Deel 55: Boos

70 4 0
                                    

Arnout was net één maand oud. Vandaag had Mila een afspraak bij de arts voor de gehoortest. Erna ging ze ook naar Kind en Gezin om te zien hoe Arnout het doet. "Mevrouw Santiago, kom maar mee." zei de dokter. Ze koppelde Arnout aan de computer en deden de test. Erna toonde de dokter enkele audiogrammen aan Mila. "Hier zie je dat Arnout zijn gehoor niet volledig is ontwikkeld. Langs de beide kanten heeft hij een verlies van veertig decibel. Het is niet zo erg. Maar we moeten toch in het oog houden." vertelde de dokter. "Wat kunnen we daar mee doen?" polste Mila. "Nu kunnen we daar niets aan doen. Binnen twee maand kan hij een hoorapparaat krijgen. Als hij twaalf of achttien maanden is kan er gezien worden voor een cochleaire implant." antwoordde de dokter. Mila schrok wel van het nieuws. Ze ging richting huis.

Onderweg haalde ze het Olivier op. Ze ging ze verder naar huis. Thuis legde ze Arnout in bed. Hij was al heel de tijd aan het slapen, maar ging zo wakker worden. Jonas volgde haar. "Hoe ging het?" informeerde Jonas zich. "Hij heeft een gehoorverlies van veertig decibel blijkbaar." antwoordde Mila. "Oei, en hoe kan dat?" vroeg Jonas zich af. "Geen idee. Nu moeten gewoon afwachten en op drie maand een hoortoestel nemen." ging Mila op haar in. Olivier speelde met Jonas met de autootjes. Hij had een mat met straten dat op de grond lag. Daar waren ze samen op aan het spelen. Mila keek naar de televisie. Tegen tien uur lag iedereen in slaap. Ze waren allemaal moe.

Mila en Jonas stonden de volgende dag op. Arnout lag nog in het bedje te slapen en Olivier ook. Van de vroege vogel was niets meer te bespeuren. "Is Olivier nog altijd aan het slapen?" vroeg Jonas. "Ja, hij zal moe zijn door Arnout." lachte Mila. "Dat zal wel overgaan." zei Jonas. Hij nam zijn potje met cornflakes en ging in de zetel zitten. Rond negen uur besloot Mila om haar zoon te gaan wakker maken. "Prinsje, heb je geen honger?" vroeg ze zacht. Olivier hief zijn hoofd op en keek met vermoeide ogen naar zijn moeder. "Oei, zijn we nog moe?" wreef Mila hem over zijn rug. Olivier knikte enkel. Hij was te moe om te antwoorden. "We gaan straks samen naar oma gaan." reageerde Mila. Olivier lachte. De Ghost Rockers hadden afgesproken om nog eens te repeteren voor hun optreden van morgen en dan gingen Olivier en Arnout naar de oma.

De volgende dag mogen de Ghost Rockers nog eens een concert geven voor de fans. Mila, Jonas, Olivier en Arnout waren al ter plaatsten. Charlie, Jimmy en Nina kwamen tien minuten later aan. "Hey, alles goed?" vroeg Charlie en knuffelde Mila. "Dat gaat. Olivier doet het goed op school en Arnout is blijkbaar slechthorend." zei Mila. Charlie en Jimmy waren geschrokken van wat Mila juist gezegd had. "Heeft hij daar last van?" informeerde Jimmy. "Niet echt. Hij heeft er niet veel last van. Maar binnenkort krijgt hij een hoorapparaat." legde Jonas uit. "Dat is lastig." reageerde Charlie. Olivier en Nina waren ondertussen samen aan het spelen. Alex kwam aan en ze begonnen te soundchecken. De kinderen bleven bij Jules. Als ze klaar waren gingen ze backstage en de kinderen volgden. Jules droeg Arnout even, maar Jonas nam zijn zoon snel over. Ze deelde een grote loge voor hun negen. "Olivier loop niet zo in het rond." werd Mila boos. Olivier luisterde niet en deed gewoon voort. Jonas pakte Olivier bij zijn arm en zei het nog is tegen hem. Olivier begon te wenen. "Jonas, zo hard moest nu ook weer niet." zei Mila. "Sorry, dat was niet mijn bedoeling." antwoordde hij. Olivier ging naar Mila. Ze nam hem op haar schoot. "Olivier, sorry dat ik zo hard was. Dat was mijn bedoeling niet." begon Jonas. Olivier verstopte zich bij Mila. "Erwtje, alsjeblieft." smeekte Jonas. "Hey Olivier, ik weet het. Papa had niet zo mogen roepen, maar als je niet luistert dan moeten we het op een andere manier doen. Maar je ziet dat papa het spijt en hij wilt het goed maken." vertelde ze. Olivier keek haar aan. Daarna naar zijn vader. Hij kroop van Mila's schoot af en ging naar zijn vader. Olivier gaf hem een dikke knuffel. Mila lachte naar het tafereel. 

Ghost Rockers ~ JILA FOREVERWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu