"Wat! Nee, dat kan niet." was Ruby boos. "Waarom denk je dat je nu bij ons woont." zei Jules. "Wat gebeurt er nu met mij?" vroeg ze in tranen. "Ik en mama hebben het hoederecht over jou en je blijft bij ons wonen." legde hij het uit. Ruby bleef staren. Jules wou haar vast nemen, maar ze duwde hem weg. "Wat is er gebeurd?" polste Jonas. "We hebben het haar gezegd." zei Alex. "Wij gaan doorgaan. Denk ik." zei Jules. "Ja, dat is goed. Bedankt om te komen." zei Jonas. "Dag." wuifde Mila hen uit vanuit de zetel met de kinderen.
Tegen zes uur gingen Charlie, Jimmy en de kinderen naar huis. "Kom, we gaan eten klaarmaken." zei Jonas tegen Olivier. Mila legde Arnout in het park en zette de televisie aan. "Jonas kijk. Ze geven onze film op televisie." riep ze naar hem. Wanneer het eten klaar was, zette Jonas de kookpotten op tafel. Olivier kwam achter met het fruitpapje van zijn broertje. "We kunnen eten." zei Jonas. Mila stond op en draaide de televisie naar de tafel en liep naar haar plaats aan de tafel. Ze aten hun bord leeg en keken dan de film af. "Wat wil vanavond doen?" vroeg Jonas. "Euhm... We kunnen een avondwandeling maken?" stelde Mila voor. "Dat is goed voor mij." zei Jonas. "Ik zal Arnout klaarmaken." zei Mila. "Jonas ging met Olivier naar boven en kleedde hem iets waren aan. Het namelijk winter, dus zijn de temperaturen niet zo hoog. "Zo. Arnout ligt klaar in de buggy." riep Mila. "Ik ben klaar!" liep Olivier naar beneden. "Waar is de papa?" vroeg Mila. "Die komt zo." antwoordde hij. "Ja, ik ben er." kwam Jonas snel naar beneden. "Zijn we klaar om te gaan?" vroeg Jonas. "Ja, ik sta er al tien minuten te wachten." lachte Mila. Ze zette de must van Olivier goed en vertrokken.
Ze wandelde rustig naar het park. Jonas had zijn hand op Mila's hand gelegd. Olivier was aan het lopen en van de sneeuw aan het genieten. "Lukt het met de buggy in de sneeuw?" vroeg Jonas. "Ja, soms is het wel zwaar, maar het gaat." antwoordde ze. Jonas nam de buggy over en Mila liep achter Olivier aan. "Pas op! Het monster kom je halen." lachte ze. "Nee mama, niet doen." liep hij weg. Ze kwamen aan in het park. "Kijk, Ruby is daar." zei Olivier. Ze was met sneeuwballen aan het gooien met Alex en Jules. Even later kwam er een persoon op Jonas en Mila. "Hey Jonas." zei ze. Jonas draaide zich om en verschoot zich. "Wat kom jij hier doen? Weer proberen mijn huwelijk proberen kapot te krijgen?" zei hij bits. "Nee, ik ben trouwens ontslagen. Door jou." reageerde ze. "Dat is goed. Laat me nu maar gerust." sloot hij het gesprek af en draaide zich weer naar voor. Hij keek verder naar Olivier en de anderen. Mila was met de buggy van Arnout aan het wiegen. "Is het erg als ik even ga meedoen?" vroeg Jonas. "Nee, ga maar." zei Mila. Jonas liep naar de groep en begon mee te doen. Toen de plaats zo goed als sneeuw vrij was, keerden ze terug huiswaarts. Ze dronken samen nog een warme tas chocolademelk en daarna ging iedereen slapen.
"Gelukkig Kerstfeest!" riep Charlie. "Voor jou ook." zei Mila. "En een gelukkige verjaardag." zei ze tegen Arnout. "Kan hij al praten?" informeerde ze. "Niet echt. Het is meer van proberen, maar het lijkt er niet op." legde Jonas uit. "Oei, dat zal zeker aan de doofheid liggen." reageerde ze. Mila knikte. "Lopen gaat wel veel beter." zei Mila en liet hem van haar naar Charlie lopen. "Maar dat is zo een grote jongen." zette ze hem op haar schoot. "Hoe gaat het met Noah?" vroeg Mila. "Goed. Maar vermoeiend." antwoordde Jimmy. Mila en Charlie gingen naar boven en zette Noah in het reisbedje van Arnout en Arnout in zijn bedje. "En hoe gaat het met Nina?" polste Mila. "We praten alleen maar over Arnout en Noah, maar de grotere daar praten we niet over." "Met Ninatje is alles goed. Ze begin beter te praten en we hebben geen problemen met school." zei ze vrolijk. "Kom, we laten hen slapen." zei Mila en trok Charlie uit de kamer. "Liggen ze in slaap?" vroeg Jonas. "Ja, ze slapen als een roosje." antwoordde Mila. "Dat is goed om te horen." zei hij. "Wat willen jullie om te drinken?" "Is er geen champagne?" polste Mila. "Jawel, maar dat is voor na middernacht." antwoordde Jonas. Charlie gaf haar keuze door. "Moet jij niets hebben?" vroeg Charlie. "Jonas weet wat ik altijd drink." zei Mila. "Dat is zo lief. Dat is goed dat je hem een tweede kans hebt gegeven." zei Charlie. "Ja en dat is allemaal door Olivier." zei Mila. "Hij zei ook dat hij het niet wou en ik geloof hem." "Jullie hebben een slimme en lieve zoon." reageerde Charlie. Olivier was zich aan het amuseren met Ruby en Nina deed mee. Ze speelden samen met Speedy. Ruby en Olivier waren goed bezig, maar Nina snapte er niets van. "Dank je, dat we hier mogen blijven slapen." zei Jules. "Geen dank. Het is veel leuker en het zou leuker zijn zo moeten jullie niet naar huis gaan 's morgens vroeg." legde Jonas uit.
Rond negen uur waren ze allemaal aan de tafel. "Ik denk dat er eentje moe begint te worden." lachte Alex toen hij Nina zag geeuwen. "Kom, we gaan slapen, meid." zei Jimmy en nam haar op. "Mag ik haar gewoon in de kamer van Olivier zetten?" vroeg hij. "Ja, dat mag. Ik zal meegaan om je te helpen." zei Jonas. "Ik ga snel even bij Arnout kijken." zei Jonas. Om tien uur ging Ruby en Olivier ook slapen. Ze hadden nog eerst een dessertje gekregen. Daarna speelden ze een beetje met de switch van Jonas. Ze speelden koeien melken, broodjes opeten, zich scheren, kurken knallen, een revolver duel en nog veel meer spelletjes. Ze hadden het alle zes naar hun zin en dat spel is echt heel lachwekkend. Vervolgens zette Mila de radio op en trok Jonas mee om te dansen. "Kom dansen." zei Mila. "Ik kan niet dansen." lachte Jonas. "Maakt niet uit." reageerde Mila. Er begon juist een slow op de radio, dus nam Jonas Mila in de armen. Jimmy en Charlie begonnen ook te dansen. Jules en Alex stonden ook te slowen. Iets voor middernacht zette ze alles klaar om Kerstmis te vieren. Na twaalf uur bleven ze nog op om filmpjes van vroeger te kijken te kijken.
De volgende dag waren ze allemaal aan het slapen, behalve Mila en Charlie. Noah en Arnout hadden allebei honger. "Heb je je geamuseerd gisteren?" vroeg Mila. "Ja, echt was echt heel leuk en lekker eten." antwoordde ze. "Dank je." reageerde Mila. "Wat doen we vandaag?" polste Charlie. "Ik weet het niet. Daar gingen de jongens voor zorgen." ging Mila op Charlie in. "Was dat wel een goed idee?" lachte Charlie "Ik weet het niet." zei Mila. Rond twaalf uur stonden ook de jongens op. "Goeiemorgen." zei Jonas. "Goedemorgen? Het is al middag?" lachte Mila. "Sorry, ik had nog niet naar het uur gekregen, wijsneus." daagde Jonas Mila uit. "Wat gaan we doen?" vroeg Charlie. "We gaan straks de kinderen afzetten bij Tori." begon Jimmy. "En daarna gaan wij naar het centrum van Antwerpen 'Escape Room' spelen." vulde Jonas aan. "Dat is kei leuk." zei Mila. "Ik zal de kinderen gaan wakker maken." zei Jonas. "Dan maken we ons klaar en vertrekken we." ging Jimmy verder. "Amai, die zijn op elkaar ingespeeld." lachte Charlie. "Ja, we zullen de kleintjes maar eens klaar maken." zei Mila. Ze stond op en pakte Arnout uit het parkje. "Gaan wij onze pyjama wisselen voor kleren?" speelde ze met hem.
"Olivier, worden wij wakker?" wreef Jonas over zijn rug. "Je gaat naar oma." "Nee, ik ben nog moe." zeurde hij. "Het is al middag." zei Jonas. Olivier stond op tegen zijn zin. Ondertussen waren alle andere kinderen al aangekleed. "Ik zal je kleren klaarleggen." zei Jonas. "Wat wil je aandoen?" "Dat hemdje." wees hij aan. Jonas zette zijn kleren klaar en liet hem omkleden. Niet veel later vertrokken ze naar Tori om de kinderen af te zetten. "Dag mama." begroette Jonas haar. "Dat is lang geleden." zei ze. "Ja, sorry. Het waren drukke dagen." zei hij. "We zullen met nieuwjaar afkomen." zei Mila. "Dat is leuk om te horen." zei Tori. "Veel plezier bij wat jullie gaan doen." "Dank je." zei Jonas en gaf haar een knuffel. "Tot later." zei ze. Ze reden richting het spel. Ze hadden er allemaal veel zin in.
JE LEEST
Ghost Rockers ~ JILA FOREVER
FanfictionDit verhaal gaat over Jila. Na de breuk komen ze op een of andere manier terug bij een en blijven ze tot de dood samen. Ze beleven samen veel avonturen, pech en geluk. Ze krijgen veel kansen en mogen veel nieuwe dingen ontdekken. Chimmy en Julex p...