CHAPTER 41 | VILLAGE OF PARADISE

8.6K 495 11
                                    

🔸FLASHBACK🔸

🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸

Aku keluar dari kereta kuda tatkala sampai di Sakura Village. Loralyn masih tertidur di dalam kabin kayu. Lelaki bunian menolong aku mengambil beg kulit dari pelantar kayu.

"Lora...Wake up, kita dah sampai..." Aku mencuit ekor musang Loralyn. Dia mengeliat seraya bangun. Melihat rambutnya yang serabai buatkan aku tersenyum.

"Dah sampai ke...? Cepatnya..." Dia berkata lalu menguap. Aku merangkul pinggangnya dan menurunkan dia dari kereta kuda. Loralyn termangu-mangu.

Aku membayar upah khidmat lelaki bunian tadi. Dia memberi tunduk hormat kemudian beredar dari kami. Aku menarik nafas dalam-dalam kemudian menghembusnya perlahan-lahan...

Here we are...Our honeymoon...Aku nak enjoy and rehatkan badan! No need to stress!

Aku memimpin tangan Loralyn seraya menggalas beg. Si musang hanya menurut apabila aku mengorak langkah ke pintu gerbang Sakura Village.

Kelopak bunga sakura berterbangan apabila kami melangkah ke pelantar kayu. Angin pagi menyapa lembut. Loralyn terkedu melihat keadaan Pekan Sakura yang berada di bawah.

 Loralyn terkedu melihat keadaan Pekan Sakura yang berada di bawah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Whoa...Cantiknya..." Si musang berkata perlahan. Aku tersenyum...

Yes, Pekan Sakura memang cantik. Pokok-pokok sakura kelihatan tersusun rapi di tebing sungai. Kelopaknya yang dibawa angin bagaikan menyambut kedatangan kami ke situ.

Tambahan pula, pekan ni memang terkenal sebagai destinasi berbulan madu. The Village of Paradise, itu gelaran pekan menawan ni...

Tanpa membuang masa, aku mendukung Loralyn kemudian turun ke tingkat bawah. Aliran sungai jernih mengalir tenang di bawah jambatan tatkala kami merentasinya.

Loralyn tersengih apabila beberapa anak manusia berlari melintasi kami. Mereka kelihatan gembira bermain kejar-mengejar.

Setelah berjalan selama 20 minit, akhirnya kami tiba di kawasan penginapan. Aku meletak Loralyn di kerusi kayu. Beg kulit aku letakkan ke sisi dia.

"Tunggu sini...Aku nak sewa kotej..."

"Erm! Cepat sikit!" Loralyn menggesa. Dia menolak tubuh aku yang menghalang pemandangannya di depan. Ekor musangnya bergodek laju menandakan dia teruja.

Aku berjalan meninggalkan Loralyn. Seorang gadis bertelinga arnab menyambut kedatangan aku dengan senyuman di bibir. Aku membalas senyumannya.

"Aku nak sewa kotej...Ada lagi tak yang kosong...?"

"Tuan nak yang biasa or pakej bulan madu..?' Dia menyoal sopan. Aku membelek kertas yang terpampang di meja kaunter.

Hurmm...Yang biasa berharga 250 gold...And, yang bulan madu berharga 350 gold...

Damn, cuma beza 100 gold...

"Apa yang ada dalam pakej ni? Is it great..?" Aku menyoal perlahan. Mataku masih tertacap pada kertas tadi.

"Pakej bulan madu ni ada sediakan makanan and mandi air panas..."

"Itu je...?"

"Yup, itu saja.." Gadis itu membalas lembut Aku menggaru kepala. Hurmm...Seem fair enough...

"Ok, aku nak pakej tu..." Aku berkata seraya mengeluarkan sebunjut kepingan emas. Gadis itu mengira kepingan emas tersebut apabila aku menaburnya di atas meja kaunter.

"Ini kunci kotej, Tuan...And, selamat datang ke Pekan Sakura..." Dia menyerahkan aku kunci lalu memberi tunduk hormat. Aku menyimpulkan senyuman membalas layanan sopannya...

Aku berjalan meninggalkan kuanter. Loralyn masih menunggu di kerusi kayu tatkala aku sampai di belakangnya.

"Oi, jom...Aku dah sewa kotej..." Aku berbisik di telinganya. Loralyn tersentak. Dia tersipu-sipu apabila wajah aku rapat dengannya...

"Ermm..." Dia bangun lalu berjalan beriringan denganku. Ekor musang meliuk perlahan. Pipi Loralyn merona merah...

Setelah seketika berjalan, aku ternampak sebuah kotej kecil yang terletak di bawah pohon sakura yang merendang...

"Kenapa kau ni? Tetiba malu-malu pulak?" Aku menyoal seraya memasukkan kunci ke tombol pintu. Loralyn menggaru pipi mendengar pertanyaan aku...

"Nothing..."

Aku merangkul pinggangnya dari sisi. Loralyn termangu-mangu. Mata coklatnya merenung aku...

"Aku ni suami kau...And, kau nak berahsia dengan aku, Lora...?"

"Erm...Tak..Cuma..."

"What...?"

"Saya gembira...Itu saja...Janganlah fikir bukan-bukan..." Loralyn membalas perlahan. Rangkulan tangan di pinggangnya aku lepaskan.

"Good...Mulai sekarang...Aku tak nak ada apa-apa rahsia diantara kita berdua..."

******

Soundtrack
Lindsey Stirling - Senbonzakura

LYCANS, THE TALE OF LEGENDS | PART ONE [C]Where stories live. Discover now