"Sorry, voor alles wat ik gezegd had bij die opdracht en erna. Later besefte ik dat het het stomste was dat ik ook heb gedaan." zei Jonas. "Sorry, dat ik Brandon heb laten kussen. Ik had hem nooit zo dicht mogen laten komen. Maar het was het moment en opeens gebeurde het. Maar iedereen maakt fouten. En we moeten erover praten en niet zoals ons het ontwijken. Maar als er nu iets gebeurt dan gaan we er wel over praten." waren de wijze woorden van Mila. Jonas moest lachen. "Je hebt honderd procent gelijk, sunshine." zei Jonas. Wat had Jonas Mila gemist. Zelfs toen hij met Fenne was. Hij had niet gevoeld wat hij voor Mila gevoeld had. En dat was ook voor Mila.
Na een nachtje slapen maakten alle Ghost Rockers hun zakken voor het optreden. Jonas was bij Mila blijven slapen. Eigenlijk was Jonas in de zetel in slaap gevallen. Maar daar hadden ze niets op tegen. Ze hadden om één uur afspraak aan het Dam om hun instrumenten te gaan ophalen. Charlie, Jimmy en Alex waren al naar de kelder gegaan om hun spullen te pakken, maar Jonas en Mila waren te laat en kwamen tien minuten later pas aan. Als ook zij in de kelder aankwamen, liep Charlie op Mila af en begon super snel honderden vragen te stellen. "Wat heb je gedaan doordat je nu te laat bent? Waarom kwam je aan met Jonas? En over wat moesten jullie zo lachen?" Mila kreeg geen tijd om op alle vragen te antwoorden. "Ben je weer met Jonas samen en waren jullie deze nacht bij elkaar?" vroeg Charlie enthousiast. "Nee, wij zijn geen koppel. We kwamen elkaar tegen op straat en begrijpen gewoon wat we nu doormaken, mits we beide gedumpt zijn." zei Mila droog. Charlie geloofde het, maar ze keek wel met een raar gezicht naar Jonas en Mila. Er was iets dat de twee achter hielden en dat zag ze.
Het kwartier erna werden de instrumenten in het busje geladen en werd er geen woord gezegd. Voor de plaatsten in het busje was er wel een klein beetje ruzie. Charlie wou naast Mila zitten, maar zij had meer behoeften om naar Jonas te zitten. "Charles, jij kan naast Jimmy zitten. Dat zou hij super leuk vinden en Alex rijdt en ik en Jonas zullen vanachter zitten." zei Mila en lachte erna naar Jonas. "Waarom wil jij zo graag naast Jonas zitten?" vroeg Alex. "Euhm... Gewoon ik zou iets willen bespreken met hem." verzon Mila uit het niets. "En dat gaat jullie niets aan."
Na tien minuten kibbelen, gaf Charlie toch toe en gingen ze in het busje zitten. Mila zat heel dichtbij Jonas. Ze is in slaap gevallen op zijn schouder. Charlie dat zag. "Zo schattig!" brulde ze. Daarvan werd Mila wakker en zij ze bot: "Dank je om mij wakker te maken." "Maar heb je gezien hoe je lag? Op de schouder van Jonas." zei Charlie tegen haar vriendin. "Ik weet niet hoe ik in slaap val. Het zal gewoon toeval zijn." zei Mila. Nu richtte Charlie haar tot Jonas. "Jonas, waarom deed jij niets toen ze op jouw schouder sliep?" Mila draaide met haar ogen en Jonas moest lachen. "Omdat ik niemand wakker maak als het niet moet. Wat ze ook doen." antwoordde Jonas. Mila vond dat antwoord schattig. En smolt.
Ze aankwamen namen ze hun instrumenten en zette ze op klaar op het podium. In de loges trok Jonas zijn hemdje aan. "Wat heb jij nu rond je pols? Is dat nu dat bandje dat Mila ook heeft?" polste Charlie. Jonas had die vraag niet zien aankomen. "Ik vond gewoon dat ik de tijd dat ik en Mila samen waren nooit zou vergeten, dus doe ik zoals haar." zei hij. Charlie geloofde hem niet. Maar liet het zo. "Charlie heeft mijn bandje gezien en ze houdt ons de laatste uren goed in de gaten." vertelde hij. "Misschien moeten we het haar zeggen, want ik denk dat ze het toch binnenkort zal ontdekken." Mila was vast besloten om het alleen tegen Charlie te zeggen. Vervolgens kuste ze hem vol op de mond.
Na een minuut liep Charlie naar binnen om te zeggen dat ze naar het podium moesten gaan. Charlie was verwonderd van wat ze zag. Jonas en Mila verschoten zich rot. Beide begonnen ze te blozen. Ze vloog Mila in de armen. "Zijn jullie nu terug een koppel? En is het daarom dat je je armbandje aan hebt, Jonas?" vroeg Charlie. De twee knikten allebei. "Klopt en klopt" bevestigde Jonas. Mila zei er nog achter: "Je mag dit wel niet aan niemand zeggen we willen het nog even onder ons houden." Charlie knikte super blij en nam ze weer in haar armen. "Kom, we moeten optreden." Charlie nam de armen van de twee tortelbevers en ging naar het podium.
Als het optreden gedaan was, gingen ze hun resterende tijd spenderen aan het uitdelen van handtekeningen en foto's aan hun fans. Als laatste maakten de vijf bevers nog een groepsfoto. Maar wat niemand zag, is dat Jonas heel dicht bij Mila stond. "Kabonga!" gilde Charlie. Nu waren alle ogen op haar gericht en moest ze zeggen waarom ze dat riep. "Euhm..." Ze keek van Jonas naar Mila, die haar met haar blik zei dat ze het niet mocht zeggen. "Het was een geweldig optreden, niet waar?" zei ze dan maar. Alle vier knikte ze naar Charlie. Mila was blij dat ze Jonas en haar niet verraden had.
Wanneer ze alle instrumenten terug in de kelder hebben gezet, gingen ze naar huis. Mila ging met Jonas mee naar zijn huis. Tori was nog net thuis en dat hadden ze niet verwacht. Zo schrokken ze zich heel hard als ze haar in de living aantroffen. "Dag jongen en dag Mila. Dat is lang geleden. Wat brengt jou hier?" brak ze de stilte. "Euhm..." begon Mila. Daarna keek ze Jonas aan, omdat ze wou dat ze geholpen werd. "Ik snap het al. Jullie zoeken 'troost' bij elkaar?" zei Tori omdat ze Mila zo naar haar zoon zag kijken. Mila en Jonas begon te blozen. "Mag Mila blijven eten?" vroeg Jonas aan zijn moeder. "Voor mij is dat goed. Wat willen jullie eten?" vroeg ze. "Pizza!" zeiden Mila en Jonas samen. "Dan zullen we pizza's bestellen." nadat Tori dat zei, ging ze naar de computer om ze te bestellen. Daarna gingen Jonas en Mila naar zijn kamer. "Oké, dat was raar, wist jij dat je moeder thuis was?" vroeg Mila. "Nee, ik dacht echt dat ze op haar werk was." zei Jonas en nam Mila in zijn armen voor een knuffel. Daarna begonnen ze met kussen en kwam Tori binnen. Dit is de tweede keer dat ze zich dood schokken. "Sorry, ik had moeten kloppen. Maar ik kwam vragen welke pizza jullie wouden." Mila keek Jonas aan. Ze gaven hun keuzes door. Als de pizza's er waren gingen ze in stilte naar beneden. Daar aten ze hun pizza"s op en Jonas en Mila wisselde soms van stuk. Tori was blij voor Jonas. Ze zag dat Jonas echt gelukkig was. "Mag Mila blijven slapen? Anders zit ze thuis alleen." vroeg Jonas.
JE LEEST
Ghost Rockers ~ JILA FOREVER
FanfictieDit verhaal gaat over Jila. Na de breuk komen ze op een of andere manier terug bij een en blijven ze tot de dood samen. Ze beleven samen veel avonturen, pech en geluk. Ze krijgen veel kansen en mogen veel nieuwe dingen ontdekken. Chimmy en Julex p...