Deel 14: Plannen voor eindejaarsshow

107 4 0
                                    

Bogaerts kwam op het podium. "Dit was de eerste les van het jaar. En op het einde gaat het speciaal zijn. Er is voor de laatstejaars een show. Als jullie eindexamen." zei hij. Iedereen keek elkaar enthousiast aan. "Als jullie ideeën hebben, mogen jullie het aan mevrouw Vermeer laten weten. De Ghost Rockers keken elkaar aan. Zij wouden graag samen gaan. "Veel plezier nog verder deze dag en voor sommige tot straks." zei hij. Iedereen vertrok. Ze hadden middagpauze. Samen gingen ze naar de kelder. "Gaan we als Ghost Rockers op podium staan?" vroeg Jonas. "Ja, dat moet zo leuk zijn." reageerde Charlie. "We zullen ons dan straks inschrijven. Net voor de les." ging Jimmy op hen in. Mila nam haar brooddoos met eten. Ze had echt grote honger. Jonas had bij zijn boterhammen wortels gezet. Mila zag dat. Ze wou ook wortels. Als Jonas niet keek nam ze er enkele. Jonas had haar betrapt. "Van wie mag jij mijn wortels pakken?" vroeg hij. "Euhm... Van mij." antwoordde Mila speels. "Waarom fluisteren jullie zoveel de laatste zoveel?" polste Charlie. "Gewoon, omdat het over zaken gaat dat niemand anders aangaat. En dat willen we zo houden."

De middagpauze liep ten einde en samen gingen ze naar het kantoor van Vermeer. "Oma, ik bedoel mevrouw Vermeer, we komen ons inschrijven voor de eindejaarsshow." zei Jonas. "Ja, zeg maar." reageerde ze. "Mogen we optredens als Ghost Rockers?" vroeg Mila. "Ik zal het opschrijven en jullie iets laten weten of het goed is." antwoordde Vermeer. "Oké, dank je wel." ging Jimmy op haar in.

De Ghost Rockers zaten allemaal bij elkaar in het kantoor van het secretariaat. Vermeer kwam binnen. "Sorry jongens, maar mevrouw Van Der Donck heeft jullie voorstel niet goedgekeurd. Jullie zullen iets anders moeten vinden ervoor." vertelde ze. De vijf jongeren waren teleurgesteld. "Wat moeten we nu doen?" vroeg Jonas zich af. "Heb je anders zin om samen met mij iets te doen?" vroeg Mila. "Ja, dat zou wel leuk zijn. Maar wat?" polste ze. "Ik kan gitaar spelen en jij kan er op dansen of zingen?" stelde Jonas voor. "Of we dansen samen modern. Zoals vorig jaar, maar dan met mijn aandacht." reageerde Mila. "We zien wel wat Van Der Donck beslist." zette Jonas zich naast Mila. Hij legde per ongeluk zijn hand op haar buik. Maar haalde hem er meteen af. Niemand mocht er iets van weten. "Charlie, doen wij samen iets? Bijvoorbeeld ons liedje spelen?" vroeg Jimmy. "Ja, dat is een kei leuk idee." reageerde Charlie enthousiast. Alex en Jules gingen samen dansen. Dezelfde dans als toen het met hen begonnen was. de Charleston. Hopelijk mocht het voorstel van iedereen.

De volgende morgen was Mila echt moe. Deze ochtend had ze drie keer moeten opstaan om naar de toilet te gaan. Jonas was twee keer meegegaan. Bij de derde keer had ze hem in bed laten liggen. Hij had haar vast genomen om haar te kalmeren of een stomme mop te vertellen die niet grappig was, maar dat verzette haar gedachten wel. Ze was echt blij dat hij er was. Als het zeven uur was, moesten ze opstaan. Daar had Mila echt geen zin in. Ze was zo moe. Jonas ging zich al klaar maken en maakte een ontbijtje voor hun beide. Voor Mila zette hij ook van alles klaar.

Tegen acht uur veertig maakte Jonas Mila wakker. Nu moest ze echt opstaan. Anders gingen ze te laat komen. "Ik ben nog moe. Laat me slapen." ze zei. "Je moet. We moeten naar school." reageerde Jonas. "Binnenkort kan je langer in bed blijven." Ze stond op. Maar met veel tegenzin. Hij toonde waar hij al haar spullen gezet had en was vrij snel klaar. "Dank je wel." zei Mila. Jonas lachte naar haar. Hij was bezig op zijn gitaar en Mila sloeg haar armen rond hem. "Gaan we doorgaan?" vroeg hij. Mila knikte. Ze namen hun jassen en vertrokken richting het DAM. "Gaat het al beter na deze ochtend." vroeg Jonas. "Ja, het gaat wel. En moest het niet gaan, dan ga ik terug naar huis." antwoordde ze. "Als er iets is dat niet gaat, dan bel je maar. Ik sta voor je klaar." reageerde hij. "Ja, pa." zei Mila lachend. Jonas trok zijn wenkbrauwen op. "Wat zei je?" polste hij speels. Mila schudde snel haar hoofd. "Het was maar om te lachen." antwoordde ze.

Op school gingen ze meteen richting de kelder. Maar onderweg hield Van Der Donck hen tegen. "Jonas, Mila, komen jullie even binnen. Ik moet iets zeggen." Beide gingen ze binnen. Ze hadden totaal geen idee wat er zou zijn. "Het gaat over jullie voorstellen voor de show en mijn voorkeur gaat naar de moderne dans. Jullie moeten echt jullie beide uitdagen." vertelde ze. Jonas en Mila knikte. "Dat was het, jullie mogen gaan. Tenzij jullie nog vragen hebben." zei ze. De twee schudden hun hoofd. Ze verlieten het kantoor. Het was bijna tijd om naar de les te gaan. Dus namen ze hun boeken. "Allez, we gaan samen dansen." zei Mila blij. Jonas vond het andere idee toch leuker. Dansen deed hij niet zo graag. Maar met Mila was alles beter. Ze gingen nog snel even naar de andere in de kelder. "Wat moeten jullie doen tijdens de show?" vroeg Charlie nieuwsgierig. "Wij gaan dansen." antwoordde Jonas. "Oh kei leuk! Jimmy gaat piano spelen en samen zingen we. Daarvoor maken we zelf een liedje." reageerde Charlie. "Wij zijn er nog niet goed uit wat we gaan doen." ging Jules op hen in.

De bel ging. Iedereen verliet de kelder. "Tof! De les gaat beginnen." zei Jonas sarcastisch. Mila ging achter hem staan en nam hem vast aan zijn heupen. "Je hebt les met de leukste meid van de school." zei ze. "Wie is dat? Ik ken zoveel leuke meisjes op school." zei Jonas om haar te plagen. "Je weet wel wie ik bedoel. Ze staat nu naast je en ze gaat je kussen." antwoordde Mila. Ze gaf hem een kus. "Ja, dat is waar." zei Jonas. Hij wou nog eens iets zeggen. Maar Jimmy kwam tussen hen. "Zeg tortelbevers, we gaan nog te laat zijn, als jullie nu niet komen." zei hij boos. "Sorry." zeiden ze.

Ze kwamen iets te laat in de les. Mevrouw Vincke keek hen boos aan. "Waarom zijn jullie zo laat?" vroeg ze. "We waren wel al een tijdje op school, maar we zaten in de kelder te repeteren. Zo hebben we de bel niet gehoord." verzon Alex. "Het is goed. Maar zorg dat het niet meer gebeurd. Ga zitten en neem je handboek op pagina tien." zei ze. Ze gingen in stilte zitten. Ze waren blij dat ze geen nota hadden gekregen. De hele les waren ze stil en lette ze goed op.

Na vijfenvijftig minuten zat de les erop. Ze gingen meteen naar de volgende les. Ze waren allemaal in duo's in de les. Jimmy en Jonas hadden hun hoofdvak, Mila en Charlie hadden acteren en Alex en Jules waren één uur vrij. De les was uitgevallen. Het was de tweede schooldag en de muziekleerkracht vond het al leuk om de leerlingen huiswerk mee te geven. Jonas baalde ervan. Minder tijd met Mila. Zij en Charlie hadden het leuk samen. Ze moesten als opdracht iets kleins voorbereiden. "En hoe gaat het met jou? En dat wezentje in je buik?" vroeg Charlie. "Met mij gaat het goed en het kindje maakt me misselijk en moe." antwoordde Mila. Charlie vond de tijd met Mila leuk. Anders was ze heel de tijd bij Jonas.

Jonas en Mila hadden samen dans. Ze dansten een nieuwe choreografie. Jonas had soms wel moeite, maar gelukkig was Mila er. Vermeer onderbrak de les net voor het einde. "Mag ik Jonas en Mila even uit de les halen?" vroeg ze. Mila keek Jonas niet begrijpend aan. "Wat hebben jullie uitgestoken?" vroeg Brandon. "Ik zou het echt niet weten." haalde ze haar schouders op. Ze volgde Vermeer naar haar kantoor. Meteen viel haar agent Tom op. "Mila, we zijn hier voor jou. Je moet iets weten." begon hij. "Waarom moest ik dan meekomen?" vroeg Jonas. "We weten dat je een goede band hebt met haar. Want het is niet niets het nieuws." antwoordde Vermeer. Mila richtte haar weet tot agent Tom. "Mila, het gaat over je vader. En het is geen goed nieuws." zei Tom. 

Ghost Rockers ~ JILA FOREVERWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu