Jonas. "Gaan we nog eens repeteren?" vroeg Charlie. Iedereen stemde in. Zo speelde ze enkele liedjes. De geesten bleven weg. Daar waren ze zo blij. Jonas was opgelucht. Geen gevaren dit jaar. Daar had hij wel schrik voor. Voor Mila is het wel belangrijk dat ze rust vind. "De geesten zijn er niet meer." zei Jimmy. "Of ze houden een pauze." Jonas knikte. "Zullen we iets gaan eten?" vroeg Mila. "Heb jij nu weer honger. Je blijft maar eten. Straks wordt je nog dik." lachte Jonas. "Dat is niet waar. Ik dans dat er toch af." zei Mila. 

Ghost Rockers ~ JILA FOREVERWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu