CHAPTER 159 | DESTROYER ARRIVAL

6.5K 392 12
                                    

King Vlademir memerhati persiapan majlis perkahwinan Euryca dan Noah dari balik tingkap kaca. Segelas arak merah tergenggam kemas di tangannya. Dia tersenyum sendiri melihat persiapan yang dirancangkan hampir siap sepenuhnya.

Drap...

Drap...

Drap...

Derapan tapak kaki memecahkan kesunyian dewan istana. King Vlademir menoleh perlahan ke belakang. Allucard berjalan selamba mendekati dia dengan mimik muka serius...

"Ahh, Allucard..."

"King Vlademir..." Allucard pantas memberi tunduk hormat tatkala mereka berdepan diantara satu sama lain. King Vlademir memberi isyarat supaya Allucard mengangkat kepala...

"Kau sudah siasat Kampung Rooseweld...?" King Vlademir menyoal lalu berjalan ke takhta mewah yang terletak di sudut dewan. Wain merah dihulurkan kepada Seline, pembantu peribadinya.

"Sudah, Tuanku..."

"Kau ada dapat apa-apa maklumat...? Mengenai Hades dan Illydia...?" King Vlademir menyoal soalan cepu emas. Allucard menggeleng kepala. Vlademir menghembuskan nafas kesal...

"Kau langsung tak dapat apa-apa maklumat, Allucard? You're my great elite hunter...Tak mungkin kau tak dapat apa-apa langsung?"

"Tak, Tuanku...But..."

"But...?"

Vlademir mengerut dahi melihat Allucard seakan ragu-ragu. Sang raja merenung si serigala, tajam. Dia menanti jawapan...

"Do explain, Allucard Venzella..."

"Saya tak dapat apa-apa maklumat, Tuanku...But, i got something even better..."

"What...?"

Serentak dengan itu, pintu dewan istana Imperial Wolf terbuka dengan sendirinya! Haba panas mulai menyeliputi suasana. King Vlademir bingkas berdiri dari terus duduk di atas takhta!

Seorang lelaki berjubah merah berjalan selamba ke tengah-tengah dewan. Semua pengawal istana mengepung lelaki tersebut! Tombak besi dihunuskan kepada si ahli sihir!

Vlademir tergaman melihat Drake Deathwing tersenyum membalas pandangan matanya. Allucard hanya mampu mendiamkan diri...

"Tak mungkin..."

"Vlademir Scovish...No need to be suprised..." Deathwing berkata selamba seraya memeluk tubuh. Langsung tidak endahkan puluhan tombak yang dihunuskan kepadanya.

"KAU SEPATUTNYA DAH MATI, DEATHWING! BEGONE! GUARD! TAKE THIS DRAGON AWAY FROM MY CASTLE! REMOVE HIM FROM ARASTOSA!"

Vlademir memekik memberi arahan! Semua pengawal bingkas meluru ke arah Deathwing!

ZOOOFFFFFFFFFFFFFF!!!

Vlademir dan Allucard menelan air liur apabila puluhan pengawal tidak mampu merapatkan diri dengan Deathwing. Lingkaran api terhasil di sekeliling ahli sihir tersebut, seolah-olah memberi amaran supaya pengawal tidak berada dekat dengannya.

"Just relax, little king...Aku tak bermaksud untuk apa-apakan kerajaan kau..."

"Apa kau nak Deathwing!? Why its so fucking hard to kill you!? Damn it! Call Lycans!"

"Hahaha! Kau masih macam dulu, Vlad...Attitude never change...Good, call Lycans...Aku memang nak jumpa dia..."

"Ada apa kau nak jumpa aku, Death...?"

Semua orang mendongak ke atas apabila mendengar suara menyampuk tetiba. Lycans hanya memeluk tubuh di atas tugu serigala sambil memerhati Deathwing dengan renungan tajam...

Sejak bila Lycans berada di situ? Tiada seorang pun yang pasti...

"Ahh, there you are, little legends...Aku ada hal nak cakap dengan kau..." Deathwing membalas seraya menyimpulkan senyuman manis sekali lagi.

"KILL HIM, LYCANS! JANGAN BIARKAN DIA HIDUP! DEATHWING IS NOT A COMMON DRAGON! HE'S THE WORLD DESTROYER! JUST FUCKING KILL HIM!"

Vlademir menjerkah buat kali kedua. Suasana di dewan istana kelihatan tegang sejak Deathwing memunculkan diri. Lycans melompat turun ke bawah, kemudian dia berjalan mendekati Deathwing...

"Hal apa kau nak cakapkan, Death...?"

"Its private...Just between you and me..."

Lycans merenung dalam-dalam mata merah sang naga. Deathwing hanya memeluk tubuh apabila Sang Lagenda memerhati dia...

"Lycans...!"

"Bertenang, Vlad...Aku tak rasa Deathwing berniat jahat...Jika dia berniat jahat, dia sudah musnahkan Arastosa...But, he came here..."

"Yeah...You hear that, Little king? I'm the mighty Deathwing! Aku boleh musnahkan kerajaan bodoh kau ni, but...I got something to speak with the legends.."

BAAAAAKKKKKKKKK!!!

Deathwing terhumban ke belakang apabila satu tumbukan padu menghentam dada! Semua orang tergaman. Sang naga terkulai di bucu pintu gerbang dewan. Lycans mengusap buku limanya perlahan-lahan...

"Guard, take this dragon to the prison...Full security..." Lycans memberi arahan. Vlademir menarik nafas lega apabila dia melihat pengawal-pengawal istana memapah Deathwing untuk ke penjara...

"Lycans...What the hell, man? Deathwing tak mati?! Apa semua ni!?"

"Bertenanglah, Vlad...Aku boleh uruskan...Kau uruskan majlis Euryca...Aku uruskan Deathwing..." Lycans membalas selamba lalu berjalan keluar dari dewan istana...

Vlademir terduduk kembali ke atas takhta seraya menghela nafas lemah. Allucard mengusap bahunya, lembut...

"Just relax, my king..."

"Why...? Why Deathwing come back? That motherfucker should be dead..."

"Saya tak tahu, Tuanku...Tapi, saya pasti...Lycans dan Deathwing ada sesuatu nak dibincangkan..."

LYCANS, THE TALE OF LEGENDS | PART ONE [C]Where stories live. Discover now