Deel 100: Logeerpartijtje

42 4 0
                                    

De volgende dag was Jonas al vroeg wakker. Hij pakte zijn gsm en stuurde een berichtje naar Jimmy.

Hey, wanneer kom je de kinderen halen? Het is niet dat ze weg moeten, maar dan weten we ongeveer wanneer ze klaar moeten staan.

Jonas wachtte nu op een antwoord. Hij kreeg tien minuten later een antwoord.

Zou het mogelijk zijn dat ze vandaag nog bij jullie blijven. Alles is uitgepraat tussen Charlie en mij. Daarom gaan we vandaag iets samen doen.

Jonas las het direct en stuurde terug dat hij het niet erg vind om voor de kinderen te zorgen en hij vond het leuk dat het weer goed ging tussen Chimmy. Mila werd rustig wakker. "Dag liefje, goed geslapen?" vroeg Jonas. "Ja, maar kom terug dicht bij mij liggen. Dan slaap ik nog beter." antwoordde ze. Jonas deed wat ze vroeg en sloeg zijn armen over haar. Mila ging op zijn borstkas liggen. "Het gaat weer beter tussen Chimmy. Daarom gaan ze vandaag iets samen doen en wij mogen nog een dagje op Nina en Noah passen." legde Jonas uit. "Dat is leuk nieuws." reageerde ze. "Dan organiseren wij vandaag een leuk uitstapje voor die monstertjes." zei Jonas en begon Mila te kietelen.

Na tien minuten stonden ze op. "Goedemorgen, erwtje." begroette Jonas Olivier. "Slaapt de rest nog?" vroeg Mila. "Ja, ik denk het toch." antwoordde hij. "Ik zal ze gaan halen." reageerde Jonas. "Wat wil jij vandaag doen?' informeerde Mila haar. Olivier haalde zijn schouders op. "Wat scheelt er?" vroeg Mila bezorgd. "Het is vandaag een jaar geleden dat Emilie is gestorven." legde Olivier uit. Hij begon te wenen. Mila schoof hem dichter bij haar en nam hem in haar armen. "We zullen straks eens naar haar gaan, als je dat wilt." zei Mila. Olivier knikte. "Gaat er nog ooit een zusje komen?" informeerde Olivier zich. "Nee, ik wil wel, maar zie dat niet echt zitten." antwoordde ze.

Op dat moment kwam Jonas beneden. "Oei, wat is er hier aan de hand?" informeerde Jonas zich. "Blijkbaar is het al een jaar geleden dat Emilie gestorven is. En Olivier heeft het er moeilijk mee." legde Mila uit. "Is het niet moeilijk voor jou?" vroeg Jonas. "Nee, het gaat." reageerde ze. Wanneer Olivier een beetje vrolijker was, kwamen de andere kinderen beneden. "Wie heeft er honger?" vroeg Jonas. Arnout, Nina en Noah staken hun vinger in de lucht. "Jij ook Olivier?" informeerde Jonas zich. Hij knikte. "Oké, moet ik poffertjes maken?" vroeg Jonas. Iedereen was kei enthousiast. Hij maakte de poffertjes en iedereen smulde ervan. Daarna kleedde ze heb aan. Vervolgens speelde ze spelletjes. Jonas, Mila, Olivier, Arnout, Nina en Noah maakten allemaal veel plezier en lachen veel.

Tegen vijf uur dertig stonden Jimmy en Charlie aan hun deur. "Mama!" riep Nina. "Was het leuk hier?" vroeg Charlie. "Ja, we hebben deze morgen poffertjes gegeten." antwoordde ze. "En hoe ging het bij jullie?" informeerde Mila haar. "Dat gaat. We hebben het helemaal uitgepraat en ik heb het vergeven, maar nog niet vergeten." reageerde Jimmy. "Dat is al een stap in de goede richting." reageerde Jonas.

Een week later werkte iedereen weer zoals gewoon. "Mila, heb jij zin om dit weekend ergens met de kinderen naartoe te gaan?" vroeg Jonas. "Ja, waarom niet. Dat lijkt me leuk." antwoordde ze. "Heb jij soms een ideetje naar waar we kunnen gaan?" informeerde Jonas zich. "We kunnen misschien naar de zee gaan of zoiets?" stelde Mila voor. "Anders zullen we het aan de jongens vragen." besloot hij. Die avond bij hun thuis legden Jonas en Mila het plan uit dat ze daarnet hadden. Olivier en Arnout waren allebei enthousiast. "Gaan we naar de dierentuin?" vroeg Olivier. "Maar niet die hier in Antwerpen." "We zullen nog wel zien wat we doen. Eerst nog een dagje school." zei Jonas. Een dag later besloten ze om naar Planckendael te gaan. "Morgen nog overleven en dan gaan we naar de dierentuin." was Olivier blij.

Een dag later was het zover. Jonas en Mila waren de broodjes aan het maken om tijdens de middag te eten. "Mama, mag ik mijn knuffel meenemen?" vroeg Arnout. "Je mag hem meenemen, maar jij draagt hem de hele tijd. Of je laat hem in de auto liggen." antwoordde ze. Arnout knikte. Jonas zette de frigobox klaar met een ijsblok en zette er de drank en eten in voor in de dierentuin. Ze zette alles in de zit en maakten hen klaar om te vertrekken. Ze gingen in de auto zitten en vertrokken naar de dierentuin. "Hop naar een leuke dag." zei Jonas. Iedereen was enthousiast. Jonas reed rustig naar Mechelen. Ze hadden de cd van Ghost Rockers op gezet. Olivier zong heel de cd mee. Arnout die keek rustig naar buiten. Gelukkig was het niet lang rijden anders werd Arnout lastig. In de auto lachte iedereen. Ze konden zo genieten van die momenten samen. En vandaag nam niemand heb af. Dit zou een onvergetelijke dag worden. Op een bepaald ogenblik reed er op de eerste band een auto razendsnel. Jonas reed aan de toegelaten snelheid op de tweede band. Hij wou juist een andere auto voorbij steken. Tot die snelle auto hem links voorbij stak en net tussen Jonas' auto en de trage wagen reed. Jonas drukte op de rempedaal en voorkwam zo dat hij tegen die wegpiraat reed. Maar daardoor borste er een andere wagen recht op hun auto en vloog de auto overkop. De auto bleef maar draaien en draaien tot hij op zijn zijkant in de gracht naast de autosnelweg belandde. 

Ghost Rockers ~ JILA FOREVERWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu