🔸FLASHBACK🔸
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
'Drake Deathwing...Long time no see..'
Vlademir menghulurkan salaman apabila dia bersua muka dengan si lelaki berjubah merah. Deathwing pantas menyambut. Senyuman terukir di bibir...
'Vlad...Wah...Makin sasa kau..' Deathwing membalas lalu berjalan masuk ke jeti. Aku dan Loralyn mengikut dia dari belakang...
Gerak-geri si ahli sihir aku perhatikan...Dia asyik berbual dengan Vlademir. Sekali sekala pandangan matanya di lirikan pada si musang...
Hurmm...Takkan dia nak ikut aku..? Pergi main jauh-jauh sana...Dont follow me, bastard...
'Ermm...Awak diam je, Lycans..? Kenapa?' Loralyn menyoal tetiba. Aku tidak mengendahkan dia. Pautan tangan di jari-jemari kecilnya aku genggam erat.
'Are you jealous..?' Si musang menduga. Mata coklatnya merenung aku. Ekornya bergodek perlahan. Aku tersentak.
'Ma-mana ada...Jangan nak assume bukan-bukan...'
'Then? Kenapa diam? Awak marahkan saya..?'
'Hurmmm..' Aku menjeling dia. Loralyn mengerut dahi melihat reaksi aku. Telinga musang bergerak-gerak menanti jawapan dari aku...
Of course i'm jealous, damn it! Si musang ni milik aku! Bukan si ahli sihir haprak tu!
'Tak...Kenapa aku nak marah kau pulak...?' Aku menyembunyikan perasaan hati. Loralyn tersenyum. Dia menarik tangannya dari aku..
Aku tergaman apabila si musang berlari anak ke arah Deathwing. Dipautnya lengan lelaki tersebut sambil mengeram manja.
'Eh..? Lora...What are you doing...?' Deathwing terpinga-pinga dengan tindakan drastik si musang. Loralyn memberi lirikan mata sinis padaku..
'Nothing...I like you..Hurmm...' Si musang membalas manja. Deathwing tersenyum. Diusapnya perlahan kepala Loralyn...
Aku mengetap gigi menahan geram. What the fuck is she doing!? Fuck this shit!
Aku berjalan selamba melintasi mereka. Mereka semua memerhati aku meniti di atas titi kayu untuk naik ke atas deck kapal.
'Apahal tu? Semacam je si Lycans tu...?' Vlademir menyoal. Loralyn dan Deathwing mengangkat bahu.
'Don't know...'
********************************************
Kapal dagang belayar tenang ke tengah laut. Ombak menghempas kapal apabila angin mula bertiup kencang. Valdemir dan Deathwing asyik berbual di atas deck kayu. Sekali-sekala mereka tertawa.
Hurmm...Lycans langsung tak keluar dari kabin kayu. Dia marahkan aku...? Aku cuma bergurau...
Dia bergurau dengan aku boleh? Kenapa aku tak boleh? Takkan dia percaya aku sukakan Drake?
Aku mengorak langkah ke bawah tangga. Setelah 5 minit berjalan di lorong sempit, akhirnya aku sampai di depan pintu bilik Lycans.
Hurmm...Tangan aku teragak-agak untuk mengetuk pintu kayu tersebut. Hati aku berbelah bahagi...
Kalau dia marahkan aku, macam mana?
Plakkk...
Pintu dibuka tiba-tiba! Aku tersentak! Lycans menjengah di balik pintu. Mata birunya memerhati aku..
'Errr...Lycans...' Aku cuba menegur, namun dia langsung tidak mempedulikan aku. Si serigala berjalan selamba melintasi aku. Pedang silvernya kelihatan berkilat apabila dipanah cahaya bulan.
Aku menggigit bibir. Hurmm...Dia marahkan aku...No doubt about that...
Aku bingkas berlari mendapatkan dia. Lycans menyeringai menampakkan taring apabila aku memeluk lengannya. Aku terkedu...
'Grrrr...Grrr...Leave me alone...' Dia menempik lalu menolak badan aku. Aku mula terasa takut. Mata birunya memerhati aku dengan pandangan garang...
'Lycans...'
'You love that bastard! Why come for me, you fuck fox!? Go to him, not me!'
'No...no...Awak salah sangka...Saya cuma bergurau...'
'Bergurau...? Yeah, right...' Dia membalas dingin lalu berjalan naik ke tangga. Aku menggigit ibu jari..
Think, Lora! Think!
Aku pantas menaiki tangga untuk mendapatkan dia, namun aku tergaman apabila aku sampai di atas deck. Lycans sedang merangkul seorang gadis bunian...
'Lycans...'
Si serigala mengucup mesra pipi si gadis bunian kemudian menarik tangannya untuk beredar dari situ...
Aku termangu-mangu...
Dia....Tinggalkan aku...?
YOU ARE READING
LYCANS, THE TALE OF LEGENDS | PART ONE [C]
FantasyMOHON BACA STORY AIDEN : THE SON OF LYCANS TERLEBIH DAHULU, KERANA STORY INI BERKAIT DENGAN STORY AIDEN. ***************************************** 'Aeryz nak jadi lagenda! Macam atuk! Macam ayah!' Aku menengking. Mereka semua tersenyum mende...