"Jawab soalan aku, Merlin..."
"Errr...Kenapa kau fikir macam tu...?"
"Naluri..."
Lycans membalas selamba pertanyaan aku. Mata birunya tidak lepas dari menatap aku yang mula terasa gelisah. Aku menggaru belakang kepala...
Darn it! Naluri serigala memang tidak boleh dibuat main! Accurate as fuck!
Lycans mengetuk meja kayu dengan hujung jari telunjuk. Dia masih menantikan jawapan dariku. Peluh dingin terasa menitis ke pipi...
Aku menelan air liur...
"Itu cuma mainan perasaan, Lycans...Jangan ambil serius..." Aku cuba membidas. Lycans menongkat dagu sambil memerhati gelagat aku...
"Mainan perasaan? Really? Habis, kenapa kau gelisah...?"
Aku meneguk arak untuk mengurangkan rasa takut. Lycans tersenyum kelat melihat aku menghempas gelas ke atas meja kayu...
Damn it! Damn it! Mustahil aku boleh menang jika aku berbahas dengan dia!
He's one great alpha in our pack! Malahan, dia kenal aku sejak dari kecil! I'm doomed! Fucking doomed!
"Merlin...Just be honest...Aku takkan bunuh kau..." Lycans berkata perlahan. Aku membalas pandangan dia...
"Kau takkan bunuh aku...?"
"Yes..."
"Seriously...?"
"I keep my words, Merlin...Jangan kau risau..." Lycans membalas seraya tersenyum manis. Aku menelan air liur sekali lagi...
Fine, jika dia mahu tahu perkara sebenar...I tell him! I fucking tell him!
"Yes! Aku sukakan Loralyn..." Aku berkata seraya menjarakkan diri dengannya. Lycans kembali menyandar pada kerusi...
Lycans berdiam diri seketika. Aku memerhati dia yang seakan memikirkan sesuatu...
Hurmm, apa dia fikirkan...?
"Lycans...Maafkan aku! Aku sendiri tak sangka yang aku akan jatuh hati pada dia!"
Pandangan Lycans kembali tertacap padaku. Entah kenapa, mata birunya seakan pisau menikam hati! He's creepy as shit right now!
"Kau ada buat apa-apa pada dia...?" Lycans menyoal serius. Aku menjeling dua bilah pedang yang terlekap kemas di belakangnya...
"Nope...Nothing..."
"Really? Then, kenapa aku boleh hidu bau kau pada dia...?"
"Itu sebab dia peluk aku masa dia rindukan kau..."
"Lora ada cakap, kau bawa dia ke rumah pelacuran? Dia diganggu lelaki kucing? What the hell is this, Merlin...?" Lycans mula meninggikan suara. Aku semakin menjauhkan diri dengannya...
Sial! Dia dah mula naik angin! Calm yourself, Merlin! You can handle this wolf!
"Jangan salah faham, Lycans! Aku cuma nak berehat! I burned that fucker to dead!"
"Hurmmm..."
Aku menelan air liur buat kali ketiga apabila Lycans merenung tajam padaku. Eraman serigala kedengaran jelas di telinga...
Please, dont piss off...
"Fine, aku maafkan kau kali ni, Merlin...Kau tolong Lora untuk aku..."
"Fuh..." Aku menghembus nafas lega selepas mendengar kata-katanya. Aku fikir, aku dah gali kubur sendiri tadi...
Lycans bangun seraya mengeliat. Dia mengemas kedua bilah pedangnya kemudian berjalan ke arah aku...
BAKKK!!
Aku menekup kepala apabila tumbukan dia menghentam kuat. Rengusan sakit aku lepaskan sambil menggosok rambut...
"Kau cakap kau tak apa-apakan aku!"
"Aku cakap, aku tak bunuh kau...Bukan aku tak pukul kau..."
"Damn it!"
Lycans menggosok kuat rambut aku seraya tersengih. Aku memasamkan muka...
"Kau manja macam dulu, Merlin...Haha..."
"Sial kau..."
Lycans merapatkan muka denganku. Aku tersentak. Senyuman manis terukir di bibirnya...
"Listen here, little wizard...Jika kau buat apa-apa pada Loralyn...You're dead...This is your last chance...Well, semoga perjalanan kau ke Azeroth, selamat..."
Aku termangu-mangu mendengar kata-katanya. Lycans beredar pergi dari pub tersebut...
Celaka, dia bagi ugutan pada aku...? Dia cabar aku ke...?
We'll see...
Aku tak hairan la dengan dia! Fuck you, Lycanstrophes...!
YOU ARE READING
LYCANS, THE TALE OF LEGENDS | PART ONE [C]
FantasyMOHON BACA STORY AIDEN : THE SON OF LYCANS TERLEBIH DAHULU, KERANA STORY INI BERKAIT DENGAN STORY AIDEN. ***************************************** 'Aeryz nak jadi lagenda! Macam atuk! Macam ayah!' Aku menengking. Mereka semua tersenyum mende...