CHAPTER 147 | APABILA SI MUSANG NAIK DARAH

6.2K 429 5
                                    

PRANGGG!!

PRONNGG!!

TINGGG!!

Loralyn melontar segala apa yang ada di atas meja! Aku mengelak tipis setiap serangan dia! Vlademir, Deathwing, Merlin dan Tyara sudah lama melarikan diri!

"ABANG BODOH! GRRR! GRRR!"

"LISTEN, LORA! BUKAN ABANG TAK NAK BERITAHU! ITS JUST..."

"SHUT UP!"

PRANGG!!

Aku menekup dahi apabila piring melayang mengenai kepala! Damn, its fucking hurt! Loralyn merengus menahan geram, pipinya merona merah. Ekornya pula meliuk hebat!

Fuck! She's so fucking piss!

Aku bingkas melarikan diri ke ruang tamu! Segala pinggan mangkuk yang melayang, aku elak dengan melompat ke sisi! Loralyn terus-menerus mengamuk tanpa kawalan!

"ABANG JANGAN NAK LARI! GRRR! GRRR!"

"Stop it, Lora!"

"BANYAK CAKAP LAGI TU! SINI!"

Si musang melompat ke atas meja! Dia bersedia untuk menerkam! Aku melompat ke pintu depan seraya melarikan diri! Kasut but besi langsung tak sempat untuk dipakai!

Loralyn mengejar aku sambil mengetap gigi! Eraman marahnya kedengaran jelas di telinga! Kami kejar-mengejar di sekeliling rumah kayu tersebut!

Vlademir dan Deathwing yang menyorok di balik belukar hanya memerhati aksi aku dan Loralyn. Mereka berdua begitu tekun melihat Loralyn mengamuk tanpa henti...

"Vlad...Seram betul bila bini dia mengamuk...Brrr.."

"Shh...Diamlah, Death! Jangan sampai Lora tau kita kat sini, masak kita nanti..."

Merlin dan Tyara yang menyorok di atas pokok pula menggeleng kepala mendengar perbualan Deathwing dan Vlademir.

"Lora! Abang boleh jelaskan!"

"Banyak alasan! Nak mati pun, abang masih nak berahsia dengan saya!"

"Erghh! Janganlah mengamuk lagi!"

Aku memusingkan badan seraya menghentikan langkah! Loralyn tersentak dengan tindakan aku! Dia cuba mengawal imbangan diri supaya tidak melanggar aku, tetapi aku lebih pantas menangkap pinggang dia...!

NGAP!!

Satu gigitan melekat di bahu tatkala aku merangkul dia. Gigi diketap menahan sakit. Shit! Dia gigit kuat! Ini bukan marah main-main!

"Grrr...Grrrr...." Loralyn terus menerus menggigit sambil mengeram marah. Aku hanya mendiamkan diri. Biar dia gigit puas-puas dulu, nanti aku pujuk...

Setelah 10 minit, si musang melepaskan gigitan. Bekas gigitan dia tadi berbekas di bahu, sakit jangan ditanya. Its hurt as fuck!

Damn it!

Aku mengusap perlahan belakang kepalanya untuk menenangkan Loralyn. Si musang hanya mendiamkan diri...

"Dah puas mengamuk...? You bite me so hard..."

Loralyn tertunduk mendengar bisikan aku. Tatkala itu, bahu aku terasa basah tetiba. Tubuh Loralyn berhinggut perlahan...

Dia menangis...?

"Lora...?"

"Isk...Isk...Kenapa abang suka berahsia dengan saya...? Kenapa abang? Saya ni siapa...? Isk...Isk..." Dia teresak-esak seraya menyembam muka ke dadaku. Perasaan bersalah mulai menyerang...

"Abang rahsiakan benda ni...Sebab tak nak Lora sedih..."

"Are you dumb?! Kalau abang mati, saya macam mana!?"

"Hurmm...Yea-yea, its my fault...Janganlah mengamuk lagi..."

"Dummy wolf!"

"Psycho fox!"

"Stupid Lycans!"

"Hot tempered Loralyn!"

NGAP!

Satu lagi gigitan singgah di lengan apabila kami berbalas ejekan. Aku tersengih melihat dia menggigit dengan penuh rasa dendam.  Haha, dia ni kelakar...

"Sudahlah tu...Its hurt, you know..."

"Grrr...Grrr..."

"Lora...I love you..."

Si musang melepaskan gigitan seraya mendongak memandang aku. Mata coklat bertembung mata biru. Aku mengusap perlahan pipi dia...

"Tipu...If you love me...Abang takkan berahsia macam ni..."

"I dont want you to be sad.. Thats all..."

Loralyn memasamkan muka lalu melepaskan pelukan dari aku. Aku menggaru belakang kepala melihat dia mencebik.

"Hurmm...Saya tak nak abang mati..."

"Habis? Apa Lora nak abang buat...?"

"Ikut cadangan Vlad tadi..."

Aku memeluk tubuh selepas mendengar cadangan Loralyn. Si musang membalas pandangan mata aku. Dari reaksinya itu, aku tahu...

She's dead serious...

LYCANS, THE TALE OF LEGENDS | PART ONE [C]Where stories live. Discover now