Fatma Mezun Oluyor

1.8K 313 58
                                    

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

Medyadaki müzikle dinleyin isterseniz...

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

Ne diyordu, Hz Mevlana;
Her şey vaktini bekler..
Ne gül vaktinden önce açar,
Ne güneş vaktinden erken doğar.
Bekle senin olan sana gelecektir...

Erhan ve Ada'nın nişanlarının üzerinden tam altı ay geçmişti. Bu yıl üniversiteleri bitecek olan Ada, Azra ve Fatma'nın sınavlarını verip mezun olduktan sonra düğünü yapmanın daha doğru olacağına karar vermişti Turhanlar.

Üçüde sınavlarını verip okulunu bitirip diplomalarını almaya hak kazanmanın mutluluğunu yaşıyordu.
Ada ve Azra'da başarıyla üniversitelerini bitirmiş olsalar da, en büyük övgüyü Fatma almıştı.
Tüm aile ve Ada, Azra tarafından.

Çünkü Fatma, evli ve dördüz çocukların annesiydi.
Çok zor olmuştu onun için ama başarmıştı.
Tabiki tüm aileside yardım ve desteğini esirgememişti
O'ndan.

Fatma'da, kalan üç dersine gece gündüz çalışıp bazen de notlar alıp evde çocuklarının yanında çalışmıştı. Okul arkadaşları da almış oldukları ders notlarını veriyordu. Fatma'nın zor şartlar altında okulunu bitirmek için mücadele ettiğini bildikleri için.

Hocaları da Fatma'yı tüm şartları zorlayarak okulunu bitirme mücadelesi ve azmi için ayrı ayrı tebrik etmişlerdi. Ve online olarakta dersleri dinleye bileceğini söylemişlerdi. Bazen de üniversiteye derslere giderek bazen evden çalışarak bu üç dersi de geçmeyi başarmıştı.

Ve Fatma'nın mezuniyet töreninde tüm ailesi vardı.
Çocukları artık bir buçuk yaşındalardı.
Herşeyi konuşup, anlıyorlardı.

Törende meraklı ve şaşkın gözlerle annelerini izliyorlardı.
Kızı Hatice, Yalçın dedesinin kucağındaydı. Zeynep ise babasının kucağındaydı.
Oğlu Ali annesinin, Yalçın'da kayınvalidesinin kucağındaydı. Oğlanlar biraz daha yaramaz oldukları için annelerine tembihlemişti Fatma " oğlanları siz birer alın kucağınıza..."diye.

Yavuz'un, hem öğrencileri Fatma'nın  kocası olduğu için hemde başarılı bir iş adamı, akademisyen olduğu ve gençlerin büyük bir bölümünün hayranı olduğunu bildiği için Rektör törende konuşmacı olmasını rica etmişti.
Yavuz'da, kabul etmişti kırmayarak.

Fatma ve arkadaşları heyecanla cübbe ve keplerini giyinip bekliyorlardı sahnenin önünde.
Üniversitenin rektörü, dekanı ve bölüm başkanı konuşmasını yaptıktan sonra Yavuz sahneye çıktı.
Gençler" Yavuz hoca" diye tezahüratlar ediyordu.

Fatma, gururla gülümseyerek kocasına bakıyordu.
Yavuz, öyle güzel bir konuşma yapmıştı ki gençleri can evinden vurmuştu. Salonda alkış tufanları kopuyordu.

Sonra öğrenciler bitirdiği bölümlere göre sıra sıra sahneye çağırılıp diplomaları veriliyordu.
Sıra psikoloji bölümüne gelince Fatma ve arkadaşları yerlerini almışlardı.
Yavuz, ailesiyle birlikte gururla karısını izliyordu.

Fatma, sahneye psikoloji bölümünü üçüncü olarak bitiren öğrencimiz diye davet edilmişti.
Fatma'nın, diplomasını alırken yaptığı konuşma tüm ailesini duygulandırmıştı.

Tüm aile ve Yavuz, bunca zorluğa rağmen dereceye giren Fatma'yla gurur duyuyordu.
Fatma, diplomasını" anne ve babasına, kocasına sonra tüm ailesine borçlu olduğunu" belirtmişti gözleri dolu dolu.

Fatma, çocuklarına bakarak gülümseyip şükürler ediyordu. Çocuklar elleriyle annelerine bay bay yapıyorlardı.
Fatma, bu güzel günler ve manzara için şükürler ediyordu sürekli olarak içinden.

Sabr-ı Sükût 2.Seri (Aşk-ı Muhal) TAMAMLANDIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin