Benim İçin mi Fatma ?

2.8K 392 61
                                    


🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

Medyadaki müzikle dinleyin isterseniz...

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

Turhanlar ailesinde artık yavaş yavaş yer edinmeye başlayan Fatma bu aileye hemencecik uyum sağlamıştı. Bunda kaynanasının çok büyük etkisi vardı.
Sabah kahvaltıdan sonra ortalığa çeki düzen veren kadınlar bahçede sohbet eşliğinde Türk kahvelerini ve Fatma'nın yaptığı minik atıştırmalıkları yerken;
Bir taraftan da koyu sohbetleri devam ediyordu.

Kaynanası gelininin bilgilenmesi için tüm bilgileri veriyordu.
Azra'da abisi hakkında bilgiler veriyordu.
Nazlı 'da çok iyi tanıyordu Yavuz'u.
Dört yıldır Yavuz'un muhasebeciliğini yapıyor olduğunu öğrendi Fatma. Kocası Nurettin'le de burada tanıştıklarını anlattı Nazlı.
24 yaşında cıvıl cıvıl neşeli, samimi birisiydi Nazlı .
Kocası da aynı yaştaydı.

Sohbetten sonra Nazlı;
İnce işleri devam eden evine bakmaya gitti.
Azra'da kız arkadaşıyla buluşmak için evden çıktı.
Evde yalnız kalan Fatma ve kaynanası baş başa konuşuyordu.

Fatma" anne acaba yatakta bir değişiklik yapsak nasıl olur?
Yavuz ne gibi şeylerden hoşlanır...?

Uyku problemlerini çözebilmek için yatak odası tek adres olmalı. Yatak odası dışında başka bir alanda uyumamaya özen göstermeli. Eğer yatak odası dışında bir alanda yatmayı alışkanlığa dönüştürürse vücut, uyku ve yatak arasında bağ kurmakta zorlanabilir.

Güzel bir uykunun ardından dinç uyanabilmek konusunda melatonin hormonunun vücuduna yeterli seviyede salgılanması da oldukça önemli. Melatonin nasıl salgılanır? Hemen söyleyelim anne ; melatonin salgılanması için karanlığa ihtiyaç var. Diğer bir deyişle yatak odamıza ışık girmesi, uykusuzluk sorununa ve sabah yorgun bir şekilde uyanmasına yol açar.

Ama artık Yavuz Bey bu evreleri çoktan geçmiş. Yatak odasından çok dışarıda terasta vakit geçiriyor.
Ve sürekli ışıklar açık ama bir anda bu düzeni de değiştiremeyiz.
Ama doğru yönteme ulaşıncaya ve onu alıştırıncaya kadar yavaş yavaş bir şeyleri sindire sindire alıştıra alıştıra gitmeliyiz.

Bazen böyle durumlarda yer değişikliği de çok iyi olur. Çünkü o ortamdan bunaldıysa ve o ortamı hep daralarak hatırlıyorsa mecburi olarak bir denemek lazım.
Öyle koltuk tepelerinde çok zor oluyor bir gecede bile içim gitti..." dedi üzgünce.

Kaynanası" bilmez miyim kızım,ben yıllardır yanıyorum o haline.
Yıllardır öyle ama Sakarya'daki halasına gidince;
Onun evinin biri şark köşeli.Görümcem oraya yer yatağı yapıyor genellikle misafirlerine.

Yavuz'da oraya gidince hep o odayı ister. Yer yatağında yatar.
Eski taştan, içi işlemeli evler olur ya öyle bir ev kocasından hatıra kaldığı için hiçbir yere gitmek istemiyor. Ama evi görsen sen de hayran kalırsın çok güzel bir köy evi.

Görümcem buralara gelince bile evimi özledim diyor. Ve şehir hayatını hiç sevmiyor..."Dedi.

" Anne diyorum ki ;
Bu gece terasın bir köşesine şöyle güzel bir yer yatağı yapayım. Hatta köşede küçük bir yer var ya boş. Oraya da varsa bir küçük bir karyola veya koltuk gibi bir şey koyalım tam manzaraya karşı.
Üzerine benim işlediğim kanaviçe örtülerim var çeyizimden.
Onları serelim.

Ortaya böyle ona uygun güzel bir halı veya kilim atalım. Varsa küçük eski model eşyalar koyalım.
Küçük bir şark köşe yapalım ona. Havalarda sıcak olduğu için geceleri ben oraya bir yer yatağı yapayım. Aynı onun halasının evinde istediği gibi. Halk eğitimde boş durmayıp kadınlara öğretirken bende bir şeyler işlemiştim.

Sabr-ı Sükût 2.Seri (Aşk-ı Muhal) TAMAMLANDIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin