CHAPTER 65 | TELINGKAH

6.8K 478 5
                                    

Pakk!!

Gelas kristal aku hempas ke atas meja kayu. Arak Yanvir sudah habis aku teguk. Suasana di dalam pub hingar bingar dengan suara penduduk pekan. Kepala aku mula terasa pening...

Puas rasanya dapat minum malam-malam buta macam ni. Niat aku hendak mencari Loralyn terbantut apabila aku nampak pub ini masih dibuka...

Hurmm...Mana Loralyn? Aku bangun tidur je, dia dah lesap. Mana dia pergi...?

Dua keping gold aku letakkan ke atas meja kemudian bangun dari kerusi bulat. Langkah aku terhuyung-hayang. Perlahan-lahan aku keluar dari pub tersebut...

Aku berjalan ke arah bilik tumpangan yang terletak di arah selatan. Angin malam menghembus lembut. Aku cuba mengawal diri agar tidak rebah ke tanah.

"Lora...Mana kau...Erghh..." Aku mengomel seorang diri seraya memegang kepala. Aduh, aku terlajak minum. Kepala aku terasa berdenyut...

Ketika aku berjalan di sebuah lorong sempit, aku ternampak kelibat ekor musang di depan...

"Lora...?"

Aku memanggil seraya mengorak langkah ke arah susuk tubuh tersebut. Walaupun langkah aku terasa berat, namun aku gagahkan diri...

Loralyn kelihatan sedang duduk di depan pancur air sambil memeluk lutut. Dia menangis teresak-esak. Aku mengerut dahi melihat gelagat dia...

Kenapa dengan dia...?

"Lora...Mana kau pergi...?" Aku menyoal seraya mengusap kepalanya. Tangan aku, Loralyn tepis kuat. Aku termangu-mangu...

"AWAK DAH PUAS!? HAH!?" Si musang menjerkah lantang. Aku terpaku seketika...

"Puas...? What...?"

"AWAK CURANG DENGAN SAYA, LYCANS!"

"Eh? What the heck?"

Loralyn merenung tajam padaku. Eraman marahnya jelas kedengaran di telinga. Aku terkebil-kebil. Aku mabuk teruk sangat ke?

"Wait...Wait...Apa kau cakapkan ni..?"

"AWAK MENYUNDAL DENGAN BETINA BUNIAN TU! AWAK MEMANG TAK GUNA, LYCANS! I HATE YOU! I FUCKING HATE YOU!"

Loralyn menengking lalu berlari meninggalkan aku. Aku tergaman. Tidak mampu bergerak...

Sejak bila aku menyundal...? Sejak bila aku curang dengan dia...? What the fuck?

"Lora...!" Aku cuba mengejar dia dari belakang, namun langkah aku lemah. Imej Loralyn kian kabur dari pandangan. Aku menggagahkan diri untuk dapatkan dia...

"Lora...Listen to me...Please..."

Langkah aku tersadung dengan tanah berbatu. Aku terjelopok ke atas tanah. Perut aku memuntahkan air putih. Erghh...Apa yang terjadi sebenarnya ni?

Kenapa Lora marahkan aku...?

Perlahan-lahan aku bangun dan berlari ke depan. Kepala aku sudah terasa ringan. Lora...Lora..Mana dia...?

Aku meninjau sekeliling, dan aku ternampak Loralyn sedang duduk di kerusi batu sambil menekup muka. Aku berjalan tenang ke arah dia...

"Lora...Kenapa ni...?"

"Isk...Isk...Saya tak sangka...Awak ni lelaki tak guna, Lycans..." Loralyn berkata dengan suara berserak. Aku meninggung di depan dia.

"Aku lelaki tak guna..? Apa aku dah buat...?"

PAKK!!

Aku tergaman apabila tamparan Loralyn berbekas di pipi kiri. Matanya mula bertukar merah. Ekornya juga bertukar warna biru gelap...

"AWAK TIDUR DENGAN BETINA BUNIAN TU! JANGAN BUAT-BUAT BODOH, LYCANSTROPHES!" Si musang menjerkah lalu merentap kuat rambut aku.

"Erghh! Its hurt! Stop it!"

"GRRRR!! GRRR!!" Loralyn mengeram bengang. Jari-jemari dia terus menerus merentap rambut aku. Aku menyeringai menahan sakit!

"Lora! Stop it!"

"GRRR! GRRR! AWAK CURANG DENGAN SAYA! DIE! YOU BETTER DIE!"

"BILA MASA AKU TIDUR DENGAN PEREMPUAN LAIN!? AKU PERGI MINUM DI PUB! KAU JANGAN TUDUH AKU BUKAN-BUKAN!!" Aku menengking seraya memegang pergelangan tangannya. Loralyn mengeringai menampakkan gigi taring kepadaku...

"SAYA NAMPAK DENGAN MATA SAYA SENDIRI! YOU FUCK THOSE ELVES! I HATE YOU!"

"WHAT THE FUCK!? BILA MASA!? AKU CARI KAU, LORA! AKU TAKDE DALAM BILIK TU! APA KAU MEREPEK NI!?"

Loralyn tersentak mendengar bidasan kata aku. Aku merengus menahan geram. Sial betul, dia tuduh aku macam tu!

Dia fikir aku teruk sangat ke!? Aku tak pernah buat kerja macam tu!

"Awak takde dalam bilik tu...? Habis? Saya nampak apa dalam bilik tu...?"

"Mana aku tahu! Grrr...Tak guna kau, Lora! Aku bukan teruk macam tu!" Aku menengking lalu bangun dari terus meninggung. Loralyn mendongak memerhati aku.

"Apa buktinya awak takde dalam bilik tu!?"

"Smell me, Lora! Kau berbau arak, kan!? Ada bau perempuan lain!? Tak, kan!? Stop this bullshit!" Aku berkata dengan nada geram. Loralyn merenung aku...

"Hurmm...Yes, awak berbau arak..."

"Then!? Kenapa kau tuduh aku macam tu!?"

"Saya nampak awak tadi, di dalam bilik...Bersama dua perempuan bunian..."

"Itu bukan aku..."

"Habis? Siapa...?"

LYCANS, THE TALE OF LEGENDS | PART ONE [C]Where stories live. Discover now