CHAPTER 108 | CHEER UP

6.3K 401 2
                                    

Pintu bilik ditutup perlahan. Aku menanggalkan gaun labuh, yang tinggal hanya kain putih yang masih tersarung di tubuh. Nafas dihela dan aku duduk di birai katil...

Hurmm, bila agaknya aku boleh berjumpa Lycans...?

Aku rindukan dia. Teramat rindukan dia. Rindukan mata birunya. Senyumannya. Belaian tangannya yang menyentuh ubun-ubun aku...

Muka ditekup dengan kedua telapak tangan. Airmata mengalir sekali lagi...

"Abang di mana...? Please...I miss you... miss you so damn much..." Aku mengomel perlahan seraya mengesat airmata...

Tok...!

Tok...!

Pintu bilik diketuk sopan tatkala aku asyik melayan perasaan. Tanpa melengahkan masa, aku berjalan ke arah pintu seraya memulas tombolnya.

"Merlin..."

Si ahli sihir tersenyum membalas pandanganku. Rambut hitamnya disikat kemas ke belakang dan dia hanya mengenakan pakaian ringkas. Baju putih berserta seluar kulit ketat berwarna coklat...

"Kau ok, Lora...?" Dia menyoal lalu menyandar pada pintu. Aku menggaru pipi...

"Ermm, sejujurnya..."

"Kau menangis lagi...I know...Mata kau lebam, foxy..." Merlin memotong kata-kataku. Tangannya mengusap perlahan tubir mataku yang masih bersisa dengan airmata...

"Come...You need to cheer up..."

Merlin menarik pergelangan tanganku, aku tertarik ke depan. Kami menuruni tangga untuk ke tingkat bawah. Aku termangu-mangu...

Dia nak bawa aku ke mana...?

Tatkala kami melangkah keluar dari rumah tumpangan, aku terkesima. Unggun api menyala marak di tengah-tengah kawasan lapang. Pokok-pokok oak digantung lampu berwarna biru dan kuning. Orang ramai kelihatan asyik bersuka ria...

Alunan muzik violin berkumandang memeriahkan suasana. Tong-tong arak tersusun rapi di bawah pokok oak. Aku hanya mengikut Merlin dari belakang. Tangannya tidak lepas dari memegang pergelangan tanganku...

"Errr, Merlin...Kenapa bawa saya ke sini...?" Aku menyoal perlahan tatkala kami berhenti di bawah pokok oak. Kelip-kelip berterbangan di sekitar kawasan...

Si ahli sihir tersenyum manis. Dia menyulam jari diantara jariku. Sebelah tangan lagi memaut pinggang dari belakang. Wajahnya dirapatkan sehingga aku boleh merasa helaan nafasnya...

"Kau bersedih, kan? Aku nak gembirakan kau..."

"Oh, jadi kita nak menari lah ni...?" Aku menyoal lalu tersenyum simpul. Merlin tersengih. Badannya mula bergerak mengikut alunan muzik. Aku mengikut gerak langkah dia...

Kami menari perlahan-lahan. Orang ramai langsung tak endahkan kami. Suasana terasa mendamaikan...

Aku memejamkan mata. Helaan nafas Merlin kedengaran di telinga...

Aku ingat lagi...Aku pernah menari bersama Lycans seperti ini...

Langkah Lycans tidak selembut Merlin. Dia agak terkial-kial. That dummy Wolf...Always try to make me laugh...

"Lora...I love you so much...Cinta aku pada kau...Bagaikan ribuan bintang di langit...Tiada siapa boleh rampas kau dari aku, Loralyn Lyonne...You're my beautiful wife..."

Langkah Merlin terhenti apabila aku tertunduk seraya menekup mulut. Si ahli sihir meninggung melihat aku menangis teresak-esak...

"Lora...Kenapa ni...? Kau menangis lagi..." Merlin menyoal lalu mengesat airmata yang mengalir ke pipi. Aku tersedu-sedu di depannya...

"Merlin...Saya tak boleh... Stop this...I need Lycans...Saya nak jumpa dia..."

"Lora...Janganlah macam ni..."

"Saya nak Lycans! Awak tak faham ke!?"

Merlin menggosok belakang kepala mendengar permintaan aku. Dia kelihatan serba-salah...

"Maafkan saya, Merlin...Saya tak patut memaksa..."

"Tak mengapalah...Aku faham, Lora...Kau perlukan pasangan kau..."

"Bila awak ajak saya menari macam ni...Saya teringatkan dia...That dumb wolf..."

"Haih...Jom balik...Kita bersiap..." Merlin menarik lenganku sekali lagi. Aku terpinga-pinga. Kami berjalan meredah kawasan sesak...

"Bersiap...? Kita bertolak esok kan? Jumpa Oracle...?"

"Aku dah tak tahan tengok kau menangis macam ni...Kita bertolak sekarang..."

LYCANS, THE TALE OF LEGENDS | PART ONE [C]Where stories live. Discover now