Deel 69: Romantisch avondje

68 3 0
                                    

Het was valentijn, dus hadden Mila en Jonas een romantische avondje gepland. Mila en Jonas hadden de jongens afgezet bij Manuel en daarna zijn ze samen naar de bioscoop. Ze gingen een heel romantische film kijken. Zij zaten helemaal achteraan op de laatste rij. Mila lag de hele film op Jonas schouder en hij had zijn arm over Mila gelegd. Zijn ander hand was bij Mila. Ze was er mee aan het spelen. Na de film reden ze rustig naar huis en daar kookten ze samen. Als ze even niets te doen hadden dekte ze de tafel. Met bloemen, kaarsen en nog allemaal romantische versieringen. Vervolgens aten ze het eten op en praatte ze over allerlei dingen. "Wat gaan we deze vakantie doen met de kinderen?" vroeg Mila. "We kunnen eens een weekje naar Centerparcs gaan." stelde Jonas voor. "Als het moet nemen we onze vrienden ook mee. Dat zou nog eens leuk zijn." Na het eten zette Mila haar muziek aan en daar zocht ze naar het liedje 'De Puzzel'. Daarna trok ze Jonas uit de zetel en begonnen ze te slowen. Mila legde haar hoofd op Jonas borstkas en genoot van die enkele minuten. Jonas had zijn hoofd op dat van haar gelegd. Na de slow plofte Jonas in de zetel en trok Mila tegen zich. "Dit is een van de beste avonden in mijn leven." zei Jonas. "Voor mij ook. Ik kan hier zo hard van genieten." reageerde Mila.

"Wat doen we nu?" "Wat jij maar wilt, sunshine." antwoordde Jonas "Gaan we een wandeling maken in het park?" opperde Mila. "Dat is voor mij goed." zei Jonas. Ze wandelde twee grote rondjes in het park en daarna gingen ze even op het bankje zitten. Jonas haalde zijn gsm uit en maakte een foto. Achteraf zette hij die dan op Instagram met de tekst:

'Ben met mijn liefste vrouw een romantische avond aan het beleven.'

Nadien gingen ze terug naar huis. Het was tien uur dertig tegen dat ze thuis kwamen, dus besloten ze om naar bed te gaan. Daar bleven ze nog even praten.

De volgende dag was het werd Jonas rond negen uur wakker, maar Mila sliep nog. Dat wou wou Jonas ook zo houden. Ze hadden het vrij laat gemaakt gisterenavond. Hij vond het leuk om haar aan te staren. En door haar haren te kammen. Wanneer Mila haar omdraaide, lag ze vlak naast Jonas en legde haar arm over hem. Rond tien uur gaf Jonas Mila een kusje op haar wang, waardoor ze wakker werd. "Goed geslapen?" vroeg Jonas. "Dat gaat wel. Maar niet echt lang." antwoordde ze. "Ik dacht misschien om ons nu klaar te maken en daarna de jongens te gaan halen en gezellig samen iets doen." zei Jonas. "Ja, dat lijkt me leuk." keurde ze het goed. Met gevolg dat Jonas opstond en Mila als een baby'tje en ging naar beneden. "Wat wil je eten?" vroeg Jonas. "Wat heb je allemaal te bieden?" reageerde ze gespeeld zakelijk. "We hebben eitjes, cornflakes, suikerbrood..." somde Jonas op. "Of we kunnen zelf pannenkoeken bakken." "Dat kunnen we deze namiddag doen met de jongens." zei Mila. "Maar tegen dat eitje zeg ik geen nee." "Hard, zacht gekookt of een spiegelei of een roerei?" vroeg Jonas. "Doe maar een spiegeleitje." zei Mila. Jonas maakte een groot spiegelei voor hun beide.

Mila en Jonas kwamen aan bij Manuel. "Dag papa." begroette Mila hem. "Hey, alles goed." vroeg hij. "Ja, gisteren was heel gezellig." antwoordde ze. "Dat is leuk om te horen. Hier was het ook leuk, maar ze hebben jullie toch elkaar gemist." reageerde Manuel. "Kom binnen in de plaats daarvan buiten staan." liet hij ze binnen. "Mama!" liep Olivier naar haar. "Wat hebben jullie gedaan?" vroeg Mila. "We hebben televisie gekeken, we hebben gespeeld en Arnout leren praten en lopen." zei hij. "Dat is leuk." zei Mila. Jonas had Arnout al in zijn armen gepakt. "Is het gelukt om hem andere woordjes te laten zeggen?" vroeg Jonas. "Nee, wel bijna." zei Manuel. "Moeten jullie iets drinken?" "Ja, doe maar Ice tea." zei Mila. "Doe voor mij maar een pintje." antwoordde Jonas. Hij was bezig met Arnout. "Mama." zei Arnout. "Wil je bij mama." zei Jonas. Daarna gaf hij Arnout aan Mila. "Mama, gaan we naar huis?" zaagde Olivier naar een tijdje praten. "Ja, we gaan door. Pak al je spullen bij een." zei Mila. "Jij moet mij helpen." trok Olivier Mila mee. "Hier zijn alle spullen van Arnout." zei Manuel en zette de zak bij de deur. "Heeft hij niet te veel geweend?" vroeg Jonas. "Nee, eigenlijk niet. Ik heb hem niet gehoord in de nacht." reageerde hij. "Dat is leuk om te horen." zei hij. Niet veel later vertrokken ze naar huis. "Gaan we Charlie, Alex en de rest vragen om te komen?" vroeg Mila. "Ja, leuk dan kan ik met Lisa spelen. " zei Olivier. "Ik zal ze een berichtje sturen." zei Mila.

Tegen dat ze thuis waren hadden ze van zowel Charlie als Alex hadden geantwoord dat ze zich klaarmaken en afkwamen. "Doe eerst je schoenen uit." zei Mila toen ze zag dat Olivier snel de trap wou oplopen. Jonas nam Arnout en deed zijn pantoffeltjes aan en zette hem op de grond. Hij hield zijn handjes vast waardoor Arnout wel verplicht was om te stappen. "Dat is flink, kapoentje." zei Mila toen ze hem zag. Arnout begon grinniken. Olivier kwam beneden met allemaal spelletjes dat hij kon spelen. "Zet het op tafel en maak dan snel je zak leeg. Straks ga ik dan de was doen." zei Jonas. Als de zak leeg was, zette Jonas alles in het wasmachine en liet het draaien. "Jonas, doe jij de deur open, dan zet ik Arnout in zijn pyjama." riep Mila hem toe. "Ja, dat is goed." antwoordde hij. "Hallo." begroette hij Jimmy, Charlie en de kinderen. "Amai, Noah is groot geworden." zei Jonas. "Ja, ik vind dat ook." zei Jimmy. "Is Mila er niet?" vroeg Charlie. "Jawel, ze is even boven met Arnout." reageerde hij. "Is hij genezen?" polste Jimmy. "Ja, helemaal. Hij is windpokken vrij." lachte Jonas. "Dag iedereen." zei Mila. Arnout deed teken met zijn handjes dat hij bij Charlie wou zijn. "Dag Arnoutje." zei ze. "Dat is echt wel de mini - Jonas." "Ja, hé." zei Mila. "Maar hij heeft meer Mila's karakter." zei Jonas. "Dat zeg je over Olivier ook." zei Mila. Op dat ogenblik ging de bel en Olivier rende naar de deur. Direct volgde Lisa hem en ze begonnen met spelen. Ze bleven de hele avond praten en lachen. Tot iedereen rond negen uur naar huis ging. 

Ghost Rockers ~ JILA FOREVERWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu