🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿Medyadaki müzikle dinleyin isterseniz...
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
İkindiye doğru ekmek işi bitmişti. Hep bir elden bahçeyi toparlamışlardı. Akşam bahçede mangal yakıp akşam yemeğini de yemişlerdi.
Çay faslına geçeceklerin de Yavuz'a safran çayı yapmak istemişti Fatma.
" Hala safran varmı?"Dedi."Var kızım şu sağ tarafta ki dolabın içinde ki cam kavonazda..."
"Yavuz'a safran çayı yapacağım hala.Bugün çok ağır yiyecekler yedi. Bayağı da çay ve kahve içti..Bir şey de diyemedim arkadaşlarının yanında. Hiç olmazsa akşam yatmadan daha fazla çay içmesin. Malûm geceleri uyuyamıyor. Hiç olmazsa safran çayı biraz rahatlatır..."
"Çok iyi düşünmüşsün Fatma. Safran çayını ilk defa duyuyorum... Anlıyorsun galiba bitkilerden...
Başka hangi çayları yapıyorsun Yavuz'a...?"" Melisa,rezene,papatya,kekik,zencefil ve zerdeçal, ıhlamur,ısırgan otu,ada çayı,nane...çayları yapıyorum. Ama Yavuz'un bunlara karşı bir alerjisi veya kullanmasında bir sakınca yokmuş sordum ve öyle yapıyorum."Dedi çayları alıp bahçeye çıktılar birlikte.
Gülay hala siyah çayları dağıtırken Fatma "Yavuz sen bunu içsen iyi olur.
Bugün çok ağır yemekler yedin birde çok siyah çay ve kahve içtin...
O yüzden yatacak vakit yine içme...Zaten doğru dürüst uyuyamıyorsun. İyice kötü olacaksın..."Dedi sadece kocasının duyacağı şekilde.Yavuz'un yan tarafında oturan babannesi duyunca çok mutlu oldu gelininin torununu düşündüğünü görünce.
İlhami merakla "o ney çayı yenge ?
Kokusu buraya kadar geldi.
Kusura bakma merak ettim..."Dedi."Safran çayı İlhami abi...Şayet safrana karşı bir sıkıntın yoksa sağlık açısından sanada yapayım. Hatta isteyen varsa hemen yapayım..."Dedi.
" Bizde içsek olurmu ki?"Dedi
Gülay hala merakla."Şayet bir özel durumunuz yoksa doktorunuz da uygun görürse ölçülü miktarda herkes içe bilir hala...Çok şifalı bitkiler bunlar...
Eskinden insanlar bitkileri çok kullanırmış tedavilerde...""Evet öyleymiş yenge. Ne deniyordu adına bu bitki tedavisinin?"Dedi Halil.
" Bitkilerle tedaviye Fitoterapi deniyor.
Fitoterapi ilk olarak Fransız doktor Henri Lenclerc 1870-1953 tarafından La Presce Medical adlı tıp dergisinde kullanılmıştır.Hastalıkları tedavi etmek için insanlar çok eski zamanlardan beri bitkilerden medet beklemiş ve karşılığını da almıştır.
Günümüzde Fitoterapi Eczacılığın
Farmakognozi ana bilim dalınca ele alınır. Eski zaman Fitoterapi teknikleri ile günümüz arasında en büyük fark artık bitkilerin tümüyle değil de faydalı kısımlarının tedavi maksadıyla kullanılmasıdır.Misal eski zamanda bir bitkinin uçucu yağından faydalanmak için onun çayı yapılıp içilirmiş.
Ama şimdi günümüzde bir çok bitkilerde ki uçucu yağ ekstre edilerek tek başına kullanılmaktadır...Bu da bitkinin diğer faydasız ve yan etkileri de olabilecek kısımlarından vücudu uzak tutmaktadır... Günümüzde Fitoterapinin en çok geliştiği ülke Almanya'dır.
Eskiler bir çok hastalığa bitkilerle şifalar aramış..."Dedi Fatma.Hepsi pür dikkat Fatma'yı dinliyordu.
" Biliyorduk yenge ama bu kadar ayrıntılı bilmiyorduk...Maşallah bayağı ilgilisin bu Fitoterapi ile.Yoksa bunun üzerine mi okudun yada okuyorsun...?"Dedi Halil ve İlhami.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sabr-ı Sükût 2.Seri (Aşk-ı Muhal) TAMAMLANDI
General FictionNOT:ÇALINTI VEYA EN UFAK BİR KOPYALAMA DURUMUMDA AVUKAT KUZENİM VE ABLAM TARAFINDAN GEREKEN TÜM YASAL İŞLEMLER YAPILACAKTIR... KURGUMUN HİÇ BİR KURUM VEYA KURULUŞLA ASLA VE ASLA EN KÜÇÜK BİR İLGİSİ YOKTUR TAMAMEN HAYALİDİR... Yaralı kalplerin büyü...